herstel sortering catagorien drop-down menu

Meer
04 apr 2018 16:17 #4505 door Frans Jansen
herstel sortering catagorien drop-down menu werd gestart door Frans Jansen
Hallo, ik zie dat later toegevoegde catagorieen niet altijd alfabetisch gesorteerd staan in de drop-down listings. Is er een mogelijkheid deze alsnog volledig te sorteren?
Groet, Frans Jansen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 apr 2018 18:22 #4507 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic herstel sortering catagorien drop-down menu
Jazeker.
Ga op de gewenste plek in de "boom" staan en met een rechtermuisklik kun je kiezen voor sorteren.
Je moet wel elk niveau apart sorteren. In de help kun je daar ook e.e.a. over vinden.

TIP: Als je zelf de sorteervolgorde wilt bepalen, dan kun je een getallenreeks voor de namen zetten zodat hij naar wens sorteert.
Zie ook #2167 en #2173 .

Met vriendelijke groet,
MdW.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
12 apr 2018 10:01 #4508 door Frans Jansen
Beantwoord door Frans Jansen in topic herstel sortering catagorien drop-down menu
dank voor je reactie. Ik ontdek dat de sortering eerst op hoofd-/kleine beginletters is en daarna pas alfabetisch. Ik had de nieuwe catagorien met een kleine beginletter aangemaakt vandaar dat deze niet meer alfabetisch stonden in de pop-up lijstjes. Ik kan hier gebruik van maken door catagorien die niet meer worden gebruikt zoals die voor projecten die zijn afgelopen een kleine beginletter te geven zodat deze onderop belanden en de alfabetische lijst bovenin actueel blijft.

Meer
12 apr 2018 23:24 #4509 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic herstel sortering catagorien drop-down menu
Mooi gevonden! Dat was denk ik nog niet eerder opgevallen.
Ik zette er al zz voor zodat die onderaan kwamen.
zzJJJJ eigenlijk zodat ik ook weet sinds welk jaar de categorie niet meer actief is.

Met vriendelijke groet,
MdW.