Kolombreedte aanpassen, zodat deze naast elkaar passen

Meer
16 apr 2020 19:27 #5160 door Daan
Het Iedereen,

Ik heb hier de volgende kolom. Nu heb ik niet de mogelijkheid om deze te schalen.
Wanneer ik met de beneden balk (2.) naar rechts scrol gaat die het hele blok waar omschrijving staat naar rechts, waardoor ik deze niet kan schalen (eerste screenshot).

Wanneer ik dit wil proberen, werkt dit ook niet. Nu denk ik dat de omschrijving te lang is, maar is er een manier om de kolom breedte goed te trekken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 apr 2020 22:51 #5162 door Kees
Goedendag Daan,
Omdat ik nog een testversie van BankTrans heb staan, jouw probleem nagespeeld en kan enkel bevestigen dat jouw constatering klopt. Weet niet of dit een geruststelling is?
Heb niet kunnen terugvinden waar deze kolombreedtes worden opgeslagen, Registry of bestand - wellicht dat Tonnie licht in de duisternis kan werpen.
Kwam tot enige mogelijke oplossingen:
(1) Kun jij de omschrijving(en) inkorten? Zo ja, dan kun je vervolgens met "Optimaliseer kolombreedte" de breedte weer acceptabel maken;
(2) Als je de omschrijving wilt handhaven, kun je deze tijdelijk knippen en plakken in een tekstbestand en na het herstellen van de kolombreedte terugzetten;
(3) Een work-around om de breedte handmatig aan te passen is door alle velden rechts van Omschrijving tijdelijk te verbergen. Dan lukt het wel om de kolombreedte van Omschrijving te verkleinen. De verborgen kolommen terug toveren is gelukkig makkelijker: "Weergeven alle kolommen".

Wellicht dat Tonnie in een toekomstige versie van BankTrans dit probleem kan tackelen.

Growing a better world together
Empowering us all

Meer
19 apr 2020 10:47 - 19 apr 2020 10:53 #5163 door Jos
Ik heb dit ook een keer gehad en na wat proberen een ander work-around gevonden.
Met de volgende stappen krijg je de omschrijving kolombreedte weer binnen 1 scherm:
  1. Selecteer het record met de te lange omschrijving
  2. Gebruike de "pijl naar rechts" toets om op het volgend scherm te komen zodat het volgende veld te zien is.
  3. Klik het linker verticale streepje van het de eerste veldomschrijving na het veld "Omschrijving" vast en hou deze vast geklikt
  4. Druk 1 maal op de "pijl naar links" toets zodat het scherm naar links gaat en Omschrijving weer laat zien. ( En hou die muis ingedrukt!)
  5. Ga nu met de muis naar links (terwijl je nog steeds de linker muisknop indrukt!) en dan zie de de omschrijving kolom weer binnen 1 scherm
Zie linked animated-GIF hoe dit er dan uit ziet.
www.dropbox.com/s/90e7cueee63ff9x/Banktrans-kolom2.gif?dl=0

Jos
Laatst bewerkt 19 apr 2020 10:53 doorJos.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
19 apr 2020 11:49 #5164 door Daan
Danks Jos,

It is working :)

Meer
19 apr 2020 16:40 #5165 door Tonnie
Hallo,

Wellicht mosterd na de maaltijd maar bij deze mijn oplossing. Stel het filter zo in dat er geen enkele transacties wordt gevonden (zoek bv op tekst zzz). Klik dan rechts op de kolom omschrijving en kies Optimaliseer kolombreedte. Aangezien er nu niets in de kolom staat wordt deze weer een normale breedte. Daarna kan de kolom weer instellen op de gewenste breedte.

Mvg., Tonnie