2.03 Totalen niet goed.

• Machiel de Wit
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 sep 2013 17:20 - 28 sep 2013 17:21 #1258 door Machiel de Wit
2.03 Totalen niet goed. werd gestart door Machiel de Wit
Hallo Tonnie,

Ik weet niet wat je met 2.03 hebt veranderd, maar de filter totalen worden nu niet meer goed weergegeven. Als je het filter wist zie je ook een vreemd bedag bij selectie staan terwijl het selectie aantal op 0 staat (nu niet meer reproduceerbaar). Het lijkt wel of hij alle bedragen optelt ipv op en af.
De saldi bij de transacties kloppen wel.

Als je de database nieu opend staat het even goed, maar na het wissen van het filter gaat het voor de 2e keer mis.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 28 sep 2013 17:21 doorMachiel de Wit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Machiel de Wit
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 sep 2013 20:26 #1259 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic 2.03 Totalen niet goed.
Ik ben teruggegaan naar 2.02 met oude data en daar zie ik hetzelfde gebeuren.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
29 sep 2013 09:57 #1264 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic 2.03 Totalen niet goed.
Hallo Machiel,

Ik heb dit getest en kan het niet reproduceren. Vroeger (vele versie terug) is dit inderdaad een probleem geweest en ik dacht dat ik nu voorgoed had opgelost. Blijkbaar heb jij toch een situatie gevonden waarbij het toch weer misgaat. Kan jij achterhalen welke handelingen je doet waarbij het misgaat?

Ondertussen zoek ik natuurlijk verder maar als je meer informatie hebt hoor ik het graag.

Mvg., Tonnie

• Machiel de Wit
  • Onderwerp Auteur
Meer
29 sep 2013 11:05 - 29 sep 2013 12:43 #1271 door Machiel de Wit
Hallo Tonnie,

Als je de database opent, ik heb standaard geen filter ingesteld, dan gaat het goed. Je kan op alles fiteren door er op te dubbelklikken ook op de rekeningen. Ook als je met de hand het weer op geen filter zet gaat het goed.

Als je echter de knop op filter wissen klikt en daarna op je rekening om daarop te filteren gaat het fout.

Oorzaak gevonden:
Het komt doordat bij het wissen ook de filteroptie overboeking blank wordt ipv de tussenstand (vierkant gekleurd) zoals voorheen. Zet ik hem weer daarop is het weer goed. Ik had kennelijk bij instellingen die optie bij standaard filterinstelling op uit gezet. Nu ik die terug op de tussenstatus gezet heb gaat het weer goed. Het is mij onbekend wat die tussen status (niet uit en niet aan) doet. Uberhaubt het effect ervan, overigens.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 29 sep 2013 12:43 doorMachiel de Wit.

• Machiel de Wit
  • Onderwerp Auteur
Meer
29 sep 2013 23:09 - 29 sep 2013 23:12 #1277 door Machiel de Wit

Machiel de Wit wrote: Het is mij onbekend wat die tussen status (niet uit en niet aan) doet. Uberhaubt het effect ervan, overigens.

Oke, even uitgezocht, "Uit" geeft alle transacties weer waar geen overboeking (kruispost) op is en "Aan" alleen de kruisposten.
De tussenstand is dus de normale stand waarbij je alle boekingen ziet.
Door een kleine fout in de help had ik dat niet helder.

Ik kan begrijpen dat je hierop wilt kunnen filteren, maar filter wissen is nergens op filteren. Dan verwacht je niet dat hij nog ergens op filtert. Wil je hem standaard aan of uit met verder nergens op gefiltert kun je hiervoor toch een eigen filter maken?

Tonnie, in neem aan dat je een reden voor die afwijkende filter basis hebt.
Wellicht goed om de Help wat aan te passen:

- In pagina "Filteren" de alinea "Overschrijving" hernoemen naar "Overboeking".
- In de zelfde alinea tussen 2e en 3e zin een zin tussenvoegen:
De standaard filter-instelling bij het wissen van het filter kan bepaald worden in het menu Instellingen. ("Instellingen" als jump naar pagina "Instellingen")

- In pagina "Instellingen", onder de alinea "Standaard filter-instelling" het woord "filter" als jump maken naar pagina "Filteren".

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 29 sep 2013 23:12 doorMachiel de Wit.

Meer
01 okt 2013 19:56 #1284 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic 2.03 Totalen niet goed.
Hallo Machiel,

Ik heb het probleem inmiddels gevonden en opgelost. In de volgende versie zal dit niet meer fout gaan. Ik zal ook de handleiding op dit punt aanpassen.

Deze mogelijkheid is overigens aanwezig om standaard alle overboekingen te verbergen. Dit is een tijdje geleden als verzoek ingediend en ik kon me dat goed voorstellen.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Machiel de Wit