Virus?

Meer
08 sep 2013 19:48 #1107 door Vincent
Virus? werd gestart door Vincent
Na het downloaden van banktrans_setp_1_99.exe grijpt mijn virusscanner (Norton Utilities) in met de melding dat het om een gevaarlijk bestand gaat met threat Ws.Reputation.1 .
Hebben meer mensen deze melding gekregen over dit bestand?

groet,
Vincent

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 sep 2013 19:33 #1114 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Virus?
Hallo Vincent,

Ik heb deze melding zelf niet gehad. Het komt echter wel eens voor dat een anti-virusprogramma iets als virus ziet terwijl dat niet zo is. Ik probeer zelf uiteraard te voorkomen dat BankTrans een virus bevat door altijd alle updates bij te werken (Windows / virusscanner).

Ik heb verder ook geen meldingen ontvangen over problemen met deze versie dus ik ga ervan uit dat er geen virsus in zit.

Mvg., Tonnie

Meer
26 sep 2013 15:19 #1249 door Mark Vos
Beantwoord door Mark Vos in topic Virus?
hoi Tonnie

Ik heb ook een virusmelding gehad nadat ik zoeven versie 2.02 heb binnengehaald. (Comodo internet security)

m.v.g.

m.v.g.

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Meer
27 sep 2013 01:59 #1252 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Virus?

Mark Vos wrote: Ik heb ook een virusmelding gehad nadat ik zoeven versie 2.02 heb binnengehaald. (Comodo internet security)
m.v.g.

Het ligt er aan wat de melding was. :)
Als ik een update DL dan wordt er inderdaad altijd iets gemeld als hij klaar is, maar als je het leest is dat omdat de DL meteen wil starten en dat er aan geraden wordt dat niet te doen. Ik sta het bij BT toch altijd toe maar breek de installatie dan af. Omdat het een nieuwe EXE is en de virusscanners dat niet weten en BT geen dure licentie aan hen betaald om EXE's uit te brengen krijg je die melding.

Tonnie, waarom start die EXE meteen als je hem DL?
Kan dat niet uitblijven?

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
28 sep 2013 11:21 #1255 door Mark Vos
Beantwoord door Mark Vos in topic Virus?
Mijn internet security is van Comodo, maar later bedacht ik dat de melding misschien geinitieerd werd door Google Chrome. Helemaal links onderin het scherm van Chrome kreeg ik de melding na het downloaden, vergezeld van een gevaarlijk uitziend rood pictogram. Ik kan dan kiezen voor toch doorgaan.
Van meteen starten van de .exe heb ik overigens niks gemerkt.

Later heb ik het bestand nog handmatig gescand met Comodo en toen kreeg ik geen alarm. Ik heb het ook nog naar VirusTotal gestuurd en die gaf ook geen hits, dus het zal wel weer vals alarm geweest zijn...

m.v.g.

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Meer
28 sep 2013 16:56 #1257 door Machiel de Wit
Ja, bij mij is het ook de brouwser die het meldt. De Virusscan scant hem na het DL'n en dat gaat goed. De brouwser meldt ook dat het programma nog niet veel gedouwnload is.
Heb net nog getest met een vorige versie en dan gaat het wel goed.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
29 sep 2013 09:48 #1262 door Tonnie
Machiel, je geeft aan dat de installatie van BankTrans meteen gestart wordt na het downloaden. Daar kan ik niets aan doen. Dat is een instelling van de browser.

Verder worden de browsers continue aangepast betreffende beveiliging. Omdat BankTrans niet 'signed' is doen ze daar wat moeilijk over. Ik zal het nog eens overwegen.

Ook is de naam van de download elke keer anders (versienummer). Ze houden zelf het aantal downloads bij en bij kleine aantallen doen ze ook moeilijk. Bij elke nieuwe versie krijg je dus een tijdje deze meldingen. Helaas geven ze geen informatie over de 'regels' waar je je aan moet houden.

Ik zal nog eens kijken of ik dit kan verbeteren want ik vind het erg vervelend.

Mvg., Tonnie

Meer
29 sep 2013 11:28 #1273 door Machiel de Wit

Tonnie wrote: Ik zal nog eens kijken of ik dit kan verbeteren want ik vind het erg vervelend.

Vooral omdat het een financieel programma is ligt dit nogal gevoelig.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
01 okt 2013 19:57 #1285 door Tonnie
Helaas kan ik het op korte termijn niet voorkomen. Ik heb inmiddels wel een extra artikel op de site geplaatst om de situatie uit te leggen.

Mvg., Tonnie