Saldo in grafiek Saldo (cumulatief) lijkt fout
- Oscar
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 apr 2018 16:24 #4518
door Oscar
Saldo in grafiek Saldo (cumulatief) lijkt fout werd gestart door Oscar
De aangegeven staafdiagrammen en de saldi in de tooltip die je krijgt als je op de staaf van een periode klikt zijn niet juist. (De administratie bevat meerdere rekeningen, maar in het filter heb ik 1 rekening actief.)
Daarentegen zijn de gegevens in de grafiek 'mutaties' wel goed. Zie bijlagen.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Banktrans versie 2.62 (2 april 2018)
Oscar
Daarentegen zijn de gegevens in de grafiek 'mutaties' wel goed. Zie bijlagen.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Banktrans versie 2.62 (2 april 2018)
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
07 mei 2018 20:33 #4527
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Saldo in grafiek Saldo (cumulatief) lijkt fout
Hallo Oscar,
Je geeft echter aan dat de waarden niet kloppen. Dat heb ik gecontroleerd en bij mijn testen lijken deze wel correct. Ik vermoed dan ook dat je bedoelde dat de waarden niet worden weergegeven. Klopt dit?
In de grafiek Saldo cumulatief worden inderdaad geen waarden weergegeven. Bij deze grafiek is het namelijk de vraag welke waarde moet worden weergegeven, de beginwaarde, de eindwaarde of de mutatie. Dit is dus een bewuste keuze.
Mvg., Tonnie
Je geeft echter aan dat de waarden niet kloppen. Dat heb ik gecontroleerd en bij mijn testen lijken deze wel correct. Ik vermoed dan ook dat je bedoelde dat de waarden niet worden weergegeven. Klopt dit?
In de grafiek Saldo cumulatief worden inderdaad geen waarden weergegeven. Bij deze grafiek is het namelijk de vraag welke waarde moet worden weergegeven, de beginwaarde, de eindwaarde of de mutatie. Dit is dus een bewuste keuze.
Mvg., Tonnie
- Oscar
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 mei 2018 20:18 #4531
door Oscar
Beantwoord door Oscar in topic Saldo in grafiek Saldo (cumulatief) lijkt fout
Hoi Tonnie,
nee, ik bedoel dat de getoonde diagrammen niet goed zijn.
Vergelijk de weekgegevens in mijn 'goed' en 'fout' plaatjes maar eens van bv weken 1 en 9. Die lijken mij niet overeenkomstig. Week 1: de mutaties zijn in totaal negatief (rood), maar het saldo-staafje is blauw (positief?) Ook de hoogte van het saldo-staafje komt niet overeen met de mutaties. En week 9 laat dit toch ook overduidelijk zien.
Toch?
Oscar
nee, ik bedoel dat de getoonde diagrammen niet goed zijn.
Vergelijk de weekgegevens in mijn 'goed' en 'fout' plaatjes maar eens van bv weken 1 en 9. Die lijken mij niet overeenkomstig. Week 1: de mutaties zijn in totaal negatief (rood), maar het saldo-staafje is blauw (positief?) Ook de hoogte van het saldo-staafje komt niet overeen met de mutaties. En week 9 laat dit toch ook overduidelijk zien.
Toch?
Oscar
- Tonnie
-
Minder
Meer
08 mei 2018 20:56 #4535
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Saldo in grafiek Saldo (cumulatief) lijkt fout
Hallo Oscar,
De eerste week lijkt inderdaad niet in orde. Zou je de waarden van de Saldo (cumulatief) van de eerste twee weken kunnen doorgeven (begin- en eindwaarde)? Wellicht kan ik dan achterhalen wat er aan de hand is.
Ben je pas dit jaar met BankTrans gestart of zitten er ook transacties in van voor 2018?
Mvg., Tonnie
De eerste week lijkt inderdaad niet in orde. Zou je de waarden van de Saldo (cumulatief) van de eerste twee weken kunnen doorgeven (begin- en eindwaarde)? Wellicht kan ik dan achterhalen wat er aan de hand is.
Ben je pas dit jaar met BankTrans gestart of zitten er ook transacties in van voor 2018?
Mvg., Tonnie