Bonnetjes als bijlage
- Jan de Man
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 aug 2018 16:42 #4611
door Jan de Man
Bonnetjes als bijlage werd gestart door Jan de Man
Ik sla het banktrans.bav op in de cloud (OneDrive) zodat ik op verschillende apparaten aan de administratie kan werken.
Nu wil ik bonnetjes als bijlage koppelen bij de betaling. Dit kan blijkbaar alleen lokaal, of is er een andere mogelijkheid ?
Nu wil ik bonnetjes als bijlage koppelen bij de betaling. Dit kan blijkbaar alleen lokaal, of is er een andere mogelijkheid ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
01 sep 2018 09:30 #4615
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Bonnetjes als bijlage
Hallo Jan,
De bijlagen worden momenteel inderdaad niet in de administratie bewaard anders zou dit geen probleem zijn. Het lijkt me dat dit alleen is op te lossen door op beide apparaten een zogenaamde drive-mapping aan te maken naar de bijlagen op one-drive. De bijlagen zijn dan via die drive-lapping te benaderen vanuit BankTrans (ook vanuit Windows Explorer). De drive-mapping moet dan op beide apparaten uiteraard wel altijd hetzelfde zijn (bijvoorbeeld M:). In BankTrans zelf verwijst je dan naar de bijlagen op drive M:.
Informatie over het leggen van een drive-mapping met one-drive kan je vinden op het internet.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Mvg., Tonnie
De bijlagen worden momenteel inderdaad niet in de administratie bewaard anders zou dit geen probleem zijn. Het lijkt me dat dit alleen is op te lossen door op beide apparaten een zogenaamde drive-mapping aan te maken naar de bijlagen op one-drive. De bijlagen zijn dan via die drive-lapping te benaderen vanuit BankTrans (ook vanuit Windows Explorer). De drive-mapping moet dan op beide apparaten uiteraard wel altijd hetzelfde zijn (bijvoorbeeld M:). In BankTrans zelf verwijst je dan naar de bijlagen op drive M:.
Informatie over het leggen van een drive-mapping met one-drive kan je vinden op het internet.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Mvg., Tonnie
- Jan de Man
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 sep 2018 10:00 #4616
door Jan de Man
Beantwoord door Jan de Man in topic Bonnetjes als bijlage
Helas levert dit de volgende fout op: Fout 0x80070032
Dus na dat ik de map een driveletter heb toegewezen en in BankTrans hiernaar wil verwijzen.
Dus na dat ik de map een driveletter heb toegewezen en in BankTrans hiernaar wil verwijzen.
- Tonnie
-
Minder
Meer
02 sep 2018 10:36 #4617
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Bonnetjes als bijlage
Hall Jan,
Ik heb het zelf even geprobeerd met de standaardmap waarin onedrive de bestanden neerzet (c:/users/<username>/onedrive. Als ik die mappen gebruik voor de administratie en de bijlagen dan lijkt het bij mij goed te werken. Je moet dan op de verschillende systemen wel dezelfde gebruikersnaam gebruiken.
Is dit een werkbare oplossing?
Mocht het nog problemen geven, kan je dan aangeven over welke versie van Windows en BankTrans het gaat?
Mvg., Tonnie
Ik heb het zelf even geprobeerd met de standaardmap waarin onedrive de bestanden neerzet (c:/users/<username>/onedrive. Als ik die mappen gebruik voor de administratie en de bijlagen dan lijkt het bij mij goed te werken. Je moet dan op de verschillende systemen wel dezelfde gebruikersnaam gebruiken.
Is dit een werkbare oplossing?
Mocht het nog problemen geven, kan je dan aangeven over welke versie van Windows en BankTrans het gaat?
Mvg., Tonnie
- Jan de Man
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 sep 2018 16:34 #4624
door Jan de Man
Beantwoord door Jan de Man in topic Bonnetjes als bijlage
Het werkt nu wel !
Mijn *.bav staat in de map OneDrive\BankTrans
Hierachter had ik een map "Bon" gemaakt.
Deze heb ik nu verplaatst naar
Bon\\Laptop\Users\[naam]\OneDrive\)(H:)
en nu kan ik ze wel koppelen !
Mijn *.bav staat in de map OneDrive\BankTrans
Hierachter had ik een map "Bon" gemaakt.
Deze heb ik nu verplaatst naar
Bon\\Laptop\Users\[naam]\OneDrive\)(H:)
en nu kan ik ze wel koppelen !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie