Totaal berekenen van twee rekeningen klopt niet helemaal

Meer
08 mrt 2020 16:36 - 08 mrt 2020 17:14 #5127 door Daan
Hey Iedereen,

Ik ben sinds 3 a 4 weken gebruik gaan maken van het programma banktrans en vind het tot nu toe echt geweldig (zeker de auto categorie functie).
Nu heb ik vandaag mijn laatste import gedaan en op een ding loop ik vast. Wanneer ik naar de totalen kijk (links onder). Kom ik uit op een bedrag (optelling van twee rekeningen) van €19.727,60.

Op de ene rekening staat €2748,41 en de andere €16.982,40. Hierdoor zou je uit moeten komen op €19.730,81‬. Nu dacht ik in eerste instantie dat ik een rekenfout had gemaakt of een een transactie had gemist, maar de bedragen komen wel overeen (totaal per rekening).
Is er iets anders wat ik fout heb kunnen doen? Nu weet ik dat het om +- 3 euro gaat, maar het zou wel handig zijn als ik weet of ik iets fout doe :silly: (screenshot in bijlage)
Bijlagen:
Laatst bewerkt 08 mrt 2020 17:14 doorDaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 mrt 2020 23:00 #5129 door Jos
In het screenshot zie ik dat een filter actief is want de "Wissen" knop is niet grijs. Wat is het totaal saldo als je op Wissen klikt?

Jos
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
10 mrt 2020 19:31 #5131 door Daan
Hey Jos,

Als eerste bedankt voor je reactie. Ik heb het filter aangepast naar niets (zoals je in de screenshot kunt zien).
Echter mag dit ook niet baten en maakt het niet uit of je er een filter op zet of niet (was met het filter aan het spelen).
Het gekke blijft dat de 2 rekeningen (niet samengeteld) wel kloppen, dus ik kan er geen +- 3 af schrijven, aangezien deze dan niet meer klopt.

Meer
14 mrt 2020 23:02 #5133 door Peter
Kloppen je beginsaldi wel? Ik zou het daar zoeken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
14 mrt 2020 23:20 #5134 door Daan
Waar zou ik deze moeten vinden? En worden de totalen niet gewoon bij elkaar opgeteld?

Meer
15 mrt 2020 02:31 #5135 door Peter

Daan wrote: Waar zou ik deze moeten vinden? En worden de totalen niet gewoon bij elkaar opgeteld?

Via Bewerken - Rekeningen.

Zie je eigen screendump, daar staat nu € 2.298,27 en € 16.790,23

Meer
15 mrt 2020 14:04 #5136 door Tonnie
Hallo Daan,

Hmm, dat is inderdaad vreemd. Wellicht zit er iets fout in de overboekingen. Kan je de overboekingen eens opnieuw laten bepalen? Dit kan je doen via Menu / Extra / Controleer overboeking. Ik hoor graag of het daarmee is opgelost.

Mvg., Tonnie

Meer
15 mrt 2020 17:44 #5137 door Daan
Hey Peter,

Wanneer ik het begin saldo aanpas, zal het totaal ook worden aangepast per rekening. Alleen deze klopt al.
(Begin saldo is volgens mij gewoon hetgeen wat op de rekening staat voor de transacties, welk geïmporteerd worden)
.

Tonnie,

Ik heb hetgeen gedaan wat je zei, maar als ik Menu -> Extra -> Controleer overboeking doe veranderd er niets aan het totaal

Meer
15 mrt 2020 18:04 - 15 mrt 2020 18:04 #5138 door Peter

Daan wrote: Hey Peter,

Wanneer ik het begin saldo aanpas, zal het totaal ook worden aangepast per rekening.

Klopt en dat is ook correct. Want eindsaldo = Beginsaldo + Mutaties.

En ik zie nu dat ook het totaal "Alle rekeningen tezamen" dan meeverandert dus het lost niks op (het verschil blijft aanwezig). Daar had ik even geen rekening mee gehouden.

Alleen deze klopt al.
(Begin saldo is volgens mij gewoon hetgeen wat op de rekening staat voor de transacties, welk geïmporteerd worden)

Correct.

Als ik je goed begrijp kloppen beide eindstanden maar is het totaal "Alle rekeningen tezamen" onjuist berekend?!
Laatst bewerkt 15 mrt 2020 18:04 doorPeter.

Meer
15 mrt 2020 18:45 - 15 mrt 2020 19:00 #5139 door Daan
Ja dat is correct, Alle rekeningen tezamen worden onjuist berekend (de eindstanden zijn correct)
Laatst bewerkt 15 mrt 2020 19:00 doorDaan.