Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check importeren Oranjerekening

Lees meer
16 aug 2020 12:22 - 21 aug 2020 18:50 #5243 door Wil
importeren Oranjerekening werd gestart door Wil
Hallo,
bij het zoeken op het forum kon ik geen antwoord vinden. Heb sinds kort een oranjerekening geopend bij de ING. Deze rekening heeft een ander nummer dan mijn bankrekeningnummer..
Als ik de gegevens download van de ING en wil importeren krijg ik de foutmelding : onbekend formaat het bestand kan niet worden gelezen. Dit terwijl het er voor mij op het eerste oog gewoon hetzelde uitziet als het importbestand van mijn betaalrekening. Hoe is dit op te lossen ??

groetjes

misschien heb je hier iets aan: het formaat van de Oranjerekening is geen Iban nummer, mogelijk gaat het daardoor mis??

"Datum","Omschrijving","Rekening","Rekening naam","Tegenrekening","Af Bij","Bedrag","Valuta","Mutatiesoort","Mededelingen","Saldo na mutatie"
"2020-08-12","Overboeking van betaalrekening NL70INGB0000999999","H 556-79999","Oranje Spaarrekening","NL70INGB0000999999","Bij","490,00","EUR","Inleg","","500,00"
"2020-08-06","Overboeking van betaalrekening NL70INGB0000999999","H 556-79999","Oranje Spaarrekening","NL70INGB0000999999","Bij","10,00","EUR","Inleg","","10,00"
Laatst bewerkt 21 aug 2020 18:50 door Wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05 sept 2020 13:09 #5294 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic importeren Oranjerekening
ING exporteert niet de gegevens van een spaarrekening, je kunt deze alleen in BT apart bijhouden door de overboeking van je ING betaalrekening, die dus geen tegenrekening heeft, als overboeking te behandelen en zo een eigen fictieve rekening creëren.

Download wel even de laatste versie van BT, van ING heeft zijn export format aangepast waardoor je waarschijnlijk die foutmeldingen krijgt.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Lees meer
05 sept 2020 18:39 #5296 door Wil
Beantwoord door Wil in topic importeren Oranjerekening
Hoi Machiel
Bedankt voor je reactie, maar het klopt niet volgens mij.
ING exporteert wel de gegevens van een spaarrekening, dat is precies hetzelfde formaat als de gegevens van de betaalrekening. (heb een stukje van de spaarrekening bijgevoegd.zie hierboven)
Het enige verschil zit hem in het formaat van de klolom tegenrekening. Daar staat geen IBAN nummer maar het nummer van de Oranjerekening en volgens mij loopt daarop de import stuk..!!
Groeten
Wil

Lees meer
05 sept 2020 21:52 #5298 door Kees
Beantwoord door Kees in topic importeren Oranjerekening
Dag Wil,
Heb geen rekening bij ING, maar als ik het topic lees dat boven de jouwe staat "Wijziging CSV-formaat van ING", zie ik een (behoorlijke) andere lay-out dan wat jij meegestuurd hebt.
Gebruikt ING meerdere lay-outs? En heb je al versie 2.80 van BT geïnstalleerd?
Jouw meegestuurde lay-out hangt een beetje tussen de oude en nieuwe indeling in. Bijvoorbeeld, het scheidingsteken was een komma en is een puntkomma geworden.

Let op: "op het eerste oog", kan bedrieglijk zijn. Zie komma versus puntkomma. Daarnaast heb jij een veld Rekening naam en de andere lay-out een veld Code.

Oude lay-out::
"Datum","Naam / Omschrijving","Rekening","Tegenrekening","Code","Af Bij","Bedrag (EUR)","Mutatiesoort","Mededelingen"
Nieuwe lay-out:
"Datum";"Naam / Omschrijving";"Rekening";"Tegenrekening";"Code";"Af Bij";"Bedrag (EUR)";"Mutatiesoort";"Mededelingen";"Saldo na mutatie";"Tag"

'Jouw' lay-out:
"Datum","Omschrijving","Rekening","Rekening naam","Tegenrekening","Af Bij","Bedrag","Valuta","Mutatiesoort","Mededelingen","Saldo na mutatie"

Voor de volledigheid: Het IBAN nummer is niet een obstakel. Heb dit getest door i.p.v. het IBAN nummer een willekeurige tekst in te vullen. Wordt probleemloos ingelezen.

Growing a better world together
Empowering us all

Lees meer
06 sept 2020 09:09 - 06 sept 2020 09:09 #5300 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic importeren Oranjerekening
Hallo,

Ik heb er ook even naar gekeken en BankTrans accepteert momenteel het formaat niet omdat de kopregel en het aantal kolommen niet overeenkomt. Dat het rekeningnummer geen iban-nummer is vormt geen probleem. Daar wordt geen controle op uitgevoerd.

Ik weet ook nog maar sinds kort dat de transacties voor de spaarrekeningen gedownload kunnen worden. Geen idee wanneer dit is toegevoegd. Ik zal het formaat voor de spaarrekeningen in de volgende versie toevoegen.

Mvg., Tonnie
Laatst bewerkt 06 sept 2020 09:09 door Tonnie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Geert M., Machiel de Wit, Wil, Dion

Lees meer
06 sept 2020 19:38 #5302 door Wil
Beantwoord door Wil in topic importeren Oranjerekening
Hoi Tonnie,

fijn om te lezen, alvast bedankt voor de te nemen moeite !

groetjes

Lees meer
25 nov 2020 13:09 #5393 door hve22
Beantwoord door hve22 in topic importeren Oranjerekening

Hallo,

Ik heb er ook even naar gekeken en BankTrans accepteert momenteel het formaat niet omdat de kopregel en het aantal kolommen niet overeenkomt. Dat het rekeningnummer geen iban-nummer is vormt geen probleem. Daar wordt geen controle op uitgevoerd.

Ik weet ook nog maar sinds kort dat de transacties voor de spaarrekeningen gedownload kunnen worden. Geen idee wanneer dit is toegevoegd. Ik zal het formaat voor de spaarrekeningen in de volgende versie toevoegen.

Mvg., Tonnie

Is er al enig zicht op een nieuwe versie? Ik zou graag de ING spaarrekeningen transacties willen inlezen.
Hoor het graag

HVE22

Lees meer
08 dec 2020 16:42 #5424 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic importeren Oranjerekening
Hallo,

Er is een nieuwe versie van BankTrans beschikbaar (2.81) waarmee de spaarrekeningen van ING ook kunnen worden ingelezen.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Machiel de Wit

Gemaakt door Kunena