dubbele boekingen

Meer
27 sep 2013 14:15 #1254 door folkert
dubbele boekingen werd gestart door folkert
Weet iemand ook hoe ik van dubbele boekingen afkom, en hoe ik het kan voorkomen dat het weer gebeurt.
Ik heb meerdere boekingen van hetzelfde bedrag op dezelfde datum, ra ra.
Wie weet raad?

Groet,
Folkert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 sep 2013 09:41 #1261 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic dubbele boekingen
Hallo Folkert,

Transacties kunnen worden verwijderd door hierop rechts te klikken en dan in het getoonde menu voor Verwijderen te kiezen.

Hoe de dubbele erin zijn gekomen weet ik niet. Bij het inlezen zorgt BankTrans er wel voor dat er geen dubbele transacties inkomen. Alleen dubbele transacties binnen één bestand worden niet ontdubbeld. Wellicht kan je eens kijken in de bestanden die je hebt ingelezen. Waarschijnlijk komen ze daar ook al voor.

Mvg., Tonnie

Meer
01 okt 2013 00:28 #1278 door folkert
Beantwoord door folkert in topic dubbele boekingen
Hallo Tonnie,

Het verwijderen van de dubbele boekingen heb ik inmiddels klaar.
Veel werk, omdat het er wel meer dan honderd waren.
Ik denk dat het is gekomen bij het inlezen van het OROV bestand en later nog weer het bestand dat ik bij de bank heb gedownload van de laatste 16 maanden heb ingelezen, daar zaten dezelfde boekingen bij natuurlijk.
Het blijft vreemd dat niet alle boekingen dubbel waren.
Bij de boekingen die ik heb verwijderd stond er niets in de kolom "ten name van", maar de gegevens die daar normaal staan, stonden in de kolom "omschrijving".
Nu maar hopen dat het niet weer gebeurt.
Bedankt voor de reactie.

Mvg. Folkert

Meer
01 okt 2013 19:52 #1283 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic dubbele boekingen
Hallo Folkert,

Het is inderdaad vreemd dat er dubbele boekingen zijn ontstaan. BankTrans ontdubbeld namelijk op rekening, datum en bedrag. Indien deze gelijk zijn wordt de transactie als dubbel gezien en niet ingelezen.

Indien je vanaf nu alleen de bestanden van de bank inleest verwacht ik overigens geen problemen meer. Mocht je deze toch nog tegenkomen dan hoor ik het graag.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: folkert