Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Check op dubbele mutaties..

Lees meer
15 mrt 2015 17:48 #2436 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Check op dubbele mutaties..
Hallo Henk,

Mogelijk aanpassen van de tegenrekening is inderdaad de reden voor het toevoegen van de instelling. Ik heb hier wel over getwijfeld maar toch besloten deze controle instelbaar te maken.

Betreffende het vinkje aangepast. Ik had daar een iets ander idee over. Ik wou eigenlijk de oorspronkelijke waarden in 'onzichtbare' kolommen bewaren en de ontdubbeling altijd op die kolommen uitvoeren. Zodoende blijft ontdubbelen altijd mogelijk, ook als de gegevens worden aangepast. Dit werkt dan natuurlijk alleen maar voor transacties die na de aanpassing worden ingelezen. Ik zal dit binnenkort toevoegen.

Verder zal ik in de toekomst ook de mogelijkheid voorzien om dubbel gemarkeerde transacties alsnog te accepteren. Aanpassen tijdens het importeren wou ik dan overigens niet implementeren. Indien aanpassingen gewenst zijn kan je dat toch ook altijd doen na het importeren. Toch?

Mvg., Tonnie

PS. Het andere topic betreffende de dubbel controle heb ik verplaatst naar de historie (was dubbel)..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16 mrt 2015 21:50 - 17 mrt 2015 07:00 #2437 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Check op dubbele mutaties..
Tonnie,

[...] Indien aanpassingen gewenst zijn kan je dat toch ook altijd doen na het importeren. Toch?

Natuurlijk!
In wezen is dat ook de achterliggende gedachte van mijn opmerkingen desaangaande. Ná of tijdens de import aanpassen maakt mij niet zo veel uit. Dat is dan een kwestie van comfort. Als dat maar zo hoog mogelijk is.

Waar het mij dan vooral om gaat, is dat het voor de gebruiker inzichtelijk is of en zo ja wát hij - het liefst op een zo comfortabel mogelijke manier - moet wijzigen. Dat is voor hem alleen duidelijk als hij weet wat er dubbel is in 2 (of meer) transacties en waaróm dat zo is (bijv. een handwijziging in een transactie). Thans ontbreekt die inzichtelijkheid. Hoe die te geven laat ik uiteraard aan jou over. Je hebt daartoe al tipjes van de sluier opgetild.

Ik noem dit nog maar even expliciet omdat ik niet zeker weet of een en ander zo bij je is overgekomen.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 17 mrt 2015 07:00 door HdV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena