Kruisposten

Meer
29 mrt 2018 15:36 #4492 door Maarten
Kruisposten werd gestart door Maarten
Hallo,

Bestaat er een mogelijkheid om overboekingen binnen je eigen rekeningen als kruisposten aan elkaar te linken. Ik heb momenteel wel een categorie 'kruispost' maar het komt nu nog wel eens voor dat op één dag tijdelijk een aanzienlijk hoger/lager totaalsaldo te zien is als binnen mijn eigen rekeningen een bedrag wordt overgemaakt. Dit kan misschien verholpen worden door een vinkje 'kruispost' te zetten zodat deze bedragen niet tijdelijk bij het totale bedrag worden opgeteld.

Gr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 mrt 2018 18:14 - 29 mrt 2018 18:15 #4493 door Ollie Pindakaas
Beantwoord door Ollie Pindakaas in topic Kruisposten
Wellicht is dit een vraagje omtrent interne boekingen, dus verschillende overschrijvingen binnen één administratie: Tussen Betaalrekeningen, contanten, spaarrekeningen en creditcards > Van betaal naar spaar-rekening, etc. Zo ja, dan sluit ik mij aan bij deze thread. Want via de optie 'Overboeken', wordt er nog een transactie aangemaakt (ipv gekoppeld aan een andere transactie), terwijl deze transacties al door de bank geregistreerd zijn; behalve bij de contanten. Zo nee, sorry en maak ik zelf een vraagje aan.
Laatst bewerkt 29 mrt 2018 18:15 door Ollie Pindakaas.

Meer
02 apr 2018 22:04 #4497 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Kruisposten
Je ziet hier het effect dat een bank niet het echte saldobedrag toont, maar het bedrag optisch aanpast aan de hand van de transacties die eigenlijk nog verwerkt moeten worden?!

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
04 apr 2018 15:29 - 04 apr 2018 16:23 #4503 door Ollie Pindakaas
Beantwoord door Ollie Pindakaas in topic Kruisposten
Voor zover mijn situatie nog steeds dezelfde is als die van Maarten: Soms verhuis je geld van de ene rekening naar de anderen. Wanneer deze transacties niet als in interne /kruis-posten worden gezien, worden deze gewoon meegenomen in het overzicht van de kosten. Daarentegen zijn het noch kosten, noch lasten, maar interne overschrijvingen.

Concreet: Voor op de markt is het vaak handiger om in contant te betalen, zodat er geld van de bankrekening wordt gehaald en in de portemonnee wordt gestoken. Deze transactie is noch een kost, noch een last, omdat er enkel geld wordt verschoven. Echter de aankopen op de markt zijn wél weer kosten, maar die worden in dit voorbeeld niet gedaan van de bankrekening, maar van de portemonnee.

Opzich is het voor mij persoonlijk al voldoende, wanneer ik manueel in kan stellen dat twee posten intern zijn, zodat deze overschrijvingen niet worden meegenomen in de overzicht van kosten/lasten. Voor mij zijn dat de posten Intern en Extern.µ
Wellicht kan dit ook automatisch, zodra het programma inziet dat het totaalbedrag gelijk blijft bij de transactie.
Laatst bewerkt 04 apr 2018 16:23 door Ollie Pindakaas.