Categoriseren met alleen negatieve bedragen
- Kees de Ridder
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 jan 2020 20:03 - 02 jan 2020 20:25 #5051
door Kees de Ridder
Categoriseren met alleen negatieve bedragen werd gestart door Kees de Ridder
Het zal aan mij liggen maar ik krijg het volgende niet voor elkaar. Ik wil categoriseren op giften. Niet moeilijk; je voert gewoon een aantal keywords in. Maar soms komt er ook een positief bedrag in de lijst. Wat doe ik fout? (die positieve bedragen horen wel bij een selectiewoord maar zijn geen gift, bijvoorbeeld onkostenvergoeding)
(zie bijlage)
(zie bijlage)
Laatst bewerkt 02 jan 2020 20:25 doorKees de Ridder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
03 jan 2020 09:14 #5052
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Categoriseren met alleen negatieve bedragen
Hallo Kees,
Je gebruikt in dit geval de operators 'en' en 'of' door elkaar en dan is niet duidelijk wat er precies moet worden gedaan. Je moet de regels met de operator 'of' in dit geval groeperen. Selecteer daarvoor alle regels met de tekst condities en klik dan op groeperen.
Meer informatie over het groeperen kan je vinden in de handleiding (Menu/Help/Help) onder Automatisch categoriseren - Groeperen.
Hopelijk lukt het zo.
Mvg., Tonnie
Je gebruikt in dit geval de operators 'en' en 'of' door elkaar en dan is niet duidelijk wat er precies moet worden gedaan. Je moet de regels met de operator 'of' in dit geval groeperen. Selecteer daarvoor alle regels met de tekst condities en klik dan op groeperen.
Meer informatie over het groeperen kan je vinden in de handleiding (Menu/Help/Help) onder Automatisch categoriseren - Groeperen.
Hopelijk lukt het zo.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees de Ridder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.