Problemen sinds BT2.69

• Ollie Pindakaas
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 mrt 2019 13:21 - 28 mrt 2019 14:18 #4852 door Ollie Pindakaas
Problemen sinds BT2.69 werd gestart door Ollie Pindakaas
Beste,

Recent heb ik mijn BT opgedate naar de recentste versie, om daarna bezig te zijn met de *csv-bestanden van BNP Paribas Fortis. Sinds dien heb ik last van het volgende:
  1. Na invoeren van een nieuwe *.csv-bestand, zijn er enkele dubbelen van transacties die al reeds verwerkt zijn
  2. Scheef getrokken (rekening)saldo, hoewel een transactie een x bedrag negatief heeft, wordt er y bedrag opgeteld
  3. Na een bepaalde handeling in het detail-veld, wordt in het overzicht het veld categorie onbewerkbaar, enkel in details-veld kan ik het nog wijzigen
  4. Een reeks verwerkte transacties opeens anders gecategoriseerd, omdat deze 'voldoen'' aan die voorwaarde, doch is blijkt dat niet zo te zijn
Hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk. Anders hoop ik dat andere dergelijke problemen ook hebben, zodat wij samen dergelijke kunnen reproduceren, om de oorzaak
te achterhalen...

EDIT1: Probleem 2 zie ik overal terug komen. In vergelijking met oude overzichten, kloppen de rekeningsaldo in de nieuwe geheel niet meer. Dit bij meerdere rekeningen.
EDIT2: Kennelijk ligt het aan BT 2.69, want bij gebruik van een oud correct overzicht en het importeren van recente *.csv-bestand krijg ik dezelfde fouten. Ook krijg ik nieuwere transacties niet te zien.
EDIT3: Zojuist heb ik BT 2.65 terug gevonden, 2.69 verwijderd en 2.65 opnieuw geinstalleerd. Ook daar krijg ik dergelijke problemen, dus mogelijk dat BNP Paribas weer iets heeft gewijzigd... Bon, ik wacht nu maar braaf op instructies...
Laatst bewerkt 28 mrt 2019 14:18 doorOllie Pindakaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 apr 2019 19:53 #4853 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Problemen sinds BT2.69
Hallo Ollie,

Hmm, ik heb geen idee wat er allemaal is misgelopen. Bij deze mijn reactie / vragen:
  1. BankTrans haalt de dubbele transacties eruit door te controleren op rekeningnummer, bedrag, datum en tegenrekening. Indien er dubbel zijn ingelezen moet 1 van deze velden dus afwijken. Zou je dat eens kunnen controleren?
  2. Als ik het goed begrijp wordt een negatief bedrag als positief behandeld en dat lijkt me erg vreemd. Zou je me daar een voorbeeld van kunnen sturen (info@banktrans.nl)
  3. Dit komt doordat BankTrans dan in 'edit-mode' komt te staan. Meer hierover kan je vinden in de handleiding onder Transacties bewerken. Hopelijk maakt dit het wat duidelijker.
  4. Hier lijkt me dat het veroorzaakt wordt door de zoekwoorden. Zou je een voorbeeldje kunnen sturen van een verkeerd toegewezen categorie met de zoekwoorden (ook naar info@banktrans.nl)?

Mvg., Tonnie

• Ollie Pindakaas
  • Onderwerp Auteur
Meer
07 apr 2019 20:16 - 07 apr 2019 20:41 #4854 door Ollie Pindakaas
Beantwoord door Ollie Pindakaas in topic Problemen sinds BT2.69
Juist omdat ik ook geen idee heb, ben ik zojuist gestart om een nieuw overzicht op te maken met verse *.csv-bestanden. Klopt, idd erg veel werk, maar dan kan ik alles wel na lopen, zonder enige verborgen haken. Ook hebben wij zo de mogelijkheid om geheel te klooien met het oude bestand. Voor alle duidelijkheid, ik werk 'terug' met BT 2.69...

Naar deze casus kwam ik het volgende tegen (incluis nieuwe):
  1. Dubbele transacties - Omdat ik volledig opnieuw ben begonnen, zijn deze in het nieuwe niet aanwezig. Zodra ik ga klooien met de oude en dit weer tegen komen, zal ik hier op terug komen.
  2. Rekenfout - Zodra ik weer ga klooien met de oude, zal ik hier op terug komen.
  3. Edit-mode - Tzal dan een kwestie van wennen zijn... Is het wél mogelijk dat ie automatisch uit deze modus gaat, zodra ik in het overzicht bezig zal zijn?
  4. Anders categoriseren - Dit blijkt een daadwerkelijke bug te zijn in 2.69. Ook bij in het nieuwe overzicht reproduceer ik deze fout. Hoewel het woord 'SPAR' niet voorkomt in de omschrijving, wordt deze transactie wél fout gecategoriseerd. Ondertussen heb ik het (tijdelijk) verholpen door de categoriserings-voorwaarde van veld 'VELD' aan te passen van 'Standaard selectie' naar 'Omschrijving'. Trouwens, is het mogelijk dat het programma zelf de nodige spaties vóór en ná de termen in
  5. Kolommen - Wanneer ik klik op [Beeld > Herstel schermindeling], dan worden ook de kolommen herverdeeld naar volledig uitgezet. Omdat de horizontale schuifbalk enkel per kolom lijkt te kunnen verschuiven, kan ik tot niet de kolom 'Omschrijving' inkorten naar wat ik wens.
  6. Beeld spiltsen - Hoewel ik wél twee BT 2.69 naast elkaar kan zetten, kan ik deze niet tegelijk samen verdelen over mijn scherm. Dit is wél mogelijk bij bijvoorbeeld twee Word bestanden die naast elkaar open staan.
  7. Nieuwe rekening - Wellicht zie ik het over het hoofd, maar ik zie geen mogelijkheid om een handmatig een rekening toe te voegen. Het is om de transacties van mijn portemonnee op te volgen.
  8. Budgetteren A - Wanneer ik in [Bugetregel wijzigen > Vaste waarde] de waarde per maand laat bepalen, dan veranderd [Type] om van negatief naar positief. Oke, dan zet ik toch gerust een '-' voor het bedrag in [Vaste waarde], maar dat blijkt niet te lukken... Daar kunnen enkel cijfers, zodat er tot geen onderscheid kan worden gemaakt tussen een negatieve/betalende budget en een positieve/Inkomende budget...
  9. Budgetteren B - Hoewel in het onderste overzichtsveld per maand de transacties én percentage worden weergegeven, zou ik dit graag ook zien, wanneer ik [Totaal] heb geselecteerd; maar dan een totaal-overzicht ervan.
Laatst bewerkt 07 apr 2019 20:41 doorOllie Pindakaas.