Categorie in venster Filter.

• Henk Kerkhoven
  • Onderwerp Auteur
Meer
25 mrt 2020 11:34 #5143 door Henk Kerkhoven
Categorie in venster Filter. werd gestart door Henk Kerkhoven
Goede morgen Tonnie,

In venster " Filter" staat in "categorie" de teksten die de gebruiker heeft in gevuld en die van de ontwerper. Is het mogelijk deze lijst aan te passen?
Veel van deze lijst gebruik ik niet.
Groeten Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 mrt 2020 20:54 #5149 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Categorie in venster Filter.
Het antwoord staat hier: www.banktrans.nl/forum/9-vragen/2073-typ...-nibud-indeling#5059 , Typfout in Nibud indeling.
Linksboven staat het onderdeel Elementenbeheer. Als je hierin het onderdeel Categorieën openklapt, kun je rechtsklikken op de elementen die je wilt verwijderen.

Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

• Henk Kerkhoven
  • Onderwerp Auteur
Meer
02 apr 2020 13:48 #5152 door Henk Kerkhoven
Beantwoord door Henk Kerkhoven in topic Categorie in venster Filter.
Bedankt voor de info. Via beeld- venster-elementenbeheer kan ik het aanpassen.
Groeten Henk.

• Henk Kerkhoven
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 apr 2020 14:04 #5153 door Henk Kerkhoven
Hallo Tonnie,
Bedankt voor de info. Via beeld- venster-elementenbeheer kan ik het aanpassen. Het voorgaande bericht wat ik je gestuurd heb is niet correct. Met de opgeven oplossing kan ik inderdaad
teksten verwijderen. Maar in venster "filter"-categorie- veranderd alleen wat ik heb verwijderd. De 'oude' info, niet door mij gemaakt, kan ik niet verwijderen,
deze teksten komen ook niet voor in de hoofd lijst -bewerken- "categoriseren".
Op mijn PC staat in 1 keer wel goed. Al 8 jaar in gebruik. Op de laptop, pas geplaatst, kom ik dit probleem tegen.
Groeten Henk.

Meer
04 apr 2020 14:43 #5154 door Kees
Heb je een voorbeeld van een Categorie-onderdeel dat je niet kunt verwijderen?
Als vergelijk heb ik op een testmachine een 'verse' installatie van BankTrans geplaatst en de eerste categorie "13de maand" verwijderd. En deze is vervolgens echt weg.
Daar gaat mijn dertiende maand. ;)

Empowering us all

• Henk Kerkhoven
  • Onderwerp Auteur
Meer
06 apr 2020 09:32 #5155 door Henk Kerkhoven
Hallo Kees.

In venster Filter- Categorie staat ook bij mij de 13e maand--blanco categorie- handmatig toegekend- aansprakelijkheid- enz. deze teksten staan niet in venster elementen beheer --categorieën.
Ook in Bewerken-- categoriseren ( alle 3 mogelijk heden ) komen deze teksten niet voor. zie bijlage.

Groeten Henk.
Bijlagen:

Meer
06 apr 2020 11:42 #5156 door Kees
Dag Henk,
Vermoed dat jij niet op de hoogte bent van een (gebruikelijke) categorie-indeling?
Jij voegt enkel categorieën toe op het hoofdniveau. Dat kan/mag, maar maakt het niet overzichtelijker.
Gebruikelijk is enkele hoofdcategorieën, met hieronder subcategorieën; en eventueel weer subcategorieën hieronder. M.a.w. een gelaagdheid.
Neem het voorbeeld 13de maand: De hoofdcategorie is Inkomsten, met de subcategorie Vast inkomen, en hier weer onder (3de niveau) 13de maand.
Al deze namen moeten uniek zijn en komen als los onderdeel terug in het filter.
Neem anders de handleiding nog eens door: Help, Help, BankTrans handleiding, Gebruik, Categorieën.
De standaardindeling is de Nibud categorie-indeling. Daar is door slimme koppen over nagedacht, gebruik die als richtlijn. Verwijder zaken die in jouw situatie niet voorkomen en voeg items toe die jij relevant vindt. Handhaaf bij voorkeur het hoogste niveau: Inkomsten, Uitgaven en Overige financiering en werk zo verder naar beneden.
De eerste filtermogelijkheden, beginnend met een liggend streepje (-) zijn generiek en standaard. Gebruiken of negeren.
Succes.

Kan het niet laten: Als jij deze gelaagdheid doorspit kom je een subcategorie Abonnementen & telecom tegen. Gebruik deze i.p.v. jouw abbonementen [sic].

Empowering us all

• Henk Kerkhoven
  • Onderwerp Auteur
Meer
06 apr 2020 12:59 #5157 door Henk Kerkhoven
Hallo Kees,
Ik kan alleen in venster- elementen beheer --categorisatie mijn zaken aanpassen. Daar staan niet in de voor ingevulde categorieën die wil verwijderen. Ook niet bij bewerken--categorieën
alle transacties.
Groeten Henk.

Meer
06 apr 2020 13:22 #5158 door Kees
Ik kan dit verder niet controleren. Als het klopt wat je zegt, mag Tonnie het stokje overnemen.

Als je in Elementenbeheer verder naar beneden scrolt - de laatste die je nu ziet is Diakonie kosten - kom je dan geen categorieën tegen die je kunt uitklappen?
Zie voorbeeld:

Empowering us all
Bijlagen:

Meer
06 apr 2020 17:06 #5159 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Categorie in venster Filter.
Hallo Henk,

Kan je het volgende eens proberen:
  1. Klik rechts op Categoriën in Elementenbeheer
  2. Kies Zoeken en vul dan in 13de
BankTrans doorzoekt nu alle categorieën en zal de eerste waarin 13de voorkomt laten zien. Als het goed is zal dat de 13de maand zijn. Als je hierop rechts klikt moet je die ook kunnen verwijderen.

Je ziet nu ook meteen de boomstructuur waar KeesN het ook over heeft. Wellicht wordt het dan wat duidelijker.

Mvg., Tonnie