ING betaalrekening en spaarrekening

Meer
30 jun 2017 16:38 #4270 door hve22
ING betaalrekening en spaarrekening werd gestart door hve22
Sinds een tijdje bezig met het ontdekken van BANKTRANS.
Waar ik tegen aanloop is hoe om te gaan met ING betaalrekeningen en bijbehorende spaarrekening met hetzelfde nummer.
Tot op heden heb ik het nog niet voor elkaar om hier een duidelijk scheiding in te krijgen waarbij [interne] overboekingen automatisch worden herkend.

Ik heb op het forum lopen zoeken , maar nog geen duidelijk antwoord of oplossing kunnen vinden.

Is dit uberhaupt mogelijk??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 jul 2017 19:46 #4273 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic ING betaalrekening en spaarrekening
Hallo,

Dit is inderdaad een lastig punt en is op het forum al eens eerder aan de orde geweest. Aangezien de rekeningnummers precies gelijk zijn en er bovendien geen download wordt aangeboden voor de spaarrekeningen zijn er weinig mogelijkheden.

De enige oplossing die ik tot nu toe ken is handmatig aanmaken van de overboekingen. Selecteer hiervoor een transactie waarbij geld wordt overgemaakt naar de spaarrekening. Kies dan Bewerken / Transacties / Overboeken. Klik dan op de +-knop en maak een nieuw rekeningnummer aan (bv het bestaande rekeningnummer gevolgd door een S). Klik dan op Ok. De +-knop is overigens alleen de eerste keer nodig. De volgende keer bestaat het rekeningnummer al en kan je het uit een lijstje kiezen.
Hierdoor wordt een nieuwe transactie aangemaakt voor de nieuwe rekening en hetzelfde bedrag (+/- teken wordt omgedraaid). Bij bij transacties wordt dan ook het tegenrekeningnummer ingevuld waardoor een zogenaamde overboeking ontstaat.

Hopelijk lukt het op deze wijze.

Mvg., Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2017 13:38 #4279 door hve22
Beantwoord door hve22 in topic ING betaalrekening en spaarrekening
Tonnie, dank je voor de info.

Echter wanneer deze optie probeer te gebruiken , lukt dat niet aangezien de optie:

Bewerken / Transacties / Overboeken

niet te selecteren is. Zie bijlage

Vreemd.

Hoe kan dit???
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2017 13:44 #4280 door hve22
Beantwoord door hve22 in topic ING betaalrekening en spaarrekening
Ow wacht, ik zie het al.

Als er bij tegenrekening een rekeningnummer is ingevuld, kan het natuurlijk niet meer.
Als ik het tegenrekeningnummer verwijder, kan het natuurlijk wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 okt 2017 11:49 #4341 door Gerard
Beantwoord door Gerard in topic ING betaalrekening en spaarrekening
Hallo,
Net BankTrans geïnstalleerd en data geïmporteerd van mijn ING betaalrekening. Nu wil ik graag een aantal spaarrekeningen in BankTrans aanmaken met een bepaald start saldo, hieronder ook een ING spaarrekening. Ondanks de reacties op dit onderwerp kom ik er niet uit hoe ik dit moet doen. Ik heb al geprobeerd een handmatige overboeking te maken maar dan krijg ik "filter error" melding, waarschijnlijk omdat ik niet de juiste gegevens kan invullen. Via bewerken/transactie is 'bewerken' niet te gebruiken (grijs). Heeft iemand een gedetailleerde instructie hiervoor?
Bij voorbaat dank voor een reactie,
Groeten, Gerard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 okt 2017 13:14 #4342 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic ING betaalrekening en spaarrekening
Hallo Gerard,

Als het gaat om spaarrekeningen van ING kan je in dit geval de volgende stappen volgen:
  1. Ga naar een transactie waarbij geld is overgeboekt van of naar de betreffende spaarrekening
  2. Start de functie Overboeken (via rechtermuisklik)
  3. Klik op het knopje met de + achter het rekeningnummer
  4. Voer een nieuw rekeningnummer in (bijvoorbeeld het bestaande rekeningnummer gevold door een S) en klik op Ok
  5. Sluit het Overboeken venster met Ok (je kan uiteraard nog wel de omschrijving / opmerkingen aanpassen)
  6. Het nieuwe rekeningnummer is nu aangemaakt. Een beginsaldo kan je instellen via Menu / Bewerken / Rekeningen.

Hopelijk helpt dit je op weg.

Mvg., Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena