ik zie niet alle categorieën in elementenbeheer

Meer
17 aug 2018 14:33 #4599 door erwin
Ik heb banktrans2.64 op win10 geïnstalleerd. Na installatie (heb er vóór de installatie niet op gelet) zie ik maar een drietal categorieën in het scherm elementenbeheer: 'levensonderhoud', 'kinderen' en 'mobiliteit'

Een categorie als 'vrije tijd' zie ik alleen nog maar bij de boekingen die ik hiervoor al aan die categorie heb toegevoegd.

Enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dat kan herstellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 aug 2018 08:32 #4600 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic ik zie niet alle categorieën in elementenbeheer
Hallo Erwin,

Indien een categorie wordt verwijderd zou deze ook bij de transacties verwijderd moeten worden. Wat je beschrijft zou dus eigenlijk niet mogelijk moeten zijn.

Zijn de categorieën wellicht per ongeluk verplaatst? Kan je eens kijken of de ontbrekende categorieën zich onder 1 van de wel zichtbare categorieën bevinden door de gehele boomstructuur voor de categorieën te openen?

Mvg., Tonnie

Meer
18 aug 2018 11:16 - 18 aug 2018 11:17 #4601 door erwin
Beantwoord door erwin in topic ik zie niet alle categorieën in elementenbeheer

Helaas.
Ik heb alles opengeklapt en zie niets.
Wat opvalt is dat ik met de cursor naar een aantal lege regels kan bladeren onder de laatst zichtbare categorie Mobiliteit.
Ik heb een printscreen als bijlage toegevoegd
Bijlagen:
Laatst bewerkt 18 aug 2018 11:17 door erwin. Reden: te snel bericht geposty

Meer
20 aug 2018 19:30 #4602 door Tonnie
Hallo Erwin,

Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Ik heb dit ook nog van geen enkele andere gebruiker gehoord en kan het probleem zelf niet reproduceren. Ik stel voor dat je teruggaat naar de vorige backup. Bij elke installatie van een nieuwe versie wordt automatisch een backup gemaakt van de administratie. In de handleiding (Menu / Help / Help) staat beschreven hoe je deze backup's kan herstellen.

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de oorzaak. Heb je tijdens of na de installatie wellicht vreemde meldingen gehad?

Mvg., Tonnie

Meer
20 aug 2018 22:11 #4603 door erwin
Beantwoord door erwin in topic ik zie niet alle categorieën in elementenbeheer
ik heb de backup terug gezet waarna ik alle categorieën weer zag. Ook nadat ik alle ontbrekende mutaties opnieuw had geïmporteerd waren alle categorieën.
Ik zag nog wel iets vreemds wat mogelijk de oorzaak van het probleem is geweest: Om een onduidelijke reden had Windows10 alleen nog maar leesrechten op bepaalde mappen waar BankTrans mee werkt.
Ik heb dat allemaal aangepast en nu werkt het weer!

dank voor het meedenken.

Meer
21 aug 2018 16:47 #4604 door Tonnie
Hallo Erwin,

Bedankt voor de update en gelukkig is het nu opgelost. Wel vreemd overigens dat hierdoor de categorieën zijn leeggemaakt. Mocht het nogmaals voorkomen bij andere gebruikers dan start ik zeker een onderzoek.

Mvg., Tonnie