kan bestand niet meer openen

• René Wouters
  • Onderwerp Auteur
Meer
16 jan 2018 21:54 - 18 jan 2018 16:18 #4406 door René Wouters
kan bestand niet meer openen werd gestart door René Wouters
Beste Banktrans,
Ik zit met een flink probleem!
Ik ben vandaag bezig geweest met het bijwerken van enkele maanden.
Dat is allemaal naar genoegen verlopen, echter toen ik daarna weer wilde raadplegen kon ik mijn bestand admin1.bav niet meer openen.
Geopend werd steeds een bestand Banktrans - Nieuw.
Bij de Instellingen onder het tabblad Gegevens meende ik dat onder Laatst geopende Bestand een bestandsnaam stond ingevuld (in mijn geval admin1.bav).
Ik kan op die regel niets invoeren, regel blijft grijs en is niet te beschrijven, waar ik meen dat er eerst een bestandsnaam ingevuld stond.
Wellicht heb ik iets vreselijks stoms gedaan maar ik hoop dat u mij kunt helpen.
Er moet iets vreemds zijn gebeurd want voor de fout vroeg Banktrans steeds om een wachtwoord en op dit bestand (Nieuw) niet meer!
Het bestand Admin1.bav bestaat voorzover ik kan bezien nog wel, maar het lijkt erop dat ik er niet meer bij kan komen.
Ik hoop zeer dat u mij kunt helpen.

Bij voorbaat dank,
R. Wouters

Inmiddels ben ik misschien iets verder gekomen, maar ........
Bij iedere poging om het bestand te laden krijg ik een foutboodschap met de mededeling "Fout bij importeren van bestand"
Het opnieuw, bij wijze van test, importeren van het laatst ingevoerde bestand voor de zaak kapot ging loopt wel goed.
Dus hij pakt wel nieuwe bestanden die ik net van de bank heb gedownload maar het inladen/importeren van het bestaande gedeelte gaat fout.
Wie o wie heeft de oplossing?

RW

Nog iets geconstateerd!
Klik ik helemaal linksboven op Bestand dan ontrolt zich een menu.
Klik ik aldaar op Backup in de hoop de backupfile te kunnen benaderen dan wordt de navolgende boodschap mijn lot:

" Fout bij het opslaan van het backupbestand 'C:/Program Files (x86)/BankTrans/BankTrans_2_59_20180118_160313.bac' "

Mijn heel voorzichtige conclusie, BT maakt zelf automatisch de backupbestanden aan. Ik kom daar zelf niet aan. zo bezien heb ik
daar dus zelf niets aan vernield.
Dus resumerend: importeren geeft een foutboodschap en bij de aanmaak van een backupbestand ontstaat een fout.
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat het een en dezelfde fout betreft die mijn bestanden vernielt/ongeldig maakt of wat dan ook.
De tranen lopen me inmiddels over de wangen.
Als ik mijn probleem niet c.q. niet op deze manier mag voorleggen dan hoor ik het nog wel. Heb nl. nog geen enkele ervaring met
de probleemoplossing binnen BT.

Groet
RW
Laatst bewerkt 18 jan 2018 16:18 door René Wouters.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 jan 2018 13:04 #4412 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic kan bestand niet meer openen
Hallo René,

Voor zover ik het kan bepalen heb je wellicht per ongeluk een keer op Nieuw geklikt. Hierdoor is er een nieuwe (lege) administratie geopend. De oude administratie met alle gegevens kan je openen via Menu / Bestand / Openen. Er wordt dan een venster weergegeven waarmee je een bestaande administratie (bav) bestand kan openen.

Ik hoor graag of het hiermee gelukt is.

Mvg., Tonnie

• René Wouters
  • Onderwerp Auteur
Meer
19 jan 2018 17:01 #4413 door René Wouters
Beantwoord door René Wouters in topic kan bestand niet meer openen
Hallo Tonnie,

Bedankt voor je reactie.
Wat betreft je bericht, ik denk inderdaad dat het eerste gedeelte van je bericht inderdaad aangeeft wat er is gebeurd.
Ik denk inderdaad dat in een onbewaakt ogenblik per ongeluk een nieuwe administratie heb aangemaakt.

Wat ik toen echter steeds probeerde is wat je inderdaad omschrijft (Menu/Bestand/Openen) en daarop kwam steeds de melding terug
zoals ik die omschreef in mijn eerste naschrift ("Fout bij importeren van bestand").

Inmiddels kreeg ik gisteren van Microsoft een boodschap op mijn scherm dat zij voornemens waren een (grote) update op mijn computer
los te laten die nogal wat tijd nam. Of dat uitkwam, anders kon ik uitstellen. Enfin, een paar keer uitgesteld en toen uiteindelijk gezegd oké
laat maar komen. Update startte rond ca. 18.00 uur. Toen ik wilde gaan slapen stond hij nog volop te stampen. Ik dacht laat maar doorgaan,
ik zie het morgenvroeg wel wat hij allemaal heeft uitgespookt.
Dus vanmorgen maar eens gekeken. Microsoft heeft inderdaad nogal wat gewijzigd en ik dacht laat ik eens kijken bij BankTrans.
En jawel hoor, daar kwam ie weer tevoorschijn. Zit nu weer naar admin1.bav te kijken!!!!!!
Je gelooft het niet of je moet er bij geweest zijn!

Maar hoe dan ook, ik heb mijn gegevens weer terug en dat telt.

Bedankt voor de aandacht die je aan mijn vraag hebt besteed.

Mvg René

j

Meer
21 jan 2018 13:43 #4415 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic kan bestand niet meer openen
Hallo René,

Goed om te horen dat het gelukt is. Wel vreemd dat het na de update van Windows ineens hersteld is. Dat zou er geen invloed op mogen hebben. Maar gelukkig is het probleem opgelost.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: René Wouters