Afdrukken preview

• L.J.F.J. Krap
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 feb 2018 10:52 #4449 door L.J.F.J. Krap
Afdrukken preview werd gestart door L.J.F.J. Krap
Hierbij een vraagje betreffende de recente update naar 2.60, hierbij heeft het afdrukken enigszins een vertraging er in zitten, vooral het afdrukken van de maandelijkse categorie afdruk heeft een enorme vertraging er in zitten, en dat was bij de eerdere versies nooit een probleem.

Is dit misschien bekend bij jullie?
En is er iets aan te doen?

Mijn PC draait met Windows 10, dus dat is het probleem niet.

In afwachting en vriendelijke groet,
Leo Krap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 feb 2018 17:45 #4450 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Afdrukken preview
Hallo Leo,

Nee, dit was nog niet bekend. Weet je nog welke versie je voor 2.60 gebruikte? En wanneer ervaar je deze vertraging precies? Bij het opbouwen van de preview of bij het doorsturen naar de printer?

Mvg., Tonnie

• L.J.F.J. Krap
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 feb 2018 19:19 #4451 door L.J.F.J. Krap
Beantwoord door L.J.F.J. Krap in topic Afdrukken preview
De versie hiervoor was 2.58, tot deze versie heb ik nooit problemen ondervonden, het probleem doed zich dus voor bij zowel mijn Desktop PC als met de Laptop die beide draaien op Windows 10

Ik had het in januari eventjes te druk dus update ik pas in februari naar 2.60, dus over versie 2.59 kan ik niet oordelen.

De vertraging is bij het opbouwen van de preview en dan vooral met de Totalen per periode p/mnd opbouwing, bij het opbouwen van de Rekening saldo en Inkomsten/Uitgaven is er geen vertraging, als het eenmaal opgebouwd is geeft het probleem verder meer en wordt het direct afgedrukt op de printer.

Met vriendelijke groet,
Leo

Meer
05 mrt 2018 20:42 #4468 door Tonnie
Hallo Leo,

Ik heb het probleem zelf inmiddels ook kunnen reproduceren en ga op zoek naar de oorzaak en een oplossing, Ik hoop dit in de volgende versie mee te kunnen nemen. Zodra deze beschikbaar is laat ik het weten.

Mvg., Tonnie

Meer
11 mrt 2018 11:08 #4476 door Tonnie
Hallo Leo,

Ik heb het opbouwen van de overzichten bekeken en dit op een paar punten kunnen optimaliseren. Deze verbeteringen zijn meegenomen in versie 2.61. Kan je eens kijken of het nu beter is?

Ik heb nu overigens ook de cursor aangepast in het wachtsymbool tijdens het opbouwen van het overzicht.

Mvg., Tonnie

Meer
03 apr 2018 13:39 #4501 door ruud
Beantwoord door ruud in topic Afdrukken preview
Hallo Tonnie en Leo,
Ik heb precies hetzelfde. Sinds 2.60 is de priview van alleen de "transactieoverzichten" uiterst traag. Eigenlijk een crash van het programma. Ik heb dit in de laatste versie 2.58 en ervoor NOOIT gehad. Vandaag versie 2.62 geinstalleerd en is precies hetzelfde. Krijg geen overzichten binnen 3 a 4 minuten meer geprint. De preview knippert 1 of 2 keer en weigert alle medewerking. Hetzelfde in WIN7 PC geinstalleerd en daar miv versie 2.60 precies hetzelfde. Gebruik dit programma al jaren en heb dit probleem nu op 3 PC's. Kan geen oudere versie meer vinden, anders hed ik het daarmee geprobeerd. Maar op de BT site staan geen oudere versies.

Meer
18 apr 2018 12:00 #4513 door ruud
Hallo Tonnie,

Gaat iemand nog hiernaar kijken of is dit onderwerp afgesloten en moet ik een nieuwe starten???????

Meer
18 apr 2018 17:24 #4514 door Tonnie
Hallo Ruud,

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Ik heb helaas de oorzaak nog niet kunnen achterhalen. Bij mij treed dit probleem namelijk niet op en dat maakt het zoeken erg moeilijk. Kan je wellicht aangeven hoeveel transacties te probeert af te drukken en hoeveel bladzijden dit in het totaal zijn? Dat geeft me wellicht al een idee.

Verder staan er wel oudere versies op de site. Klik daarvoor op Download bovenaan en zodra de pagina geladen is nogmaals op download. Dan krijg een overzicht van de systemen en na keuze voor het gewenste systeem krijg je een overzicht van de beschikbare versies. Let echter wel op, je kan een administratie die met een nieuwere versie geopend is niet meer in een oudere versie openen.

Mvg., Tonnie

Meer
19 apr 2018 18:18 #4515 door ruud
Hallo Tonnie,

Blij dat je reageert. Ik heb dit probleem sinds versie 2.60. Zowel op Win 7 als Win10 PC's. Zelfs op een onlangs opnieuw geinstalleerde Win10 PC precies hetzelfde!!.
Heb 2.59 teruggezet, maar die kan database 2.62 niet laden/lezen. Het aantal blz afdrukken is totaal geen item. Zelfs een 1/2 blz (huidige maand bv) is altijd hetzelfde:
- Overzicht van instellingen en kolommenindeling komt direct.
- Bij printopdracht; detailscherm knippert meerdere keren - daarna hangt het hele systeem. Als je probeert de zaak af te sluiten kan je kiezen voor "wachten tot programma reageert / afsluiten" - Dan maar wachten tot reactie: dat kan meerdere minuten duren (tot meer dan 5 minuten!!!). Uiteindelijk komt de printopdracht door en werkt het zoals zou moeten werken.
- Ik heb in logboeken voor je gekeken, maar zie niets bijzonders.

Wil je dat ik wat uittest, zeg maar wat ik moet doen, want dit is eigenlijk onwerkbaar. Terug naar 2.59 kan ook niet, dus ik zit vast.
Je programma is zo goed (COMPLIMENT!!!!!!!!!!) dat ik het echt niet wil missen.

Toch de complimenten voor je inzet en prestaties.
Ruud

Meer
21 apr 2018 08:40 #4516 door Tonnie
Hallo Ruud,

Ik heb de aanpassingen in de vorige versies van BankTrans nagelopen en heb wellicht de mogelijke oorzaak gevonden. Als dat zo is dan zou het probleem zich bij elk overzicht moeten voordoen en gestart zijn vanaf versie 2.59. Kan jij dat bevestigen? Is het bij jou ook bij andere overzichten en vanaf versie 2.59?

Mvg., Tonnie