Gegevens verdwenen
- Davis
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 dec 2017 15:07 #4370
door Davis
Gegevens verdwenen werd gestart door Davis
Ik gebruik, tot volledige tevredenheid, al jaren BankTrans. Toen ik gisteren mijn gegevens wilde bijwerken en Banktrans opende, zag ik tot mijn schrik geen enkele overschrijving meer. Een blanko pagina dus. Ik heb uiteraard gezocht, maar ook in mijn computer was het ingevulde .bav document niet meer te vinden, wel het lege.
Gelukkig had ik nog een externe back-up en kan weer werken. Ik vraag me echter af hoe zoiets kan gebeuren.
Gelukkig had ik nog een externe back-up en kan weer werken. Ik vraag me echter af hoe zoiets kan gebeuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
17 dec 2017 15:44 #4375
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Gegevens verdwenen
Hallo Davis,
Dat is erg vervelend. Ik heb echter ook geen idee hoe dit gebeurd kan zijn. Wellicht heb je per ongeluk een keer een nieuw bestand aangemaakt en daarmee het oude overschreven. Ik kan dit echter ook niet achterhalen. Aangezien er geen andere gebruikers zijn waarbij dit is voorgekomen ga ik er even vanuit dat het niet door een fout in BankTrans is veroorzaakt. Mocht ik nog meldingen betreffende dit probleem ontvangen start ik uiteraard een onderzoek.
Bedankt voor het melden overigens!
Mvg., Tonnie
Dat is erg vervelend. Ik heb echter ook geen idee hoe dit gebeurd kan zijn. Wellicht heb je per ongeluk een keer een nieuw bestand aangemaakt en daarmee het oude overschreven. Ik kan dit echter ook niet achterhalen. Aangezien er geen andere gebruikers zijn waarbij dit is voorgekomen ga ik er even vanuit dat het niet door een fout in BankTrans is veroorzaakt. Mocht ik nog meldingen betreffende dit probleem ontvangen start ik uiteraard een onderzoek.
Bedankt voor het melden overigens!
Mvg., Tonnie
- Davis
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 dec 2017 09:34 #4381
door Davis
Beantwoord door Davis in topic Gegevens verdwenen
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik dacht ook niet dat het aan BankTrans zou liggen, meer aan mezelf (een foute filter of zo.
Gelukkig had ik een back-up op een externe schijf. Groeten, Davis
Gelukkig had ik een back-up op een externe schijf. Groeten, Davis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- F.Klaassen
-
22 feb 2018 20:01 - 22 feb 2018 22:47 #4452
door F.Klaassen
Beantwoord door F.Klaassen in topic Gegevens verdwenen
Hallo Davis/Tonnie
Vanavond 22-02-2018 (net als Davis) banktrans geheel leeg aangetroffen.
Ook geen idee wat er gebeurd is.
Alle gegevens van 3 bankrekeningen verdwenen!
Wat mij ook opvalt is dat de kolommen op "uitgebreid" breed staan?
Groet Ferdi.
Vanavond 22-02-2018 (net als Davis) banktrans geheel leeg aangetroffen.
Ook geen idee wat er gebeurd is.
Alle gegevens van 3 bankrekeningen verdwenen!
Wat mij ook opvalt is dat de kolommen op "uitgebreid" breed staan?
Groet Ferdi.
Laatst bewerkt 22 feb 2018 22:47 door F.Klaassen.
- Jan
Minder
Meer
24 feb 2018 14:53 #4453
door Jan
Beantwoord door Jan in topic Gegevens verdwenen
vandaag 24-02-2018 ook bij mij alle gegevens plotseling verdwenen!
Nu heb ik wel systeem- en databackups van mijn laptop, maar hoe heten de gegevensbestanden, en waar moeten ze staan?
Nu heb ik wel systeem- en databackups van mijn laptop, maar hoe heten de gegevensbestanden, en waar moeten ze staan?
- Jan
Minder
Meer
24 feb 2018 20:17 #4454
door Jan
Beantwoord door Jan in topic Gegevens verdwenen
ik heb het bestand teruggevonden! Probleem dus weer opgelost.
Toch vreemd dat de gegevens plotseling niet meer direct te voorschijn kwamen.
Toch vreemd dat de gegevens plotseling niet meer direct te voorschijn kwamen.
- Tonnie
-
Minder
Meer
26 feb 2018 21:46 #4455
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Gegevens verdwenen
Hallo Jan / Ferdi,
Het lijkt erop dat de instellingen van BankTrans verloren zijn gegaan of per ongeluk de functie Nieuw is gestart. Ik kan helaas niet achterhalen wat er precies is gebeurd.
@Jan, Goed om te horen dat je het bestand weer hebt teruggevonden. Mocht dit nog eens gebeuren dan hoor ik dit uiteraard erg graag.
@Ferdi, de administratie staat zeer waarschijnlijk nog ergens op de computer. De administraties hebben de extensie bav. Kan je wellicht met Windows verkenner eens kijken waar deze zich bevinden? Mocht je deze vinden kan je de administratie in BankTrans weer openen via Menu / Bestand / Openen.
Mvg., Tonnie
Het lijkt erop dat de instellingen van BankTrans verloren zijn gegaan of per ongeluk de functie Nieuw is gestart. Ik kan helaas niet achterhalen wat er precies is gebeurd.
@Jan, Goed om te horen dat je het bestand weer hebt teruggevonden. Mocht dit nog eens gebeuren dan hoor ik dit uiteraard erg graag.
@Ferdi, de administratie staat zeer waarschijnlijk nog ergens op de computer. De administraties hebben de extensie bav. Kan je wellicht met Windows verkenner eens kijken waar deze zich bevinden? Mocht je deze vinden kan je de administratie in BankTrans weer openen via Menu / Bestand / Openen.
Mvg., Tonnie