Opslaan bestand werkt niet meer
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 dec 2019 22:19 #5007
door P H H M Stoffels
Opslaan bestand werkt niet meer werd gestart door P H H M Stoffels
Na toevoegen mutaties kan ik het bestand niet meer opslaan en krijg de melding - zie bijlage.
*.bav bestanden staan (al jaren) in
\jaar\Financiën\Banktrans en
*.bac bestanden eentje dieper in
\jaar\Financiën\Banktrans\backup
Eerst meldde het programma dat wel was opgeslagen (linksonder op het scherm), maar er was niets opgeslagen.
Nu na installeren van V2.77 krijg ik bijgaande melding, alleen op te lossen via discard en dan is al het ingelezene weg.
*.bav bestanden staan (al jaren) in

*.bac bestanden eentje dieper in

Eerst meldde het programma dat wel was opgeslagen (linksonder op het scherm), maar er was niets opgeslagen.
Nu na installeren van V2.77 krijg ik bijgaande melding, alleen op te lossen via discard en dan is al het ingelezene weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
13 dec 2019 08:22 #5012
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Ik vermoed dat de map waarin de backup's worden bewaard niet meer bestaat of als alleen lezen is gemarkeerd. De instelling voor de backup kan je vinden via Menu / Instellingen / Tabblad Gegevens. De instelling staat onderin bij Backupmap. Kan je daar met de knop '...' eens kijken of dan inderdaad in de juiste map wordt geopend? Indien dat niet zo is kan je meteen de juiste map aangeven en is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Mocht dat het niet zijn, kan je dan eens kijken of de map wellicht niet als alleen lezen is gemarkeerd. Dit kan je doen via de Windows verkenner (rechtsklikken op de map en dan kiezen voor eigenschappen).
Mocht dat het niet zijn, kan je dan eens kijken of de map wellicht niet als alleen lezen is gemarkeerd. Dit kan je doen via de Windows verkenner (rechtsklikken op de map en dan kiezen voor eigenschappen).
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 dec 2019 22:16 #5013
door P H H M Stoffels
Beantwoord door P H H M Stoffels in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Tonnie,
Wat ik ook doe ik blijf de melding krijgen als vermeld bovenaan. Wat je schreef had ik al allemaal gedaan.
Bestanden en mappen staan op lezen en schrijven.
Backupmap is correct - zie bijlage maar nog steeds de melding als hierboven. Er staan ook nog 2 oude bac-cers in.
Wat ik ook doe ik blijf de melding krijgen als vermeld bovenaan. Wat je schreef had ik al allemaal gedaan.
Bestanden en mappen staan op lezen en schrijven.
Backupmap is correct - zie bijlage maar nog steeds de melding als hierboven. Er staan ook nog 2 oude bac-cers in.
- Tonnie
-
Minder
Meer
15 dec 2019 09:32 #5014
door Tonnie
Dat is vreemd. Ik heb dan ook geen idee wat er aan de hand kan zijn. Kan je de instelling voor de backupmap eens leegmaken en dan kijken of het opslaan dan wel werkt?
Mvg., Tonnie
Mvg., Tonnie
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 dec 2019 15:09 #5015
door P H H M Stoffels
Tonnie,
Dank voor je bericht. Ondertussen had ik het hele programma en toebehoren ge-deïnstalleerd inclusief registerverwijzingen enz. Dus alles volledig verwijderd. Hierna heb ik een vorig gegevensbestand (*.bav) geopend, iets gewijzigd, maar de foutmelding bleef het zelfde.
Jouw advies gevolgd en dit had tot gevolg dat het leek of er werd afgesloten, nu zonder foutmelding. Maar na heropenen blijkt er niets te zijn opgeslagen en de oude backuplokatie staat er ook weer. Onbegrijpelijk!.
Ik ga morgen HP-servicdienst eens bellen en bericht je daarna.
Vriendelijke groet,
Paul
Dank voor je bericht. Ondertussen had ik het hele programma en toebehoren ge-deïnstalleerd inclusief registerverwijzingen enz. Dus alles volledig verwijderd. Hierna heb ik een vorig gegevensbestand (*.bav) geopend, iets gewijzigd, maar de foutmelding bleef het zelfde.
Jouw advies gevolgd en dit had tot gevolg dat het leek of er werd afgesloten, nu zonder foutmelding. Maar na heropenen blijkt er niets te zijn opgeslagen en de oude backuplokatie staat er ook weer. Onbegrijpelijk!.
Ik ga morgen HP-servicdienst eens bellen en bericht je daarna.
Vriendelijke groet,
Paul
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
19 dec 2019 12:00 #5019
door P H H M Stoffels
HP heeft hele pc nagezien en opgeschoond. Zelfs hele D-schijf opnieuw geformatteerd.
Resultaat (na opnieuw installeren van Banktrans) dat ik nog steeds niets kan rond opslag, dus geen losse backup maken, ook geen posten exporteren, niet opslaan onder andere naam. Helemaal niets. word er wat wanhopig van.
MVG Paul
Resultaat (na opnieuw installeren van Banktrans) dat ik nog steeds niets kan rond opslag, dus geen losse backup maken, ook geen posten exporteren, niet opslaan onder andere naam. Helemaal niets. word er wat wanhopig van.
MVG Paul
- Tonnie
-
Minder
Meer
19 dec 2019 17:51 #5021
door Tonnie
Hallo Paul,
Dit is erg vreemd en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Wat me nu wel opvalt is de ë in de naam van de Map (Financiën). Wellicht zit het probleem daar. Zou je de export eens kunnen proberen te doen naar een bestaande map op de c: schijf?
Mvg., Tonnie
Dit is erg vreemd en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Wat me nu wel opvalt is de ë in de naam van de Map (Financiën). Wellicht zit het probleem daar. Zou je de export eens kunnen proberen te doen naar een bestaande map op de c: schijf?
Mvg., Tonnie
- Kees
-
Minder
Meer
22 dec 2019 12:11 #5022
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Opslaan bestand werkt niet meer
De trema op de e (ë) lijkt mij niet het probleem. Heb een korte test gedaan en mijn exportbestand wordt netjes opgeslagen in een map Financiën.
Zie wel een andere rariteit: Ben sinds kort (noodgedwongen) overgeschakeld naar W10 en in de Verkenner zie ik dezelfde entries Afbeeldingen, Desktop, etc., maar waar bij mij Documenten staat zie ik hier
\ staan... M.a.w. Documenten verwijst naar D. Denk dat hier het probleem schuilt.
Tonnies voorstel om het bestand op C: op te slaan zal daarom waarschijnlijk wel lukken.
Hopelijk kun je vooruit met deze informatie.
Zie wel een andere rariteit: Ben sinds kort (noodgedwongen) overgeschakeld naar W10 en in de Verkenner zie ik dezelfde entries Afbeeldingen, Desktop, etc., maar waar bij mij Documenten staat zie ik hier

Tonnies voorstel om het bestand op C: op te slaan zal daarom waarschijnlijk wel lukken.
Hopelijk kun je vooruit met deze informatie.
Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 dec 2019 16:38 #5023
door P H H M Stoffels
Tonnie en Kees,
Dank voor jullie moeite
Dank voor jullie moeite
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 dec 2019 16:48 #5025
door P H H M Stoffels
Tonnie en Kees,
Dank voor jullie moeite. Ik heb het programma weer verwijderd en de bestandsnaam gewijzigd in "Finance" dus zonder trema's. Hierna werkte importeren van bankgegevens eenmalig. Daarna niet meer. Ook backup maken en exporteren werkt niet (bijlage). Opslaan op de C:\ werkte wel !! Maar dat is toch niet de bedoeling?
C:\ is SSD-schijf, waar alleen programma's op staan. Alle data staan op
\ (=1e partitie van de gewone harde schijf).
Toch raar, want het heeft altijd goed gewerkt, werkte nu eenmalig wel en verder weer niet. Programma sluit af, maar slaat niets op.
MVG Paul
Dank voor jullie moeite. Ik heb het programma weer verwijderd en de bestandsnaam gewijzigd in "Finance" dus zonder trema's. Hierna werkte importeren van bankgegevens eenmalig. Daarna niet meer. Ook backup maken en exporteren werkt niet (bijlage). Opslaan op de C:\ werkte wel !! Maar dat is toch niet de bedoeling?
C:\ is SSD-schijf, waar alleen programma's op staan. Alle data staan op

Toch raar, want het heeft altijd goed gewerkt, werkte nu eenmalig wel en verder weer niet. Programma sluit af, maar slaat niets op.
MVG Paul