mutaties Rabo

Meer
24 aug 2020 16:26 #5245 door Jack Kuyten
mutaties Rabo werd gestart door Jack Kuyten
Goedendag

Het lukt me niet om de mutaties van de Rabo bank, gedownload als csv bestand, in te voeren.
Het bestand is niet met excel geopend geweest.
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt voor de gouden tip.
Jack

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 aug 2020 21:00 - 28 nov 2020 12:46 #5246 door Kees
Beantwoord door Kees in topic mutaties Rabo
Goedendag Jack,

Kun je specifieker zijn waarom de mutaties niet ingelezen worden? Krijg je de de melding Onbekend formaat, of een andere melding?
Zojuist getest, maar het werkt nog steeds perfect. Vraag me zelfs af wat er überhaupt mis kan gaan. Downloaden gebeurt met één klik, en vervolgens in BT inlezen idem dito.
Zie je iets bijzonders als je het bestand met bijv. Notepad (Kladblok) opent, aangenomen dat je Windows gebruikt.
Zo moet de eerste regel er uit zien:
"IBAN/BBAN","Munt","BIC","Volgnr","Datum","Rentedatum","Bedrag","Saldo na trn","Tegenrekening IBAN/BBAN","Naam tegenpartij","Naam uiteindelijke partij","Naam initiërende partij","BIC tegenpartij","Code","Batch ID","Transactiereferentie","Machtigingskenmerk","Incassant ID","Betalingskenmerk","Omschrijving-1","Omschrijving-2","Omschrijving-3","Reden retour","Oorspr bedrag","Oorspr munt","Koers"

Anders de mutaties nogmaals downloaden, wellicht is er onderweg iets misgegaan. Bij Periode mag je rustig een ruim tijdvak nemen; BT herkent dubbele boekingen en zal deze overslaan.
Succes.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 28 nov 2020 12:46 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.