Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Getallen uitdrukken in procenten 16 nov 2017 16:50 #4353

• Geldof Marc
  • Geldof Marc's Profielfoto Onderwerp Auteur
Geachte
We naderen het einde van het boekjaar. Is het mogelijk om in de grafieken een bepaalde categorie (die ook in het filter gezet is) naast het getal dat er staat dit uit te drukken in % om dus te kunnen zien hoeveel % deze categorieuitgave vertegenwoordigd van het totale budget (inkomen).
Ik zou dan dit gebruiken om het volgend jaar een budget op te stellen. vb Totaal inkomen is 100% en ik voorzie 3% voor reizen, 15% voor voeding, 5% voor brandstof......

In bijlage een voorbeeldje

Dank
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Geldof Marc. Reden: voorbeeld ter verduidelijking

Getallen uitdrukken in procenten 02 dec 2017 17:05 #4368

Hallo Marc,

Dit is inderdaad een prima voorstel en ik zal het in een volgende versie van BankTrans meenemen. Aangezien het hier een wijzigingsvoorstel betreft zal ik dit topic verplaatsten naar de wijzigingsvoorstellen.

Mvg., Tonnie

Getallen uitdrukken in procenten 17 dec 2017 17:50 #4379

Hallo Marc,

Ik heb een aanpassing gedaan in BankTrans waardoor de percentages nu ook worden weergegeven. Het is niet helemaal zoals in jouw voorbeeld maar hopelijk is het zo ook in orde. Je kan nu bij de grafiek voor categorie aangeven of het percentage moet worden weergegeven. De nieuwe versie (2.58) staat inmiddels online.

Mvg., Tonnie

Getallen uitdrukken in procenten 17 dec 2017 21:43 #4380

• Geldof Marc
  • Geldof Marc's Profielfoto Onderwerp Auteur
Dag Tonnie,
Dank u wel voor de wijziging om te beantwoorden aan mijn vraag. Dat verduidelijkt al heel wat.
Maar misschien zie ik de werking van de voorstelling van de grafieken niet goed in of heb ik het niet goed door...
Wanneer ik in het filter selectie via elementenbeheer selecteer selecteer en dan bijvoorbeeld gezondheid aanvink dan krijg ik het grafiek met alle categorieen.
Waarom niet de grafiek gezondheid zoals aangevinkt? zie knipsel_1

Wanneer ik dan in de grafiek op gezondheid druk dan verschijnt de grafiek van categorie gezondheid. zie knipsel_2

Wat mij opvalt is dat in de grafiek bij de afschrijvingen tandartsen niet voorkomt maar wel bij de bijschrijvingen alhoewel er zowel uigaven als inkomsten zijn?
zie knipsel_02 en knipsel_03

Tonnie om het u overzichtelijker te maken stuur ik u mijn project via de contact pagina ( Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) zodanig dat u beter kan zien wat ik met de knipsels bedoel.
Alsook de knipsels omdat ik ze op het forum niet kan toevoegen.

Ik vraag niet het onmogelijke maar zou toch graag uw mening horen. Alvast bedankt

Laast bewerkt: door Geldof Marc.
  • Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena