Totaal berekenen van twee rekeningen klopt niet helemaal
- Ben
Minder
Meer
18 mrt 2020 13:11 #5140
door Ben
Beantwoord door Ben in topic Totaal berekenen van twee rekeningen klopt niet helemaal
Hallo Daan, ik heb iets dergelijks ook eens gehad. Toen bleek er door wat voor reden dan ook een transactie in de toekomst te staan. Selecteer zonder filterinstellingen een transactie, dan [CTRL a] en kijk in het Totalen venster of de aantallen bij Selectie en Alle rekeningen tezamen gelijk zijn. Als dat niet het geval is verander dan de einddatum in het Filtervenster in een datum ver in de toekomst, 2050 of zo en kijk of de € 3 dan tevoorschijn komen. Wel even in het Transactievenster naar het eind scrollen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 mrt 2020 17:42 #5141
door Daan
Beantwoord door Daan in topic Totaal berekenen van twee rekeningen klopt niet helemaal
- Ben
Minder
Meer
19 mrt 2020 00:02 - 19 mrt 2020 00:04 #5142
door Ben
Beantwoord door Ben in topic Totaal berekenen van twee rekeningen klopt niet helemaal
Hallo Daan, blijkbaar is het dus niet hetzelfde probleem als bij mij. Jammer, ik heb er indertijd lang naar gezocht en was lastig te vinden. Het zijn nog niet zoveel transacties. Selecteer alle 79 transacties eens en exporteer ze (Extra > Exporteren...). Maak daarna een nieuwe administratie aan onder een nieuwe naam (Bestand > Nieuwe administratie...) en importeer de geëxporteerde transacties. Pas in (Bewerken > Rekeningen) het [Huidig saldo] aan en kijk of de bedragen in [Beginsaldo] en [Alle rekeningen tezamen] nu wel kloppen.
Laatst bewerkt 19 mrt 2020 00:04 doorBen. Reden: foutjes
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Daan
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 mrt 2020 19:58 #5147
door Daan
Beantwoord door Daan in topic Totaal berekenen van twee rekeningen klopt niet helemaal
Hey Ben,
Schiet mij maar lek, je oplossing wat helaas niet de oplossing welk ik zocht.
Gelukkig heb je mij indirect wel kunnen helpen. Toen ik een her-import deed, bleek er ineens een rekening te bestaan zonder rekeningnummer en en en, daar stond een boeking op van een klein bedrag.
Dus nu blijken de getallen weer te kloppen (feest),
Super bedankt.
Schiet mij maar lek, je oplossing wat helaas niet de oplossing welk ik zocht.
Gelukkig heb je mij indirect wel kunnen helpen. Toen ik een her-import deed, bleek er ineens een rekening te bestaan zonder rekeningnummer en en en, daar stond een boeking op van een klein bedrag.
Dus nu blijken de getallen weer te kloppen (feest),
Super bedankt.
- Ben
Minder
Meer
30 mrt 2020 20:51 #5148
door Ben
Hallo Daan, fijn dat het opgelost is. Toch is het wel waar ik naar op zoek was; een transactie die met de normale filters niet te voorschijn komt / verborgen blijft, zoals een transactie in de toekomst of zoals jij nu zonder bankrekeningnummer. Succes met het programma.
- Tonnie
-
Minder
Meer
01 apr 2020 19:11 #5150
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Totaal berekenen van twee rekeningen klopt niet helemaal
Hallo Daan,
Goed om te horen dat het is opgelost. Ik ben echter wel benieuwd naar hoe die transactie in BankTrans is geraakt. Normaal gesproken zou deze moeten worden tegengehouden bij het inlezen. Heb je enig idee hoe dit gebeurd? Als ik dat weet kan ik BankTrans aanpassen zodat dit niet meer kan gebeuren.
Mvg., Tonnie
Goed om te horen dat het is opgelost. Ik ben echter wel benieuwd naar hoe die transactie in BankTrans is geraakt. Normaal gesproken zou deze moeten worden tegengehouden bij het inlezen. Heb je enig idee hoe dit gebeurd? Als ik dat weet kan ik BankTrans aanpassen zodat dit niet meer kan gebeuren.
Mvg., Tonnie
- Daan
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 apr 2020 19:53 - 01 apr 2020 19:55 #5151
door Daan
Hey Tonnie,
Het enige wat ik kan zien een leeg tegenrekening nummer. Ik zal je de csv export sturen van die dat (ik het alleen mijn rekening anoniem gemaakt).
Daarnaast als ik het nu opnieuw importeer in een nieuwe 'sheet' lijkt deze het wel te doen.
Ook snap ik niet helemaal waarom ik die transactie moest verwijderen, en deze het nu wel doet.
Het enige wat ik kan zien een leeg tegenrekening nummer. Ik zal je de csv export sturen van die dat (ik het alleen mijn rekening anoniem gemaakt).
Daarnaast als ik het nu opnieuw importeer in een nieuwe 'sheet' lijkt deze het wel te doen.
Ook snap ik niet helemaal waarom ik die transactie moest verwijderen, en deze het nu wel doet.
Laatst bewerkt 01 apr 2020 19:55 doorDaan.