Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Zoeken in werkbalk duidelijk?

Lees meer
05 mrt 2012 17:58 #446 door HdV
Zoeken in werkbalk duidelijk? werd gestart door HdV
Tonnie,

Dank voor de nieuwe versie 1.66. O ja, ik had hier eerst 1.67 staan omdat dat in het 'Over BankTrans'-venster staat ;)

Wat gespeeld met de in die versie zo mooi uitgebreide zoekfunctie in de werkbalk. Daarover de volgende opmerkingen:
1) Druk Ctrl-F terwijl je op het witte vlak in de werkbalk staat met Categorie, Rekeningen en Filters gesloten. Daarbij denk ik dan dat in alle drie deze items wordt gezocht. Dit omdat ik de opdracht globaal opgeef en niet met de cursor op een van de items sta. Kan het zijn dat alleen in Categorieen wordt gezocht? Zo ja, is dat de bedoeling? Als dat inderdaad de bedoeling is, dan doet zoeken vanuit het witte Werkbalk-veld m.i. anders vermoeden.
2) Nog een onduidelijkheid:
a) Start BankTrans kaal, er zijn nu standaard een aantal categorieën gedefinieerd.
b) Klik met de muis op Categorieën en zoek 'kind'. Je vindt met Ctrl-G drie categorieen waarin 'kind' voor komt. De cursor staat op de laatst gevonden categorie.
c) Druk Ctrl-F en vul diversen in. Nu wordt die categorie niet gevonden (maar hij bestaat wel). Blijkbaar omdat hij niet verderop in de tak 'Overheid' zit. Op zich logisch, maar ik dacht als niets vermoedend gebruiker "Ik zit in Categorieën, dus Diveren zal wel gevonden worden". Er is ook geen enkele melding!
d) Klik Ctrl-F. Nu is het laatst ingevulde zoekwoord 'diversen' verdwenen en staat 'kind' er weer.
e) Klik nu weer Categorieën.
f) Klik Ctrl-F. Wijzig 'kind' in 'diversen'. Nu wordt Diversen wel gevonden.

Als je je in het zoeken verdiept dan is het allemaal best wel logisch, maar een paar extra meldingen en/of wat globaler/intuitiever zoeken, maken het een en ander vermoedelijk wel comfortabeler.

Misschien bij gelegenheid wat puntjes die op de i gezet kunnen worden?

Groeten,
Henk

Met vriendelijke groet,
Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05 mrt 2012 20:46 #447 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Zoeken in werkbalk duidelijk?
Hallo Henk,

Bedankt voor de opmerkingen. Ik zal dit in de volgende versie meenemen.

Betreffende het versienummer, dat is inderdaad fout gegaan. Ik heb het installatiebestand inmiddels aangepast en ook op internet aangegeven dat de laatste versie 1.67 betreft. Versie 1.66 en 1.67 zijn functioneel dus exact gelijk aan elkaar.

Mvg., Tonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena