CSV-bestand : soms goed en soms niet goed.

Meer
20 feb 2019 18:38 #4816 door J. van Wijk
CSV-bestand : soms goed en soms niet goed. werd gestart door J. van Wijk
Ik heb enkele CSV-bestanden (SNS-bank) van een hele of een halve maand (dec.2018 en jan. 2019) ingelezen en dat gaat goed. Nu heb ik heel 2018 ingelezen en dan geeft hij dat alles fout is en heeft dus niets ingelezen. Ra, ra, hoe kan dat ? Wie weet een oplossing ?
Koos.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 feb 2019 23:41 #4817 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic CSV-bestand : soms goed en soms niet goed.
Kan het zijn dat de transacties al ingelezen zijn? De dubbele worden namelijk automatisch geweigerd.
Wis je filter eens, dat komen alle transacties in beeld.

Met vriendelijke groet,
MdW.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Eric van Leeuwen

Meer
21 feb 2019 14:46 #4818 door J. van Wijk
Beantwoord door J. van Wijk in topic CSV-bestand : soms goed en soms niet goed.
Bedankt Machiel voor je tips. Ik heb filters e.d. aangepast en toen werd het bestand wel ingelezen.
Die filters zouden eigenlijk bij het importeren van een nieuw bestand automatisch op de beginstand gezet moeten worden; dan had je daar geen omkijken naar.
Maar . . . nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Koos.

Meer
22 feb 2019 09:47 #4819 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic CSV-bestand : soms goed en soms niet goed.
Het is een bewuste keuze van de maker om bij het importeren het filter op de import te zetten.
Echter is er in de instellingen een optie die je uit kunt zetten zodat als je BT start niet het laatst gebruikte filter aanstaat.
Dat vind ik zelf prettiger werken.

Tevens zijn er in het filter extra opties die je aan of uit kunt zetten, denk er alleen aan dat de standaard opties meerdere niveaus hebben.
Dus met meerdere standen, meerdere keren erin klikken dus. De help maakt dingen wel duidelijker.
Ik heb het bij mij standaard zo staan dat als het filter gewist is, beide vierkantjes gevuld staan.

Verder kun je zelf filters maken en die onder een herkenbare naam opslaan.
Ik heb bijvoorbeeld per rekening een filter gemaakt voor transacties waar nog geen categorie aan gekoppeld is.
Dat is makkelijk verwerken.

Met vriendelijke groet,
MdW.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
22 feb 2019 13:22 #4820 door J. van Wijk
Beantwoord door J. van Wijk in topic CSV-bestand : soms goed en soms niet goed.
Bedankt Machiel voor deze tips over het filter. Ik zal ze verder gaan uitvogelen.Ik heb er wel wat aan.
Vr. gr. Koos.