Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.

Meer
27 jul 2011 00:09 #179 door HdV
Ik heb het volgende gedaan:
1) OROV-bestand ingelezen. Mijn rekeningnummer is nu '1234567'89'.
2) Een RABO-csv ingelezen. Daarvan wordt het rekeningnummer weergegeven als '0123456789' (dus met een extra '0').
3) De .bav geëxporteerd en daarin via Excel bij alle relevante transacties '1234567'89' gewijzigd in '01234567'89'.
4) In de .bav alle transacties verwijderd.
5) De gewijzigde BT-csv weer ingelezen. Nu staat bij alle transacties het rekeningnummer '01234567'89'.
(Het zal nu duidelijk zijn waarom ik de BT-csv weer wilde inlezen.)

Helaas staat nu ook de '1234567'89'-rekening nog in het rekeningoverzicht (Bewerken -> Rekeningen). Tijdens het verwijderen van alle transacties (bij '4') wordt namelijk het rekeningnummer bewaard in de dan lege .bav. Ik kan het via Bewerken -> Rekeningen niet verwijderen en/of BT detecteert niet dat het nummer niet meer bestaat, waardoor het ook zichtbaar blijft in het filter.
Hoe kan ik deze (onjuiste overbodige) OROV-rekeningweergave verwijderen uit het rekeningoverzicht?

Overigens, als ik op de '1234567'89'-rekening filter dan geeft dat terecht geen resultaat.

Groeten,
Henk

Met vriendelijke groet,
Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jul 2011 21:34 #181 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
Hallo Henk,

Je hebt gelijk. Op dit moment is er geen mogelijkheid om rekeningnummers te verwijderen uit BankTrans. Ik zal dit in de volgende versie van BankTrans in orde maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 okt 2011 12:34 #255 door Jeannette
Beantwoord door Jeannette in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
Allereerst, hartelijk dank voor het gratis beschikbaar stellen van een vervanger van/opvolger voor Offline Rekening OVerzicht, dat bij mij helaas niet werkt onder Windows 7. Wat een mooie verrassing dat ik ook nog mijn OROV-transacties kon inlezen!

Wel worden er 2 (in OROV al 1, maar nu dus al 2) rekeningen gesplitst en getoond als ieder 2 rekeningen ivm ander rekeningnummerformaat. De oplossing van Henk klonk briljant, alleen ik kom er niet uit.
1. Henk/beheerder, hoe moet je dat precies veranderen? In Excel is het geen probleem om mijn Triodos-rekening van het oude Triodos-formaat 123456789 met Ctrl-H (Zoeken en vervangen) te veranderen in het nieuwe Triodos-formaat 12.34.56.789.
Echter, wanneer ik in Excel mijn ASN-bankrekening, in OROV ingelezen en daarna in Banktrans geïmporteerd als 123456789 probeer te veranderen in het rechtstreeks in BankTrans ingelezen ASN-csv-formaat 0123456789 dan zegt Excel (zowel versie 2003 als 2007) dat hij 155 items heeft vervangen, maar er is niets gewijzigd. Alleen als ik handmatig in een cel de 0 ervoor zet wordt dit gewijzigd, maar dat zou ik dan 155 keer moeten doen... Ik heb het formaat van de kolom gewijzigd in tekst om te voorkomen dat er rare formules worden getoond.

2. Volgend probleem: ik krijg het gewijzigde bestand niet ingelezen in BankTrans, hoewel ik alleen maar die rekeningnummers gewijzigd heb. Ik heb alle mutaties in BT verwijderd, en toch blijven er linksonder getallen staan onder Saldo en Filter. Bij het pogen tot inlezen merkt hij alle mutaties in als dubbel en leest dus niets in. Resultaat: een bestand met 0 mutaties. Het bestuderen van <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.banktrans.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=88 ">viewtopic.php?f=7&t=88 heeft niet geholpen.
Doe ik iets fout, en zo ja wat?

3.Verzoek aan de beheerder: het zou erg handig zijn als je in BankTrans kunt instellen, of nog beter dat BT zou "zien" dat rek.nr. 123456789 hetzelfde is als 12.34.56.789 (hetzelfde nr. met puntjes) en dat 123456789 hetzelfde is als 0123456789 (hetzelfde nr. met voorloopnul). Dan zouden we van dit hele gedoe af zijn en zou het direct als 1 rekening worden getoond. Zou het mogelijk zijn om dat te regelen? B.v. dat BT alleen naar de laatste 9 cijfers kijkt, ongeacht voorloopnullen en punten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 okt 2011 18:16 #256 door Jeannette
Beantwoord door Jeannette in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
Het wordt steeds gekker. Ik heb nu ook mijn nieuwste mutaties van de Triodos bank ingelezen en wat blijkt: deze worden door TB geplaatst op "Triodos oud"!

Na lang testen (uitgebreid verslag desgewenst te emailen) ben ik tot de volgende conclusies gekomen:
1. OROV haalde de voorloopnullen eraf, BT laat die zoals het is in het .csv-bestand dat wordt geïmporteerd (dus als OROV het al heeft veranderd: zonder voorloopnul). Hierdoor ontstaan in BT 2 verschillende rekeningen als je je oude transacties exporteert uit OROV en je nieuwe transacties rechtstreeks inleest vanuit Triodos of ASN bank.
2. Triodos Bank is vanaf 17 mei 2011 punten gaan plaatsen tussen de verschillende cijfers van het rek.nr. Hierdoor ontstonden in al OROV 2 "verschillende" rekeningen voor de oude en de nieuwe transacties.
BT doet daar nog een schepje bovenop: het laat de punten staan bij import vanaf OROV, maar haalt de punten eraf bij import vanaf Triodos Bank. Hierdoor worden de oudste en de nieuwste transacties op "dezelfde "rekening" geboekt, en de tussenliggende transacties op een andere.

Erg lastig om zo je transacties terug te vinden en je saldi kloppend te houden.

Conclusie:
De oplossing zou zijn als BT een rekeningnummer als hetzelfde rekeningnummer ziet zolang de laatste 9 cijfers hetzelfde zijn. De opmaak van het rekeningnummer, met of zonder voorloopnul of punten tussen de cijfers, zou dan geen aanleiding moeten zijn om een nieuwe bankrekening aan te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 okt 2011 11:57 #261 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
Hallo Jeannette,

De oplossing van Henk is op dit moment inderdaad de enige mogelijke. Echter, indien het bestand van de bank wordt aangepast, kan je dat het beste doen met kladblok of notepad. Indien de wijzigingen worden aangebracht mbv Excel of Open office, dan kan het formaat van het bestand worden aangepast waardoor BankTrans dit inderdaad niet meer herkend.

Verder heb je helemaal gelijk dat BankTrans beter om moet gaan met de bankrekeningnummers. Aangezien deze altijd uit nummers bestaan had BankTrans deze ellende allemaal kunnen voorkomen door alleen met de numerieke waarde van het banknummer te werken. Ik zal dit in een volgende versie van BankTrans dan ook aanpassen. Dit is overigens een vrij lastige aanpassing waarvoor ik wel wat tijd nodig heb. Zodra deze beschikbaar is laat ik het weten.

Door deze aanpassing zal waarschijnlijk ook het probleem dat je hebt met het rekeningnummer '1234567'89' zijn opgelost. Het gaat nu mis door de ' midden in het banknummer.

Mvg. Admin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 okt 2011 17:43 #263 door Jeannette
Beantwoord door Jeannette in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
Dank je wel Admin! In Kladblok werkt het wijzigen prima en het bestand is daarna goed in te lezen. Ik heb dat in een nieuwe administratie gedaan zodat ik niet zit met "te verwijderen" lege rekeningen.

Enne... niet zo kritisch naar jezelf hoor. Dat bij het gebruik van een pakket dingen naar boven komen die beter kunnen is logisch. Het is super als dat dan opgepakt en veranderd wordt. Daar kunnen veel (betaalde!) programma's nog wat van leren. Thanks again!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 nov 2011 17:27 #266 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
Het probleem met de rekeningnummers is opgelost. Op dit moment staat een bètaversie online (1.6) waarin alle rekeningnummers een standaard layout krijgen (9 cijfers en vanaf voor aangevuld met nullen). Hierdoor zijn de problemen met de verschillende notaties van rekeningnummers opgelost.

Zodra deze bètaversie goed getest is zal deze aanpassing worden overgenomen in de normale versie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 dec 2011 12:22 #268 door Jeannette
Beantwoord door Jeannette in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
De nieuwe versie werkt helemaal goed en het probleem is hiermee opgelost; dank je wel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 dec 2011 11:02 #285 door meksie
Beantwoord door meksie in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
hoe kan je dan je transacties van je bank makkelijk overschrijven?
(ik heb ing)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 dec 2011 08:56 #288 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Onjuiste rekeningnummer niet te verwijderen.
Goedemorgen,

Deze vraag is mij niet geheel duidelijk. Transacties kunnen nl. nooit worden overschreven. Alleen de omschrijving kan eventueel worden aangepast. Verder is het wel mogelijk om transacties te verwijderen (via de rechtermuisknop) en indien nodig opnieuw in te lezen. Indien alle transacties van een rekeningnummer zijn verwijderd, dan zal het rekeningnummer bij de volgende keer starten van BankTrans ook worden verwijderd.

Hopelijk beantwoord dit de vraag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena