Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Beginsaldo - datum

Beginsaldo - datum 11 okt 2019 17:34 #4957

Dag,

Ik ben (succesvol en watersnel) vanmorgen overgestapt van OROV op BankTrans.
Ik heb afschriften ingelezen die teruggaan naar het jaar 2000. :-)

Echter, mijn beginsaldo is van later.

Nou heb ik wel gevonden dat ik een beginsaldo kan invoeren, maar ik lijk de datum niet te kunnen aangeven, klopt dat?

Hartelijke groeten,
Nanette
The administrator has disabled public write access.

Beginsaldo - datum 12 okt 2019 16:11 #4963

Ja, dat klopt. Het beginsaldo is het saldo vóór de eerste transactie.
Als je dit niet weet is het simpel te berekenen: als je BT bijgewerkt hebt t/m het laatste dagafschrift heb je twee (verschillende) bedragen. Het saldo in BT en het saldo op het laatste dagafschrift. Trek die twee bedragen van elkaar af en je weet het beginsaldo dat je vervolgens in BT kan opvoeren. Vervolgens zal BT in de pas lopen met het actuele saldo.
Bedankt door: Tonnie

Beginsaldo - datum 14 okt 2019 19:33 #4967

*** Toegevoegd door Tonnie omdat gereageerd was via email.

Dag Kees,

Ik heb je tip opgevolgd en het juiste beginsaldo gevonden.
In het rekeningenoverzicht past ie ook netjes het eindsaldo aan.
Echter, op de hoofpagina laat ie bij totalen nog het oude saldo zien.

Ik heb het bestand gesloten en opnieuw geopend om te kijken of ie 't zou bijwerken maar dat deed ie niet.

Is er (al) een manier waarop ik snel per rekeningnummer het huidige saldo kan zien?
(Het liefst ook zonder dat ik op rek.nr. moet filteren.)

Bij voorbaat dank.

Hartelijke groeten,
Nanette
Laatst bewerkt: 14 okt 2019 19:42 door Tonnie.

Beginsaldo - datum 14 okt 2019 19:41 #4968

Hallo Nanette,

Het rekeningsaldo is ook opgenomen als kolom in het transactievenster. Zodoende kan je na elke transactie bepalen wat het saldo is.

Betreffende het eindsaldo, dat zou op het hoofdscherm ook goed moeten zijn. Kan je nog eens kijken in het scherm voor de rekeningen of de aanpassing correct is bewaard? Zo ja, kan je dan aangeven waar je het verkeerde saldo nog ziet?

Mvg., Tonnie

Beginsaldo - datum 27 okt 2019 17:00 #4977

In plaats van het saldo te laten corrigeren via de ingebouwde optie kun je ook een handmatige transactie toevoegen voor je oudste transactie zodat die hetzelfde doet voor je saldo van die rekening. Voordeel is dat als je alle transacties van een rekening filtert je meteen het eindsaldo van je rekening ziet. Zo controleer ik altijd of je geen transacties gemist hebt.

(Filter wissen, dubbelklik op reknr. om alles te filteren.)
Met vriendelijke groet,
MdW.

Beginsaldo - datum 30 okt 2019 11:40 #4978

Ik heb ook een manuele transactie toegevoegd per 1-1-2000 (Voor mijn eerste transacties), waarmee deze automatisch meeloopt in de totalen/rekening per rekening.

Voor de controle van de totalen ga ik altijd naar Bewerken -> Rekeningen, waar je in 1 oogopslag per rekening het 'Huidig Saldo' ziet. Dat vind ik de kortste klap om snel over de rekeningen heen te kijken.

Ronny
Gemaakt door Kunena