- Berichten: 1
Rekeningnummer gewist na Splitsen
- Noud van Son
- Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
14 mei 2020 22:25 - 15 mei 2020 17:24 #5181
door Noud van Son
Rekeningnummer gewist na Splitsen werd gestart door Noud van Son
hallo,
Ik ben nieuw in BT, maar begin het systeem aardig te begrijpen ( denk ik).
Ik heb nu wel een probleem bij het splitsen van een transactie.Op het moment dat ik de splitsing heb voltooid en op 'opslaan' klik, dan wordt de rubriek 'Rekening' gewist.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Of doe ik iets fout?
bedankt voor je reactie.
aanvulling:
Het lijkt erop dat dit zich alleen voordoet bij transacties met een rekeningnummer zonder prefix (NL15Rabo). Dit zijn transacties, geimporteerd vanuit een export-bestand van Cashflow.
Als ik nu nieuwe transacties van mijn bank importeer, dan wordt het complete rekeningnummer opgenomen in de rubriek 'Rekening' en dan gaat het splitsen goed. Ook van alle transacties uit cashflow is nu het rekeningnummer omgezet inclusief prefix.
En na afsluiten BT en weer opnieuw opstarten is het probleem helemaal opgelost.....
Ik kan het probleem nu niet meer reproduceren!.
Wel zie ik nog een andere transactie met een blanco Rekening. Het is mij niet duidelijk hoe dat is gekomen want in het inputbestand staat het rekeningnummer wel goed ingevuld.
Je kunt de rubriek 'Rekening' van een transactie niet wijzigen! Dus dit heb ik opgelost door handmatig een nieuwe transactie met dezelfde gegevens toe te voegen en de foutieve te verwijderen.
Al met al zijn mijn problemen opgelost, maar het leek me toch goed om dit even te melden.
Ik ben nieuw in BT, maar begin het systeem aardig te begrijpen ( denk ik).
Ik heb nu wel een probleem bij het splitsen van een transactie.Op het moment dat ik de splitsing heb voltooid en op 'opslaan' klik, dan wordt de rubriek 'Rekening' gewist.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Of doe ik iets fout?
bedankt voor je reactie.
aanvulling:
Het lijkt erop dat dit zich alleen voordoet bij transacties met een rekeningnummer zonder prefix (NL15Rabo). Dit zijn transacties, geimporteerd vanuit een export-bestand van Cashflow.
Als ik nu nieuwe transacties van mijn bank importeer, dan wordt het complete rekeningnummer opgenomen in de rubriek 'Rekening' en dan gaat het splitsen goed. Ook van alle transacties uit cashflow is nu het rekeningnummer omgezet inclusief prefix.
En na afsluiten BT en weer opnieuw opstarten is het probleem helemaal opgelost.....
Ik kan het probleem nu niet meer reproduceren!.
Wel zie ik nog een andere transactie met een blanco Rekening. Het is mij niet duidelijk hoe dat is gekomen want in het inputbestand staat het rekeningnummer wel goed ingevuld.
Je kunt de rubriek 'Rekening' van een transactie niet wijzigen! Dus dit heb ik opgelost door handmatig een nieuwe transactie met dezelfde gegevens toe te voegen en de foutieve te verwijderen.
Al met al zijn mijn problemen opgelost, maar het leek me toch goed om dit even te melden.
Laatst bewerkt 15 mei 2020 17:24 doorNoud van Son. Reden: aanvulling
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.