- Berichten: 30
Afdrukken preview
- ruud
- Offline
Minder
Meer
21 apr 2018 15:47 #4517
door ruud
Beantwoord door ruud in topic Afdrukken preview
Hallo Tonnie,
Ik heb alleen in Transacties alle kolommen ingevuld (in instellingen-/tussenscherm voor de preview) omdat ik deze frequent gebruik. Bij de andere overzichten NIET. Ik heb alle overzichten geprobeerd en alleen bij transacties is dit "wachtprobleem". Kan het liggen in de kolominstellingen, want dat is anders dan bij de andere overzichten (bij mij althans). In versie 2.59 had ik helemaal geen probleem. Daarvoor ook niet.
Ik heb alleen in Transacties alle kolommen ingevuld (in instellingen-/tussenscherm voor de preview) omdat ik deze frequent gebruik. Bij de andere overzichten NIET. Ik heb alle overzichten geprobeerd en alleen bij transacties is dit "wachtprobleem". Kan het liggen in de kolominstellingen, want dat is anders dan bij de andere overzichten (bij mij althans). In versie 2.59 had ik helemaal geen probleem. Daarvoor ook niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 1458
07 mei 2018 20:38 #4528
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Afdrukken preview
Hallo Ruud,
Ik heb dit probleem nogmaals uitvoerig onderzocht en kan het maar niet reproduceren. Ik heb ook alle kolommen eens aangevinkt maar dan geeft het ook geen problemen. Heb je wellicht ook de kolombreedtes aangepast?
En, kan je het betreffende overzicht ook eens opslaan in een bestand (csv bijvoorbeeld)? Heb je dan ook deze vertraging?
Mvg., Tonnie
Ik heb dit probleem nogmaals uitvoerig onderzocht en kan het maar niet reproduceren. Ik heb ook alle kolommen eens aangevinkt maar dan geeft het ook geen problemen. Heb je wellicht ook de kolombreedtes aangepast?
En, kan je het betreffende overzicht ook eens opslaan in een bestand (csv bijvoorbeeld)? Heb je dan ook deze vertraging?
Mvg., Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lichtendonk
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 6
12 mei 2018 18:51 #4542
door Lichtendonk
Beantwoord door Lichtendonk in topic Afdrukken preview
Dag Tonnie,
BankTrans gebruik ik al een poos voor de financiën van een koperblaasgroep en dat werkt prettig. Maar nu met versie 2.62 is het afdrukken via het overzicht transacties niet mogelijk. Na het invullen en OK komt wel het overzicht maar het beeld bevriest dan. Bank Trans reageert niet meer en bij afsluiten wordt het aan Microsoft gemeld.
Gelukkig heb ik op een andere PC een oudere versie 2.57 die dit probleem niet heeft. Die zal ik dus koesteren.
Hopelijk gaat het je binnenkort lukken om het probleem te ontmaskeren en het weer als vanouds te laten werken. Mijn computers hebben 'Win10 als OS'
Ik kijk uit naar je bevindingen,
Hartelijke groet,
Harry Lichtendonk
BankTrans gebruik ik al een poos voor de financiën van een koperblaasgroep en dat werkt prettig. Maar nu met versie 2.62 is het afdrukken via het overzicht transacties niet mogelijk. Na het invullen en OK komt wel het overzicht maar het beeld bevriest dan. Bank Trans reageert niet meer en bij afsluiten wordt het aan Microsoft gemeld.
Gelukkig heb ik op een andere PC een oudere versie 2.57 die dit probleem niet heeft. Die zal ik dus koesteren.
Hopelijk gaat het je binnenkort lukken om het probleem te ontmaskeren en het weer als vanouds te laten werken. Mijn computers hebben 'Win10 als OS'
Ik kijk uit naar je bevindingen,
Hartelijke groet,
Harry Lichtendonk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 1458
13 mei 2018 09:38 #4543
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Afdrukken preview
Hallo Harry,
Het is een heel vervelend probleem omdat ik het tot nu toe niet kan reproduceren. Kan je aangeven welke opties van het overzicht je hebt ingevuld (groeperen per categroie, splits transacties, inclusief extra categorieën)? En kan je ook eens kijken of deze vertraging ook optreed indien je de resultaten in een csv-bestand laat opslaan?
Mvg., Tonnie
Het is een heel vervelend probleem omdat ik het tot nu toe niet kan reproduceren. Kan je aangeven welke opties van het overzicht je hebt ingevuld (groeperen per categroie, splits transacties, inclusief extra categorieën)? En kan je ook eens kijken of deze vertraging ook optreed indien je de resultaten in een csv-bestand laat opslaan?
Mvg., Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lichtendonk
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 6
24 mei 2018 12:03 #4552
door Lichtendonk
Beantwoord door Lichtendonk in topic Afdrukken preview
Dag Tonnie,
Jammer dat je nog geen aanknopingspunt hebt. Al zal het ergens in de aanpassingen na versie 2.57 wel verstopt zitten.
De opties die ik gebruik bij het overzicht zijn eenvoudig maar voor het totaal heb ik er maar een plaatje van gemaakt en in de bijlage gezet.
je tweede vraag: Met de instelling een csv bestand opslaan of pdf maakt geen verschil. Het is overigens geen vertraging, maar het programma crasht na de print-preview
Via Extra en Exporteren kan ik wel een csv bestand maken en in exel afdrukken, maar dat is wel wat omslachtig.
Hopelijk heb je er wat aan en als ik meer voor je kan doen met deze laptop dan hoor ik het graag.
H.gr. Harry
Jammer dat je nog geen aanknopingspunt hebt. Al zal het ergens in de aanpassingen na versie 2.57 wel verstopt zitten.
De opties die ik gebruik bij het overzicht zijn eenvoudig maar voor het totaal heb ik er maar een plaatje van gemaakt en in de bijlage gezet.
je tweede vraag: Met de instelling een csv bestand opslaan of pdf maakt geen verschil. Het is overigens geen vertraging, maar het programma crasht na de print-preview
Via Extra en Exporteren kan ik wel een csv bestand maken en in exel afdrukken, maar dat is wel wat omslachtig.
Hopelijk heb je er wat aan en als ik meer voor je kan doen met deze laptop dan hoor ik het graag.
H.gr. Harry
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ruud
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 30
24 mei 2018 12:31 #4553
door ruud
Beantwoord door ruud in topic Afdrukken preview
Hallo Harry en Tonnie,
Deze beschrijving en ervaringen van Harry zijn dus gelijk met die van mij. ALLEEN bij print-preview een vertraging. PDF en CSV gaan direct door, geen probleem. Dit schreef ik al in een mail aan je met bijlagen.
Veel succes met dit fantastische programma!!
Met dank en groetjes
Ruud
Deze beschrijving en ervaringen van Harry zijn dus gelijk met die van mij. ALLEEN bij print-preview een vertraging. PDF en CSV gaan direct door, geen probleem. Dit schreef ik al in een mail aan je met bijlagen.
Veel succes met dit fantastische programma!!
Met dank en groetjes
Ruud
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 1458
03 sep 2018 08:15 #4627
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Afdrukken preview
Hallo,
Ik heb gisteren een nieuwe versie van BankTrans online gezet (2.65) waarin ik een aanpassing heb gedaan voor het afdrukken. Wellicht is hierdoor het probleem verholpen. Ik hoor graag of dit inderdaad het geval is.
Mvg., Tonnie
Ik heb gisteren een nieuwe versie van BankTrans online gezet (2.65) waarin ik een aanpassing heb gedaan voor het afdrukken. Wellicht is hierdoor het probleem verholpen. Ik hoor graag of dit inderdaad het geval is.
Mvg., Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lichtendonk
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 6
03 sep 2018 12:16 #4629
door Lichtendonk
Beantwoord door Lichtendonk in topic Afdrukken preview
Beste Tonnie, vanmorgen je mail gehad en omdat ik erg nieuwsgierig was gelijk getest. En het was een succes. Norton deed wel een beetje moeilijk omdat het zo nieuw was en de afzender niet bekend, maar nadat ik uitdrukkelijk mijn vertrouwen uitgesproken had kon ik de nieuwe versie installeren. Heel fijn dat het je gelukt is toch de oorzaak te vinden, TOP
Hartelijke groet, Harry
Hartelijke groet, Harry
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ruud
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 30
03 sep 2018 13:38 #4630
door ruud
Beantwoord door ruud in topic Afdrukken preview
Hallo Toni,
Kreeg je mail en heb direct versie 2.65 geïnstalleerd. Heel blij was ik dat met het printen van een overzicht van transacties nu de aansturing van de printer weer DIRECT plaatsvindt. Printen doe ik nu weer rechtstreek vanuit Banktrans en het is niet meer nodig dit via de “pdf- omweg” te doen.
Heel hartelijk dank!!!!! Fantastisch
met vriendelijke groet
Ruud
Kreeg je mail en heb direct versie 2.65 geïnstalleerd. Heel blij was ik dat met het printen van een overzicht van transacties nu de aansturing van de printer weer DIRECT plaatsvindt. Printen doe ik nu weer rechtstreek vanuit Banktrans en het is niet meer nodig dit via de “pdf- omweg” te doen.
Heel hartelijk dank!!!!! Fantastisch
met vriendelijke groet
Ruud
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 1
10 jan 2020 17:10 - 10 jan 2020 19:30 #5076
door Hans
Beantwoord door Hans in topic Afdrukken preview
Helaas, toch ook hetzelfde probleem.
Bij selecteren van Overzichten > Totalen per periode > maand of jaar > Orientatie : Landschap , loopt de boel vast, Print preview reageert niet, BankTrans reageert niet afsluiten etc.
Op z'n minst hinderlijk.
Om het gekker te maken (het kan altijd gekker) op een andere PC (noem deze maar even 2) staat ook 2.78, maar daar werkt het WEL goed.
PC 1 is van 2018, Win 10 , 8 Gb, Geen MS Office
PC 2 is van 2010, Win 10 geupdate vanaf Win 7 , 8 Gb , Ms Office 2010
PC 2 is ouder, heeft ook andere printers gekend.
Grootste verschil in de Printer drivers is het voorkomen van 'Nuance Paperport' , van een oudere Printer installatie
MAAR het afdrukken van Overzicht totalen per periode op de PC 1 werkt wel als ik de Orientatie in plaats van Landschap op Portret zet
Goed dat ik geen klompen draag.....
Op de oudere PC, PC 2, maakt het allemaal niets uit. Landschap of Portret
Wat gaat er mis ?
<edit>
Ik heb een 'WorkAround' gevonden:
Maak het overzicht in eerste instantie in Portret, en als de Print Preview op het scherm staat, wijzig dan de weergave in Landschap (balkje bovenin)
</edit>
Vriendelijke groet,
Hans.
Bij selecteren van Overzichten > Totalen per periode > maand of jaar > Orientatie : Landschap , loopt de boel vast, Print preview reageert niet, BankTrans reageert niet afsluiten etc.
Op z'n minst hinderlijk.
Om het gekker te maken (het kan altijd gekker) op een andere PC (noem deze maar even 2) staat ook 2.78, maar daar werkt het WEL goed.
PC 1 is van 2018, Win 10 , 8 Gb, Geen MS Office
PC 2 is van 2010, Win 10 geupdate vanaf Win 7 , 8 Gb , Ms Office 2010
PC 2 is ouder, heeft ook andere printers gekend.
Grootste verschil in de Printer drivers is het voorkomen van 'Nuance Paperport' , van een oudere Printer installatie
MAAR het afdrukken van Overzicht totalen per periode op de PC 1 werkt wel als ik de Orientatie in plaats van Landschap op Portret zet
Goed dat ik geen klompen draag.....
Op de oudere PC, PC 2, maakt het allemaal niets uit. Landschap of Portret
Wat gaat er mis ?
<edit>
Ik heb een 'WorkAround' gevonden:
Maak het overzicht in eerste instantie in Portret, en als de Print Preview op het scherm staat, wijzig dan de weergave in Landschap (balkje bovenin)
</edit>
Vriendelijke groet,
Hans.
Laatst bewerkt 10 jan 2020 19:30 doorHans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.