Kan ik tweemaal banktrans installeren

Meer
18 okt 2013 00:15 #1388 door Joop OLijve
Kan ik tweemaal banktrans installeren werd gestart door Joop OLijve
Twee personen willen op 1 laptop Banktrans gaan gebruiken, maar deze gebruiken verschillende categorien. Hoe los ik dit op.

alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2013 23:17 - 19 okt 2013 09:36 #1396 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Kan ik tweemaal banktrans installeren
Joop,

Het is allereerst de vraag of die 2 personen (1) aparte windows-gebruikers zijn - dus met ondermeer een eigen wachtwoord en bureaublad - of (2) dat ze allebei hetzelfde bureaublad gebruiken. In het eerste geval (verschillende accounts) moet dan tijdens de installatie van Banktransversie 2.00 en hoger worden gekozen voor een Snelkoppeling op het Bureaublad voor alle gebruikers.

De gebruikers die BT willen gebruiken maken nu ieder hun eigen (nieuwe) administratie(s) aan, met daarin de eigen set categorieën.
Nu is van belang waar de administraties worden opgeslagen. Dat kan bepaald worden via menu of knop Instellingen tab Gegevens optie Gegevensmap. In geval van verschillende Windowsaccounts kunnen de administraties een zelfde naam dragen, omdat ze in verschillende mappen (kunnen) worden opgeslagen. Om verwarring te voorkomen is het echter beter verschillende namen te gebruiken.
Bij opslag in dezelfde map - dat is ondermeer als alle gebruikers onder hetzelfde account werken - moeten de administraties uiteraard verschillende namen hebben.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 19 okt 2013 09:36 doorHdV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Joop OLijve

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.