Dubbele rekeningen
- H.J. van Dijk
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
19 aug 2013 13:16 #1000
door H.J. van Dijk
Dubbele rekeningen werd gestart door H.J. van Dijk
Na overstap van OROV naar BT is het export/inlezen prima verlopen.
Maar nu heb ik sommige rekeningen dubbel: het oude formaat (zonder IBAN) en het nieuwe formaat (met IBAN). Dat levert problemen op met overzichten en saldo's.
Is er een methode om twee rekeningen te koppelen als één en dezelfde?
Een omweg-methode zou kunnen zijn om het exportfile van OROV te openen in bv excel en daarin door zoek/vervang alle "öude" rekeningen om te zetten in IBAN-nummers maar dan krijg ik ws dubbele transacties in BT.
BT van te voren leegmaken is ook niet ideaal omdat ik dan met hand toegevoegde omschrijvingen kwijt ben.
Maar nu heb ik sommige rekeningen dubbel: het oude formaat (zonder IBAN) en het nieuwe formaat (met IBAN). Dat levert problemen op met overzichten en saldo's.
Is er een methode om twee rekeningen te koppelen als één en dezelfde?
Een omweg-methode zou kunnen zijn om het exportfile van OROV te openen in bv excel en daarin door zoek/vervang alle "öude" rekeningen om te zetten in IBAN-nummers maar dan krijg ik ws dubbele transacties in BT.
BT van te voren leegmaken is ook niet ideaal omdat ik dan met hand toegevoegde omschrijvingen kwijt ben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
21 aug 2013 20:14 #1004
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Dubbele rekeningen
Goedenavond,
Normaal gesproken zou BankTrans moeten 'zien' dat deze beide rekeningen (zonder en met IBAN) hetzelfde zijn. De gegevens worden dan samengevoegd onder één rekeningnummer. Blijkbaar is dat hier dus niet gebeurd.
Wellicht is dit als volgt op te lossen:
1. Exporteer alle gegevens uit BankTrans (Extra / Exporteren)
2. Maak een nieuwe administratie (Bestand / Nieuw)
3. Inlezen van het zojuist geëxporteerde bestand.
Worden de rekeningen nu wel samengevoegd?
Verder ben ik erg benieuwd waarom het in eerste instantie niet heeft gewerkt. Is het wellicht mogelijk om mij een bestandje te sturen met van beide rekeningen één regel (naar info@banktrans.nl)? Dan kan ik bekijken wat er mis gaat en het oplossen.
Mvg., Tonnie
Normaal gesproken zou BankTrans moeten 'zien' dat deze beide rekeningen (zonder en met IBAN) hetzelfde zijn. De gegevens worden dan samengevoegd onder één rekeningnummer. Blijkbaar is dat hier dus niet gebeurd.
Wellicht is dit als volgt op te lossen:
1. Exporteer alle gegevens uit BankTrans (Extra / Exporteren)
2. Maak een nieuwe administratie (Bestand / Nieuw)
3. Inlezen van het zojuist geëxporteerde bestand.
Worden de rekeningen nu wel samengevoegd?
Verder ben ik erg benieuwd waarom het in eerste instantie niet heeft gewerkt. Is het wellicht mogelijk om mij een bestandje te sturen met van beide rekeningen één regel (naar info@banktrans.nl)? Dan kan ik bekijken wat er mis gaat en het oplossen.
Mvg., Tonnie
- H.J. van Dijk
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 aug 2013 13:58 #1005
door H.J. van Dijk
Beantwoord door H.J. van Dijk in topic Re: Dubbele rekeningen
De rekeningen van de rekeninghouders worden inderdaad correct gecorrigeerd naar nieuw formaat. Maar de tegenrekeningen niet.
Dus wanneer ik een transactie bekijk van mijn gewone rekening naar mijn spaarrekening staat er in het eerste veld mijn IBANnummer en in het tegenrekeningveld geen IBANnummer.
Daardoor herkent BankTrans de transactie ook niet als overboeking.
mvg. HJ
Dus wanneer ik een transactie bekijk van mijn gewone rekening naar mijn spaarrekening staat er in het eerste veld mijn IBANnummer en in het tegenrekeningveld geen IBANnummer.
Daardoor herkent BankTrans de transactie ook niet als overboeking.
mvg. HJ
- Machiel de Wit
-
Minder
Meer
29 aug 2013 22:34 #1032
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Re: Dubbele rekeningen
Exporteren, met kladblok aanpassen, "Vervangen", oude nummer vervangen voor nieuwe IBAN nummer. Data wissen in BT en aangepaste importeren. Wel eerst even een back-up maken.
MdW.
MdW.
Met vriendelijke groet,
MdW.
- Tonnie
-
Minder
Meer
01 sep 2013 19:52 #1057
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Dubbele rekeningen
Goedenavond.
De kolom tegenrekening bevat de gegevens zoals deze door de bank zijn aangeleverd. Momenteel is dat inderdaad in de meeste gevallen nog geen iban en daar kan ik helaas niets aan doen.
Betreffende de overboekingen, BankTrans zou dit eigenlijk wel moeten herkennen. Kunt u eventueel een voorbeeldje sturen naar info@banktrans.nl? Dan kan ik eventueel achterhalen waar het misgaat.
Mvg., Tonnie
De kolom tegenrekening bevat de gegevens zoals deze door de bank zijn aangeleverd. Momenteel is dat inderdaad in de meeste gevallen nog geen iban en daar kan ik helaas niets aan doen.
Betreffende de overboekingen, BankTrans zou dit eigenlijk wel moeten herkennen. Kunt u eventueel een voorbeeldje sturen naar info@banktrans.nl? Dan kan ik eventueel achterhalen waar het misgaat.
Mvg., Tonnie