PayPal ondersteuning
- Reynard
-
Onderwerp Auteur
Deze zijn kommagescheiden (CSV), met de volgende header:
Date, Time, Time Zone, Name, Type, Status, Currency, Gross, Fee, Net, From Email Address, To Email Address, Transaction ID, Counterparty Status, Address Status, Item Title, Item ID, Shipping and Handling Amount, Insurance Amount, Sales Tax, Option 1 Name, Option 1 Value, Option 2 Name, Option 2 Value, Auction Site, Buyer ID, Item URL, Closing Date, Escrow Id, Invoice Id, Reference Txn ID, Invoice Number, Custom Number, Receipt ID, Balance, Address Line 1, Address Line 2/District/Neighborhood, Town/City, State/Province/Region/County/Territory/Prefecture/Republic, Zip/Postal Code, Country, Contact Phone Number,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Het formaat van Paypal wordt momenteel door BankTrans ondersteund. Ik heb dit net gecontroleerd (bestand van de site gedownload en ingelezen in BankTrans). Ik heb bij het downloaden gekozen voor het bovenste formaat (CSV). Het formaat dat jij beschrijft ziet er echter heel anders uit. Kan je aangeven hoe jij de download doet?
Mvg., Tonnie
- Reynard
-
Onderwerp Auteur
Het formaat van Paypal wordt momenteel door BankTrans ondersteund. Ik heb dit net gecontroleerd (bestand van de site gedownload en ingelezen in BankTrans). Ik heb bij het downloaden gekozen voor het bovenste formaat (CSV). Het formaat dat jij beschrijft ziet er echter heel anders uit. Kan je aangeven hoe jij de download doet?
Bedankt voor de reactie!
Ik maak gebruik van 'Activity export'. Ik kies daarbij ook voor de optie 'Comma delimited'. Daarbij kreeg ik zojuist toch het formaat zoals ik dat in de eerste post vermeldde. Maak jij gebruik van een andere exportfunctie in PayPal?
- Tonnie
-
Ik gebruik de export van de klassieke site. Dat formaat kan momenteel worden ingelezen in BankTrans. Ik had de download mogelijkheden op de nieuwe site nog niet gezien. Ik heb deze net even bekeken en die geeft inderdaad een ander formaat. Ik zal dat binnenkort ook toevoegen in BankTrans. Tot die tijd kan je wellicht gebruik maken van de download van de klassieke site.
Mvg., Tonnie
- Reynard
-
Onderwerp Auteur
Helaas geeft de export op de klassieke site hetzelfde formaat (bij mij althans). Ik had dat al geprobeerd, importeren daarvan lukt ook niet.
- Reynard
-
Onderwerp Auteur
Hallo Reynard,
Ik gebruik de export van de klassieke site. Dat formaat kan momenteel worden ingelezen in BankTrans. Ik had de download mogelijkheden op de nieuwe site nog niet gezien. Ik heb deze net even bekeken en die geeft inderdaad een ander formaat. Ik zal dat binnenkort ook toevoegen in BankTrans. Tot die tijd kan je wellicht gebruik maken van de download van de klassieke site.
Mvg., Tonnie
Wat is de specificatie van het formaat dat wel werkt? Wellicht kan ik dan makkelijk converteren.
- Tonnie
-
Ik ga dit nog bekijken en zal BankTrans aanpassen zodat ook het andere formaat wordt ingelezen. Tussentijds heb je wellicht hier wat aan.
Mvg., Tonnie
- Reynard
-
Onderwerp Auteur
Ik zie nu dat het Paypal export formaat te configureren is op de Paypal site. Je kunt zelf selecteren welke kolommen je wil exporteren.
Welke kolommen ondersteunt BankTrans in de PayPal import? Maw, hoe ziet het onderteunde formaat eruit? Dan kan ik zelf de export daarop configureren.
Bedankt!
Maarten
- Tonnie
-
Ik heb het zelf nog even bekeken en heb zonder instellingen aan te passen een export kunnen maken in PayPal en dit bestand direct kunnen inlezen in BankTrans. Ik heb daarvoor de volgende stappen doorlopen:
- Login op de PayPal site, je komt dan op de overzichtspagina waarop je saldo wordt weergegeven en een paar transacties.
- Klik op Alles weergeven (onder de transacties).
- Klik rechts boven de transacties op Overzichten en kies voor Activiteit exporteren. Je komt dan op de pagina Geschiedenis downloaden.
- Kies hier de gewenste datums en formaat Kommagescheiden alle activiteiten of Laatste tot meest recente download en formaat Kommagescheiden - voltooide betalingen.
Beide bestanden kan ik zonder problemen inlezen. Ik zie overigens zelf ook nergens de mogelijkheid om de gewenste kolommen in te stellen. Kan jij eens kijken of het op deze wijze wel lukt?
Ik heb ook nog een voorbeeld van een lege file bijgesloten. Daarin kan je zien welke kolommen het bestand dan bevat.
Mvg., Tonnie
- Reynard
-
Onderwerp Auteur
Bedankt voor de goede support!
Ten eerste had ik mijn taal in PayPal op Engels staan. De headers van de export waren ook in het Engels. Door taal op Nederlands te zetten werden de headers ook Nederlands.
Jouw stappen geven inderdaad weer wat ik ook doe. Ik krijg dat echter een bestand met nog een paar extra velden die ik niet kan uitschakelen;
Datum, Tijd, Tijdzone, Naam, Type, Status, Valuta, Bruto, Kosten, Netto, Van e-mailadres, Naar e-mailadres, Transactiereferentie, Ref.-id transactie, Ontvangstbewijsomschrijving, Saldo,
Het aan- en uitzetten doe ik met de optie 'Downloadvelden aanpassen (niet beschikbaar voor PDF)' rechtsboven op het scherm 'Geschiedenis downloaden'. Heb jij die optie niet? Ik kan daar instellen wat je op bijgevoegd screenshot ziet. Minder dan bovenstaande velden kan ik niet instellen. Wellicht omdat ik een heel oud PayPal account heb?