Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file 2.24: Toevoegen transactie heeft leeg rekening vel

Lees meer
25 nov 2014 22:03 - 06 dec 2014 08:42 #2203 door RonnyK
Als ik in het werkvenster dubbelklik op een rekening nummer en vervolgens "Toevoegen" selecteer, om manueel een transactie toe-te-voegen, is het rekening veld leeg. Op het moment dat ik daar een rekeningnummer neerzet in het leesbare formaat, dan wordt er een nieuw rekeningnummer toegevoegd aan de lijst van rekeninnummers. Het zou handig zijn om daar met een dropdown te kunnen selecteren uit de rekeningen die beschikbaar zijn, zodat het maekkelijk werkt, daarnaast zou de weergave gelijk aan de gekozen weergave moeten zijn. Nu wordt standaard IBAN getoond, terwijl eenvoudige-weergave gekozen is.
Laatst bewerkt 06 dec 2014 08:42 door RonnyK.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25 nov 2014 22:32 #2206 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic 3.24: Toevoegen transactie heeft leeg rekening vel
Hallo Ronny,

Als je op een rekening dubbelklikt dat komt die rekening in je filter erbij te staan en filter je daar op.

Je hebt door die handeling geen focus meer staan op een transactie en daardoor komt er ook niets ingevuld te staan als je op de knop toevoegen klikt.

Als je dan echter eerst enkel klikt op een transactie van die rekening en dan wordt automatisch die rekening ingevuld.

Er is overigens een makkelijkere manier, want de filteractie is eigenlijk overbodig.
Als je op een (willekeurige) transactie van de juiste rekening (enkel)klikt zodat die blauw wordt en dan voor toevoegen kiest (kan ook via rechtermuisklik, toevoegen) dan wordt ook de rekening al ingevuld.

Met vriendelijke groet,
MdW.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Lees meer
25 nov 2014 22:50 #2207 door RonnyK
Beantwoord door RonnyK in topic 3.24: Toevoegen transactie heeft leeg rekening vel
Hallo Machiel,

de methode via een bestaande regel selecteren ken ik, maar ik vind het vreemd om een leeg veld te tonen, zonder de dropdown op alle regels, met daarnaast het fenomeen dat IBAN wordt getoond, terwijl de setting op leesbare-rekening nummers is.

Lees meer
26 nov 2014 17:57 #2212 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic 3.24: Toevoegen transactie heeft leeg rekening vel
Hallo Ronny,

Als je toevoegen start vanaf een bestaande regel wordt het rekeningnummer inderdaad meegenomen. Dat kan je voorlopig wellicht helpen. Ik snap echter ook je punt en zal in één van de volgende versies een dropdownbox voorzien.

Om dit topic in beeld te houden als gewenste aanpassing verplaats ik het wel naar de wijzigingsverzoeken.

Mvg., Tonnie

Lees meer
26 nov 2014 18:17 #2216 door RonnyK
Beantwoord door RonnyK in topic 3.24: Toevoegen transactie heeft leeg rekening vel
Hoi Tonnie,

ik weet van de toevoegen van een bestaande regel af, zodat het rekening nummer wordt meegenomen.

Ander punt was dat de toevoeg-functionaliteit werkt met het IBAN nummer en niet met de opgegeven opmaak 'leesbaar', als dat is aangevinkt.

Ronny

Gemaakt door Kunena