Digitale ondertekening; vraag en wie doet er mee?

Meer
01 okt 2013 21:32 - 01 okt 2013 22:26 #1292 door Jan
@Tonnie,
Ik begrijp dat digitale ondertekening van de exe bestanden ca. 100 euro per jaar kost.
Is dit een jaarlijks terugkomende 'abonnementsprijs' waarmee je dus onbeperkt nieuwe versies kunt uitgeven?

@Iedereen,
Waar ik aan zit te denken is het volgende.
Omdat Tonnie er al voldoende tijd en energie insteekt en het beschikbaar stellen van de programmatuur niet in zijn eigen belang is maar in het belang van ons, vind ik dat een digitale ondertekening HEM in ieder geval niet op kosten mag jagen.
Stel nou dat er een aantal enthousiaste gebruikers zijn die wat bij elkaar leggen zodat we tot 100 euro komen?

Bijvoorbeeld middels deze topic inventariseren om te kijken hoeveel mensen er willen bijleggen en dan uiteindelijk een GO/NOGO op basis van het aantal en dus het bedrag pp.
Of gewoon kijken wie wát wil bijleggen en een optelsommetje maken.

Groeten,
Jan
Laatst bewerkt 01 okt 2013 22:26 doorJan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 okt 2013 22:23 #1293 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Digitale ondertekening; vraag en wie doet er mee?
Goed bedoeld initiatief, alleen is die prijs per versie en dan moet het eerst ook nog onderzocht worden. Lijkt me geen haalbare kaart. Dan is een toelichting bij de download nuttiger.
Zo groot is het probleem nou ook weer niet.
Tonnie kan zijn tijd ook wel beter gebruiken, lijkt me.
Verder is een certificaat een schijnveiligheid en geldklopperij.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
01 okt 2013 22:30 #1294 door Jan
Hallo Machiel,

Wanneer het per versie is dan is dit inderdaad geen haalbare kaart... :blush:

Schijnveiligheid ben ik niet geheel met je eens wanneer de software alvorens een ondertekening wordt gegeven ook daadwerkelijk goed gecontroleerd en getest wordt.
Probleem is mogelijk dat het puur commercieel gebruikt wordt en dus voor w.b. de veiligheid geen toegevoegde waarde heeft. In dat geval sluit ik me aan bij je mening... ;)

Mogelijk heb je dus gelijk; ik ben in deze niet genoeg op de hoogte van digitale ondertekening om dit te kunnen beoordelen.

We will see....

Meer
02 okt 2013 15:40 - 02 okt 2013 15:41 #1307 door Luc

Machiel de Wit wrote: Goed bedoeld initiatief, alleen is die prijs per versie en dan moet het eerst ook nog onderzocht worden. Lijkt me geen haalbare kaart. Dan is een toelichting bij de download nuttiger.
Zo groot is het probleem nou ook weer niet.
Tonnie kan zijn tijd ook wel beter gebruiken, lijkt me.
Verder is een certificaat een schijnveiligheid en geldklopperij.

Helemaal schijnveilgheid is het nu ook weer niet, maar voor de rest kan ik me hier wel bij aansluiten.
Laatst bewerkt 02 okt 2013 15:41 doorLuc.

Meer
02 okt 2013 20:35 #1313 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Digitale ondertekening; vraag en wie doet er mee?
Hallo,

Allereerst heel erg bedankt voor dit initiatief. Op deze wijze zou ik de kosten inderdaad niet zelf moeten dragen. Een nadeel in deze is dan wel dat we dit elk jaar zouden moeten herhalen.

In mijn beleving zou ik dit ook moeten kunnen financieren via de donaties. Dat knopje staat er natuurlijk niet voor niets.

De kosten zijn overigens per jaar en dan mag ik zoveel versies ondertekenen als ik wil. De kosten zijn dus overzichtelijk.

Het verhaal gaat echter iets verder. Ik heb wat onderzoek verricht en indien een ik een ondertekening aan wil vragen, moet ik een kvk-nummer voorzien. Dat kan ik eenvoudig aanvragen en is gratis. Echter wordt ik dan ook aangemeld bij de belastingdienst en moet mogelijk aangifte gaan doen voor btw en inkomstenbelasting. Het leven wordt het zo niet eenvoudiger op.

Wordt vervolgt,

Tonnie

Meer
02 okt 2013 23:10 #1314 door Jan
Hallo Tonnie,

Ik heb geen idee wat je leeftijd en situatie is, daarnaast ken ik ook niet exact de regels van dit moment. Wat ik wel weet is dat wanneer je ingeschreven staat en dus een eigen bedrijf hebt, je eventuele recht op een ww uitkering vroeger kwam te vervallen. Mocht je nu dus werk hebben en er doen zich zaken voor waardoor de situatie verandert, dan zou je mogelijk een probleem kunnen hebben.

De donatie menuoptie was mij niet eens opgevallen.... zo zie je maar weer... :blush:

Wat je tegenwoordig regelmatig ziet is dat idd website, en andere kosten gedekt moeten worden middels donaties, maar dat middels een teller ook zichtbaar is in hoeverre de kosten gedekt zijn.
Hierbij wordt ook duidelijk de link gelegd tussen de kosten en de donaties door gebruikers; e.e.a. is dus meer expliciet aanwezig op de site.
Ik ga er vanuit dat het ook nog steeds hobby is voor je, ik weet echter ook uit eigen ervaring dat er een moment komt waarbij je zaken toch eens tegen elkaar gaat afwegen (geinvesteerde tijd, feedback, 'what's in it for me' etc....). Volgens mij is het belangrijk dat e.e.a. in balans is en daarbij zou je wat mij betreft best wat meer nadruk op de kosten en dus de noodzaak van donaties mogen leggen ;)

Laatste puntje;
Je werkt met paypal voor de donaties.
Voor mijzelf geldt dat ik niet zo'n fan ben van paypal en de voorkeur geef aan een 'ouderwetse' bankoverschrijving. Voor mij dus een reden om niet te doneren tenzij deze optie beschikbaar zou zijn...

Meer
14 okt 2013 16:21 #1367 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Digitale ondertekening; vraag en wie doet er mee?
Hallo Jan,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Dat vervallen van het recht op een uitkering was me nog niet bekend al was ik al bang voor gevolgen bij een aanmelding bij de belastingdienst.

Betreffende de donaties, ik ga dit nog even laten zoals het nu is. Vermelden van mijn banknummer op internet lijkt me ook niet helemaal probleemloos. Mochten mensen willen doneren en niet via PayPal, dan nemen ze vaak zelf even contact op via e-mail. Helaas is de drempel dan inderdaad wel weer wat hoger :-(

Mvg., Tonnie

Meer
15 okt 2013 11:34 #1379 door Ronald
Beantwoord door Ronald in topic Digitale ondertekening; vraag en wie doet er mee?
Het kán anders, maar is voor ongeinitieerde gebruikers wel wat lastiger. CaCert: wiki.cacert.org/CodesigningCert is gratis, en je hebt geen kvk gedoe. Het probleem is wel dat omdat het root certificate niet standaard in Windows zit, je dat aan gebruikers moet vertellen dat ze dat moeten toevoegen, en dat is niet een heel eenvoudige operatie...

Meer
15 okt 2013 16:11 #1382 door Tonnie
Hallo Ronald,

Bedankt voor de tip. Ik had dit ook al eens bekeken maar dit maakt het voor de meeste gebruikers niet eenvoudiger. Vandaar dat ik dit niet als alternatief heb vermeld. Ook eventuele uitrol naar Apple lijkt niet te worden ondersteund.

Mvg., Tonnie