Budgetteren

Meer
01 jun 2020 12:25 - 07 jun 2020 02:03 #5192 door Ericoo
Budgetteren werd gestart door Ericoo
Dag Tonnie,

Misschien zie ik het over het hoofd, maar ik heb een catagorie energie waar ik 11 maanden 90 euro budgeteer en ook betaal en 1 maand 600 euro terugontvang maand maart maar kan dit niet burgetteren.
Ik zou de 600 euro zou naar mijn mening bij (budgetregel wijzigen) alszijne negatief moeten invoeren, maar dit kan niet.
De selectie prognose klopt nu namelijk niet.

Volgens mij zit er ook een fout bij weergave saldo en dan totaal bij budgetteren zie bijlage, het totaalbedrag moet 482,93 zijn. Het laatste bedrag af 70,61 positief zie bijlage 2 moet volgens mij bij 412,26 opgeteld worden, dan krijg je een totaalbedrag van 482,93..
Als ik de weergave stand totaal min de weergave budget totaal zelf bereken kom ik ook op het bedrag 482,93 uit.

Misschien nog een puntje, bij weergave saldo zie wat je totaal meer of minder maandelijks overhoud (stand min budget). Alles wat je tot en met de de laatste importeerdatum is relevant in dit overzicht alles erna niet want daarna wordt alleen het budgetbedrag overgenomen. Nu zie je dus niet het totale verschil wat je meer of minder overhoud tot en met de importeerdatum maar van het hele jaar bij totaal/totaal (bedrag rechtsonder overzicht) wat naar nijn mening ook fout is zie tweede alinea positief en negatief wordt verkeerd berekend. Bij totaal/totaal overzicht rechtsonder zou je anders kunnen zien wat je vanaf de laatste importeerdatum nog totaal moet betalen (nog is gebudgeteerd).

Hele waslijst en hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven en ga zo door met dit bijzonder goed programma.

M.v.g. Eric
Bijlagen:
Laatst bewerkt 07 jun 2020 02:03 doorEricoo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jun 2020 12:27 #5195 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Budgetteren
Als reactie op jouw tweede vraag:
Volgens mij zit er ook een fout bij weergave saldo en dan totaal bij budgetteren zie bijlage, het totaalbedrag moet 482,93 zijn. Het laatste bedrag af 70,61 positief zie bijlage 2 moet volgens mij bij 412,26 opgeteld worden, dan krijg je een totaalbedrag van 482,93.
Ik zie veel negatieve getallen in het overzicht, terwijl het Type Af is. klopt dit wel? Een negatief getal dat afgetrokken wordt, is positief (min+min=plus). Moeten deze getallen niet positief zijn?

Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ericoo

Meer
07 jun 2020 11:38 #5197 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Budgetteren
Hallo Ericoo,

Zoals KeesN al aangeeft zit het probleem waarschijnlijk in de negatieve bedragen. Bij het invullen van een budget zou je alleen positieve getallen mogen invoeren, anders wordt het gedrag onvoorspelbaar. Daarnaast is het erg belangrijk dat de instellingen voor het type (Bij / Af) altijd goed zijn ingevuld. Deze moeten voor een categorie inclusief alle subcategorieƫn altijd hetzelfde staan anders krijg je ook vreemde uitkomsten.

Daarnaast is er sinds een tijdje nu een nieuwe instelling voor de weergave -> Prognose. Heb je deze al eens bekeken? Ik vermoed dat deze precies het resultaat geeft waar je naar op zoek bent.

Mvg., Tonnie

Meer
07 jun 2020 17:01 - 07 jun 2020 17:03 #5202 door Ericoo
Beantwoord door Ericoo in topic Budgetteren
Dag tonnie,

Bij het invullen van het budget kan ik alleen maar positieve bedragen invoeren. De instelling type af/bij staan allemaal goed heb andere instellingen geprobeerd maar dan klopt weergave saldo totaal helemaal niet.
De 70,61 moet volgens mij wel bij de 412,26 opgeteld worden.

De 412,26 komt omdat er 412,26 meer binnenkomt dan gebudgeteerd.
De 70,67 komt omdat er 70,67 minder is uitgegaan dan gebudgeteerd.

Zie bijlage stand dit is weergave stand, in januari totaal 1292,61 positief.
Zie bijlage budget dit is weergave budget,, in januari totaal 809,68 positief.
Bereken stand minus budget is 482,83 meer over dan gebudgeteerd.
Zie bijlage saldo hier wordt 70,67 van het totaal afgetrokken inplaats van erbij.

M.v.g. Eric
Bijlagen:
Laatst bewerkt 07 jun 2020 17:03 doorEricoo.