Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: BankTrans v. 2.79 import werkt niet, 2.78 wel

BankTrans v. 2.79 import werkt niet, 2.78 wel 28 juni 2020 13:45 #5206

• Marit
  • Marit's Profielfoto Onderwerp Auteur
Hi,

Ik wil graag van AFAS/mijnhuishoudboekje overstappen op BankTrans.

Een vreemd probleem waar ik tegenaan ben gelopen is dat versie 2.79 geen enkele transactie wil herkennen. Ik heb naar aanleiding van deze posts eens geƫxperimenteerd met het importeren van CSV direct uit ASN Bank, AFAS exports met de standaard datum en AFAS exports met de gewijzigde datum (dag-maand-jaar) voor de eerste 3 regels.

In 2.78 importeren de CSV's van ASN en de AFAS versie met gewijzigde data prima (de eerste 3 regels dan), alleen de jaar-maand-dag versie niet. In 2.79 krijg ik het niet voor elkaar om ook maar iets te importeren. Alle transacties worden geweigerd. De ASN formats en AFAS formats lijken ook niet beschikbaar te zijn in de nieuwe "importeerformaat" feature.

Kijk ik ergens overheen in versie 2.79? Zou fijn zijn als ik mijn AFAS export op de jaar-maand-dag manier zou kunnen importeren. De CSV in de export voegt helaas de datum samen met wat andere gegevens, waardoor ik de datum format niet makkelijk kan wijzigen om 'm te importeren in 2.78. Het zijn een paar duizend regels, dus dat doe ik liever niet met de hand. :)

Edit: Datum omzetten is ondertussen gelukt, dus die AFAS is overgezet! Maar ik zit nog steeds in 2.78.

Dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Marit.
  • Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena