Opslaan bestand werkt niet meer
- Tonnie
-
Minder
Meer
22 dec 2019 17:16 #5026
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Hallo Paul,
Jammer dat het nog steeds niet werkt. Ik zie echter wel iets heel vreemds. Ik de schermfoto die je hebt bijgesloten zie ik d:\ en DATA (
). Normaal gesproken zie je daar altijd alleen maar DATA (
). Heb je enig idee hoe die d:\ daar is gekomen. Ik ben zeker dat dit de veroorzaker van de problemen is. Heb je enig idee hoe die d:\ daar is gekomen? Ik heb van alles geprobeerd maar dit toe nu toe niet kunnen reproduceren.
Kan je daarnaast in de instellingen van BankTrans de mappen eens laten verwijzen naar DATA (
)\BankTrans\? Dan is het wellicht meteen opgelost.
Mg., Tonnie
Jammer dat het nog steeds niet werkt. Ik zie echter wel iets heel vreemds. Ik de schermfoto die je hebt bijgesloten zie ik d:\ en DATA (

Kan je daarnaast in de instellingen van BankTrans de mappen eens laten verwijzen naar DATA (

Mg., Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 dec 2019 17:36 #5028
door P H H M Stoffels
Beantwoord door P H H M Stoffels in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Tonnie,
Dank voor je antwoord.
\ en DATA (
) zijn hetzelfde, beide de D-schijf. Is instelling van Windows, waarbij je die data-schijf via meer wegen kunt bereiken. Er op klikken geeft in beide gevallen hetzelfde resultaat nl alle directories op de D-schijf. Het wijzigen binnen Banktrans geeft in beide gevallen ook hetzelfde resultaat.
Wel merkte ik dat ook de gewijzigde instellingen niet kunnen worden opgeslagen.
MVG Paul
Dank voor je antwoord.

Wel merkte ik dat ook de gewijzigde instellingen niet kunnen worden opgeslagen.
MVG Paul
- Tonnie
-
Minder
Meer
22 dec 2019 17:38 #5029
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Hallo Paul,
Kan je aangeven hoe die extra instelling voor d:\ is aangemaakt? Als ik dat weet kan ik het probleem wellicht zelf reproduceren (en daarna hopelijk ook oplossen).
Mvg., Tonnie
Kan je aangeven hoe die extra instelling voor d:\ is aangemaakt? Als ik dat weet kan ik het probleem wellicht zelf reproduceren (en daarna hopelijk ook oplossen).
Mvg., Tonnie
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 dec 2019 17:58 #5030
door P H H M Stoffels
Tonnie,
Waarschijnlijk heeft (ooit!!) bij de bovenste "Documenten" gestaan en is dat bij ingebruikname door leverancier veranderd.
Al mijn documenten en andere data staan op de D-schijf. (groter, 1000Gb) C:\ is 250 Gb.
MVG Paul
Waarschijnlijk heeft (ooit!!) bij de bovenste "Documenten" gestaan en is dat bij ingebruikname door leverancier veranderd.
Al mijn documenten en andere data staan op de D-schijf. (groter, 1000Gb) C:\ is 250 Gb.
MVG Paul
- Machiel de Wit
-
Minder
Meer
22 dec 2019 18:14 - 22 dec 2019 21:30 #5032
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Geef eens een afbeelding van je instellingen weer, het lijkt erop of de paden niet goed ingesteld zijn.
De melding is echter heel vreemd, want die krijg je normaal niet bij opslaan.
Heb je verkenner soms ingesteld dat hij het bestand opent bij eenmaal klikken (aanwijzen), dan gewoon op dubbelklikken zetten.
De melding is echter heel vreemd, want die krijg je normaal niet bij opslaan.
Heb je verkenner soms ingesteld dat hij het bestand opent bij eenmaal klikken (aanwijzen), dan gewoon op dubbelklikken zetten.
Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 22 dec 2019 21:30 doorMachiel de Wit.
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 dec 2019 19:18 #5033
door P H H M Stoffels
Machiel, of Tonnie
Zie bijgaand. Voor importbestand wijzig ik naar
\D2019PSt\Financ (daar staan de importbestanden) Als ik dan via groene pijl wil downloaden kom ik bij
\
daarna ga ik naar juiste D2019PSt\Financ downloaden gaat, maar bij opslaan wordt niets opgeslagen.
MVG
Zie bijgaand. Voor importbestand wijzig ik naar

daarna ga ik naar juiste D2019PSt\Financ downloaden gaat, maar bij opslaan wordt niets opgeslagen.
MVG
- Kees
-
Minder
Meer
22 dec 2019 21:14 #5034
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Dag Paul,
Zal ik een uitgebreider antwoord geven over wat mij opviel als rariteit? Het kan een randverschijnsel zijn, maar wellicht ook de bron van het probleem.
Toen ik jouw eerste schermafdruk zag dacht ik (als oud-ICT'er) in eerste instantie aan een rechtenprobleem. Maar dat is iets dat voornamelijk speelt in bedrijfsomgevingen.
Kun jij bevestigen dat jouw pc (weet niet of het een laptop of desktop betreft omdat HP beide levert - en is verder niet relevant) privé-bezit is, of onderdeel uitmaakt van een bedrijfsnetwerk?
Jouw verwijzing naar HP bracht mij aan het twijfelen.
Voor het gemak ga ik uit van een privé pc.
Om een rechtenprobleem uit te sluiten is een simpele test voldoende.
Bedenk dat jouw userid administratorrechten heeft en de meeste programma's (zoals Banktrans) als een 'gewoon' programma draaien.
Kun je eenmaal Banktrans starten met Administratorrechten? Dit doe je door rechts te klikken op het icoon van Banktrans en te kiezen voor Meer -> Als administrator uitvoeren.
Je krijgt dan een pop-up van Gebruikersaccountbeheer waar je Ja op moet geven.
(Dit is iets wat je anders nooit moet doen, maar ik vertrouw Banktrans volledig en anders kan Tonnie dit toelichten.)
In Banktrans doe je vervolgens hetzelfde als je eerder deed om te controleren of het gedrag afwijkend is.
Optie 1: het werkt nu - wat ik niet verwacht - dan zit je met een rechtenprobleem;
Optie 2: je loopt tegen hetzelfde probleem aan en leg ik je vervolgens uit wat ik vind van die 'rariteit' op jouw pc.
Hoor graag van je.
Zal ik een uitgebreider antwoord geven over wat mij opviel als rariteit? Het kan een randverschijnsel zijn, maar wellicht ook de bron van het probleem.
Toen ik jouw eerste schermafdruk zag dacht ik (als oud-ICT'er) in eerste instantie aan een rechtenprobleem. Maar dat is iets dat voornamelijk speelt in bedrijfsomgevingen.
Kun jij bevestigen dat jouw pc (weet niet of het een laptop of desktop betreft omdat HP beide levert - en is verder niet relevant) privé-bezit is, of onderdeel uitmaakt van een bedrijfsnetwerk?
Jouw verwijzing naar HP bracht mij aan het twijfelen.
Voor het gemak ga ik uit van een privé pc.
Om een rechtenprobleem uit te sluiten is een simpele test voldoende.
Bedenk dat jouw userid administratorrechten heeft en de meeste programma's (zoals Banktrans) als een 'gewoon' programma draaien.
Kun je eenmaal Banktrans starten met Administratorrechten? Dit doe je door rechts te klikken op het icoon van Banktrans en te kiezen voor Meer -> Als administrator uitvoeren.
Je krijgt dan een pop-up van Gebruikersaccountbeheer waar je Ja op moet geven.
(Dit is iets wat je anders nooit moet doen, maar ik vertrouw Banktrans volledig en anders kan Tonnie dit toelichten.)
In Banktrans doe je vervolgens hetzelfde als je eerder deed om te controleren of het gedrag afwijkend is.
Optie 1: het werkt nu - wat ik niet verwacht - dan zit je met een rechtenprobleem;
Optie 2: je loopt tegen hetzelfde probleem aan en leg ik je vervolgens uit wat ik vind van die 'rariteit' op jouw pc.
Hoor graag van je.
Growing a better world together
Empowering us all
- Machiel de Wit
-
Minder
Meer
22 dec 2019 21:50 - 23 dec 2019 15:11 #5035
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Hallo Paul,
Ergens gaat het niet goed met je Windows, ik denk met het aanpassen van je systeem datamappen.
Ik neem aan dat je BankTrans gewoon op zijn standaard locatie geïnstalleerd hebt: C:\Program Files (x86)\BankTrans
Het is heel vreemd dat als je het pad voor de import ingesteld hebt, je dan met de groene pijl op
\ uitkomt.
Bestaan de ingestelde mappen soms niet meer?
Als je wilt kan ik morgen overdag wel even met je meekijken via TeamViewer Quick Support .
Met dat programma help ik veel leden van onze computerclub op afstand, voordeel is dat je niets hoeft te installeren en alleen de onetime-only toegangscodes hoeft door te geven.
Update 23-12-2019: Ik kon bij Paul vandaag wel de systeemmappen herstellen en heb een aantal dingen uitgetest zonder positief resultaat.
Ook de rechten op
\ tijdelijk aangepast, maar nog wou er geen enkele data van BT opgeslagen worden.
Zelfs bij gebruik van een ini bestand werd die niet op D vastgelegd waardoor hij bij een nieuwe start niet gevonden werd en BT weer terug viel naar de OS versie.
Helaas heb ik meer systeem gerelateerde mappen op vreemde plekken zien staan die daar niet horen te staan.
Ik kan alleen nog aanraden om de gehele PC opnieuw schoon te installeren, want ik vrees dat er een aantal dingen behoorlijk verkeerd zitten.
Ergens gaat het niet goed met je Windows, ik denk met het aanpassen van je systeem datamappen.
Ik neem aan dat je BankTrans gewoon op zijn standaard locatie geïnstalleerd hebt: C:\Program Files (x86)\BankTrans
Het is heel vreemd dat als je het pad voor de import ingesteld hebt, je dan met de groene pijl op

Bestaan de ingestelde mappen soms niet meer?
Als je wilt kan ik morgen overdag wel even met je meekijken via TeamViewer Quick Support .
Met dat programma help ik veel leden van onze computerclub op afstand, voordeel is dat je niets hoeft te installeren en alleen de onetime-only toegangscodes hoeft door te geven.
Update 23-12-2019: Ik kon bij Paul vandaag wel de systeemmappen herstellen en heb een aantal dingen uitgetest zonder positief resultaat.
Ook de rechten op

Zelfs bij gebruik van een ini bestand werd die niet op D vastgelegd waardoor hij bij een nieuwe start niet gevonden werd en BT weer terug viel naar de OS versie.
Helaas heb ik meer systeem gerelateerde mappen op vreemde plekken zien staan die daar niet horen te staan.
Ik kan alleen nog aanraden om de gehele PC opnieuw schoon te installeren, want ik vrees dat er een aantal dingen behoorlijk verkeerd zitten.
Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 23 dec 2019 15:11 doorMachiel de Wit.
- Jos
-
Minder
Meer
24 dec 2019 12:53 #5036
door Jos
Beantwoord door Jos in topic Opslaan bestand werkt niet meer
Paul,
Heb je ook geprobeerd om niet de shortcut "d:\" maar via de "DATA (
)" link 6 regels lager en dan de juiste directory selecteren?
Jos
Heb je ook geprobeerd om niet de shortcut "d:\" maar via de "DATA (

Jos
- P H H M Stoffels
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 feb 2020 13:55 #5116
door P H H M Stoffels
Probleem is dus opgelost. Bleek probleem bij HP en Microsoft. Banktrans werkt weer prima.
Met veel dank aan Tonnie, Machiel en anderen.
Met veel dank aan Tonnie, Machiel en anderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Machiel de Wit