Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file csv bestand

Lees meer
17 aug 2011 08:31 #204 door ritsihermans
csv bestand werd gestart door ritsihermans
Goede morgen,

Ik was al een hele tijd op zoek naar een eenvoudig, goedkoop(eigenlijk voor niets)kasboekje. Diverse gratis uit geprobeerd en als winnaar komt banktrans eruit.
Uiteraard wil ik eerst ' droog oefenen' voordat ik het kasboek ga gebruiken en heb hiervoor een rekening uit ing ingelezen. Tot zover geen probleem.
Aangezien ik benieuwd was hoe het in zijn werk ging, als er een post zo worden toegevoegd, en heb het *csv bestand geopend in excell (2007)en een regel gekopieerd, geplakt en het bedrag een paar nullen extra gegeven.
Hierna het bestand weer opgeslagen zelfde naam.
Wanneer ik echter nu dit bestand weer wil inlezen om de ' extra regel' in het kasboekje te krijgen geeft hij de melding " onbekend formaat, bestand kan niet worden ingelezen' .
Terwijl er een een op een regel is toegevoegd, alleen het bedrag aangepast.
Maak ik hier een denkfout of geeft het opslaan onder excell 2007 toch een andere csv?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 aug 2011 14:04 #206 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic csv bestand
Hallo,

Allereerst bedankt voor de keuze voor BankTrans. Ik hoop dat het goed zal bevallen.

Door het openen en opslaan van het bestand in Excel kan inderdaad het formaat zijn aangepast. Dit is erg afhankelijk van versies en instellingen van Excel en/of Open office. Hier kan ik helaas niets aan doen.

Indien er alleen een extra regel moet worden toegevoegd, kan dit overigens ook in BankTrans zelf. Via rechtsklikken in de transacties kan voor de optie 'Toevoegen' worden gekozen. Er wordt dan een invoerscherm getoond waarin de benodigde gegevens kunnen worden ingevuld. Hopelijk geeft dit voldoende mogelijkheden.

Lees meer
21 aug 2011 16:16 #221 door ritsihermans
Beantwoord door ritsihermans in topic csv bestand
Bedankt voor je reactie.
Ik was eiegnlijk nieuwsgierig wat er gebeurd als je een bestand opnieuw 'inleest' welke bestaat uit dezelfde gegevens en nieuw.
En kon niet wachten tot mijn afschrijvingen waren geupdated.

Lees meer
28 aug 2011 18:13 #231 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic csv bestand
BankTrans controleert bij het inlezen of een transactie al eerder is ingelezen. Indien een bestand dus per ongeluk tweemaal wordt ingelezen zal dit niet tot fouten leiden omdat BankTrans de dubbele regels niet inleest. Dit werkt ook indien twee bestanden elkaar overlappen.

Dit werkt overigens alleen Indien de originele bestanden van de bank worden gebruikt. Indien zelf wijzigingen worden aangebracht aan de bestanden voordat ze worden ingelezen is het mogelijk dat dit niet meer goed werkt. BankTrans controleert nl of alle velden, muv de opmerkingen, gelijk zijn. Als deze gelijk zijn wordt de regel niet ingelezen, anders wel.

Gemaakt door Kunena