Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file inlezen bestanden

Lees meer
16 mei 2011 21:47 #115 door Peter
inlezen bestanden werd gestart door Peter
Beste lezer,
Bij het inlezen van een bestand van de ING bank komt er bij de resultaten 4 afgekeurde boekingsregels.
Ik weet welke er afgekeurd worden, maar ik weet niet waarom en hoe ik deze alsnog kan inlezen.
Kan iemand mij zeggen waaraan een boekingsregel moet voldoen om ingelezen te worden.
Alvast bedankt voor de moeite,
Peter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17 mei 2011 21:06 #116 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic inlezen bestanden
Hallo Peter,

Het programma controleert in dit geval alleen of het aantal kolommen correct is. Voor de ING bank moeten er 9 kolommen zijn, ieder gescheiden door een komma. De kolommen zelf beginnen en eindigen allemaal met een dubbele quote. Voorbeeld "1","2","3","4","5","6","7","8","9".

Als een regel wordt afgekeurd is er waarschijnlijk iets mis met de dubbele quotes of de komma's. Hopelijk helpt dit.

Indien je de regels in het bestand kan aanpassen zodat ze wel goed zijn, kan je het gewoon opnieuw inlezen. De regels die al eerder zijn ingelezen worden door BankTrans als dubbel gezien en niet nogmaals ingelezen.

Is dit bestand overigens door de ING zelf zo aangeleverd of is dit bestand via een ander programma eerst bewerkt? Dit probleem was bij mij nog niet bekend.

Lees meer
18 mei 2011 11:18 #118 door Peter
Beantwoord door Peter in topic inlezen bestanden
Beste admin,
Ik heb gezien waar het waarschijnlijk fout gaat.
In de naam van de rekeninghouder staat 1 keer een dubbele qoute.
Het bestand is zo geleverd door de ING.
Ik zal proberen het bestand vanavond te wijzigen en dan nogmaals inlezen.

Bedankt voor je reactie.
Peter

Gemaakt door Kunena