Kan geen categorie toekennen

Meer
24 jun 2017 10:52 #4260 door Remco
Kan geen categorie toekennen werd gestart door Remco
Vanaf versie 2.52 (dacht ik) heb ik een probleem met het toekennen van een categorie aan een transactie. Als ik vanuit het hoofdscherm in de kolom categorie op een transactie klik, verschijnt daar de lijst met categorieën. Na het opstarten van Banktrans gaat dat 3 of 4 x goed, maar daarna blijft het veld blauw en komt de lijst met categorieën niet meer tevoorschijn, wat ik ook doe. Alleen opnieuw opstarten helpt. Ik gebruik Windows 10 home, 64 bit.

Iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 jun 2017 20:00 #4267 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Kan geen categorie toekennen
Hallo Remco,

Ik heb dit even bekeken en heb wellicht de oorzaak gevonden. Vanaf versie 2.51 wordt bij het dubbelklikken in een transactie het detailvenster in Aanpasmode gezet. De gegeven van de transactie kunnen dan eenvoudig worden aangepast. Op het moment dat deze aanpasmode actief is kan je echter het veld Categorie in het transactievenster niet meer aanpassen. Je moet dan eerst de aanpasmode afsluiten (Klik Opslaan of Annuleren in het detailvenster of druk op Escape).

Kan je eens bekijken of dit inderdaad het geval is?

Mvg., Tonnie

Meer
28 jun 2017 20:43 - 28 jun 2017 20:43 #4268 door Remco
Beantwoord door Remco in topic Kan geen categorie toekennen
Hoi Tonnie,

Ik ben wat aan het testen geslagen. Wat me opvalt:

- Banktrans start altijd op in een niet schermvullend venster, ik moet dus altijd eerst venster maximaliseren als ik BT heb opgestart
- Als ik een regel dubbelklik in het detailvenster gebeurt er niets. Ik kan de categorie niet aanpassen. De regel waarop ik klik blijft gewoon blauw.
- BT reageert traag als ik snel op opeenvolgende regels klik.
- Ook in de aanpasmode kan ik de categorieën niet altijd aanpassen.
- Een transactie die niet automatisch is gecategoriseerd kan ik ook in de aanpasmode niet aanpassen/een categorie toekennen ('aanpassen' is grijs)

Helpt dit?
Laatst bewerkt 28 jun 2017 20:43 door Remco.

Meer
01 jul 2017 20:00 #4275 door Tonnie
Hallo Remco,

Aanpassen van de categorie kan direct in het transactievenster. Als je op de kolom Categorie gaat staan en dan 1 keer klikt, kan je deze meteen aanpassen. Als je dubbelklikt op de transactie kan je alle gegevens aanpassen in het detailvenster. Zolang het aanpassen daar actief is kan je niets aanpassen in het transactievenster.

Aanpassen van de categorie in het detailvenster werkt iets anders omdat je daar eventueel meerdere categorieën kan koppelen aan 1 transactie (zogenaamde splitsen). Indien er nog geen categorie is gekoppeld kan je rechtsboven het detailvenster op het +-knopje klikken en de gewenste categorie invullen.

Hopelijk is het zo duidelijk. Toekennen van categorieën kan overigens ook nog via slepen. Meer informatie hierover kan je vinden in de handleiding.

Betreffende het openen van BankTrans, normaal wordt de schermpositie altijd onthouden. Welk systeem gebruik je en het je 1 of 2 schermen?

Mvg., Tonnie

Meer
02 jul 2017 07:42 #4276 door Remco
Beantwoord door Remco in topic Kan geen categorie toekennen
Hoi Tonnie,

Ik gebruik van mijn laptop (Asus, W10) alleen het ingebouwde scherm. Er is geen tweede scherm aangesloten. Hoe ik BT ook afsluit; hij opent altijd in een klein venster

Wat mijn initiele probleem betreft; dat blijft. Als ik in het transactievenster dubbelklik op een transactie gebeurt er niets. Er verschijnt geen ander scherm of venster, niets,

Als ik enkel klik op de categorie, dan kan ik die soms aanpassen, maar zodra ik een keer dubbel heb geklikt lukt dat niet meer. Het lijkt wel alsof er ergens een onzichtbaar venster is vanwege dat dubbel klikken maar dat is dus niet zo

Meer
03 jul 2017 19:45 #4278 door Tonnie
Hallo Remco,

Het komt doordat in jouw geval het detailvenster niet zichtbaar is. Je kan dit zichtbaar maken door op Beeld / Venster / Details te klikken. Daarna wijst het zich hopelijk vanzelf.

Ik heb overigens een nieuwe versie (2.54) samengesteld waarin het detailvenster automatisch zichtbaar wordt gemaakt indien het nog niet zichtbaar is. Dit zal deze problemen in de toekomst hopelijk voorkomen.

Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Mvg., Tonnie

Meer
13 jul 2017 11:03 #4281 door Frens
Beantwoord door Frens in topic Kan geen categorie toekennen
Hallo Tonnie,

Ik heb dezelfde problemen. Het toekennen van categorieën snap ik nu maar de positie op het beeldscherm wordt bij mij niet onthouden.
Elke keer staat het venster rechtsonder op het scherm en deels van het scherm af. Erg storend.
Bovendien zijn de kleuren aangepast. De achtergrond van de invulvelden is nu grijs i.p.v. wit. Is dit een probleem bij mij of was dit zo bedoeld?

gr.
Frens

Meer
17 jul 2017 20:48 #4284 door Tonnie
Hallo Frens,

Hmm, kan je aangeven van welk venster de positie niet wordt onthouden? En gaat het om Windows?
Bij mij lijkt alles goed te gaan en ik heb van andere gebruikers ook nog niets gehoord.

Betreffende de kleur van de velden, dat klopt. Hierdoor is duidelijker zichtbaar welke velden kunnen worden aangepast.

Mvg., Tonnie

Meer
20 jul 2017 11:09 #4285 door Frens
Beantwoord door Frens in topic Kan geen categorie toekennen
Hallo Tonnie,

Het gaat hier om het venster van de gehele applicatie.
Als ik het programma start (windows 10) is het totale venster naar rechtsonder verplaatst.
Maximize button is dan buiten beeld. Ik moet dan eerst het venster naar links schuiven en kan daarna de maximize button gebruiken.

Bijlagen:

Meer
21 jul 2017 14:05 - 21 jul 2017 14:06 #4286 door Tonnie
Hallo Frens,

Hmm. Worden alle andere instellingen wel bewaard?

Mvg., Tonnie
Laatst bewerkt 21 jul 2017 14:06 door Tonnie.