Wijizging CSV-formaat van ING
- Kees
-
Minder
Meer
30 aug 2020 12:31 - 30 aug 2020 12:35 #5257
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Wil het opnemen voor Microsoft: het gebruikte scheidingsteken heeft niets met Microsoft van doen, maar met onze (Nederlandse) getalnotatie. In een andere post heb ik dit al aangegeven.
De afkorting csv zegt het al: comma-separated values. De komma is het scheidingsteken. Alleen gebruiken wij in Nederland de komma al als decimaalteken. In Amerika is dit de punt. En dit geeft een conflict. Daarom is (in Nederland) gekozen voor de puntkomma. En Microsoft conformeert zich hieraan, terecht.
Als je dit al wilt veranderen, moet je de landinstellingen wijzigen, of aangeven dat je een decimal point wilt. Ik raad dit af.
Deze achtergrondinformatie helpt echter niet bij het huidige probleem. Excel zal (bijna altijd) het outputbestand aanpassen. Wees daarom voorzichtig dit te gebruiken. Kladblok (Notepad) doet dit niet. Ik gebruik hiervoor een ander programma: Notepad++, een aanrader.
Degenen die problemen ondervinden met inlezen, stel ik voor beide bestanden te openen in een tekstverwerker (Kladblok/Notepad++). Een bestand dat BT inleest en het zelf aangemaakte bestand met aanpassingen. En vervolgens kijken waar de verschillen zitten. Voornaamste oorzaak van niet kunnen inlezen is komma versus puntkomma, of het aantal puntkomma's (dit luistert heel nauw).
Anders gewoon wachten tot Tonnie het programma aangepast heeft. M.i. de verstandigste keuze.
De afkorting csv zegt het al: comma-separated values. De komma is het scheidingsteken. Alleen gebruiken wij in Nederland de komma al als decimaalteken. In Amerika is dit de punt. En dit geeft een conflict. Daarom is (in Nederland) gekozen voor de puntkomma. En Microsoft conformeert zich hieraan, terecht.
Als je dit al wilt veranderen, moet je de landinstellingen wijzigen, of aangeven dat je een decimal point wilt. Ik raad dit af.
Deze achtergrondinformatie helpt echter niet bij het huidige probleem. Excel zal (bijna altijd) het outputbestand aanpassen. Wees daarom voorzichtig dit te gebruiken. Kladblok (Notepad) doet dit niet. Ik gebruik hiervoor een ander programma: Notepad++, een aanrader.
Degenen die problemen ondervinden met inlezen, stel ik voor beide bestanden te openen in een tekstverwerker (Kladblok/Notepad++). Een bestand dat BT inleest en het zelf aangemaakte bestand met aanpassingen. En vervolgens kijken waar de verschillen zitten. Voornaamste oorzaak van niet kunnen inlezen is komma versus puntkomma, of het aantal puntkomma's (dit luistert heel nauw).
Anders gewoon wachten tot Tonnie het programma aangepast heeft. M.i. de verstandigste keuze.
Empowering us all
Laatst bewerkt 30 aug 2020 12:35 doorKees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
30 aug 2020 13:08 #5258
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hallo,
Ik heb BankTrans aangepast waardoor nu ook het nieuwe formaat van ING wordt ondersteund. Dit is beschikbaar vanaf versie 2.80, vanaf nu online.
Mijn excuses voor het ongemak. Ook ik wordt helaas niet door ING op de hoogte gesteld van geplande aanpassingen in het formaat
.
Mvg., Tonnie
Ik heb BankTrans aangepast waardoor nu ook het nieuwe formaat van ING wordt ondersteund. Dit is beschikbaar vanaf versie 2.80, vanaf nu online.
Mijn excuses voor het ongemak. Ook ik wordt helaas niet door ING op de hoogte gesteld van geplande aanpassingen in het formaat

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Geert M., Machiel de Wit, Ruud
- ZeerBewustMetGeld
Minder
Meer
30 aug 2020 13:17 #5259
door ZeerBewustMetGeld
Beantwoord door ZeerBewustMetGeld in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Werkt inderdaad weer bij mij.
Super werk! Echt ook ongelooflijk snel verholpen en u moet absoluut niet rauw zijn dat wij/ik minimale hinder ondervind. Het programma is zelf al top en blijkbaar de support ook.
Super werk! Echt ook ongelooflijk snel verholpen en u moet absoluut niet rauw zijn dat wij/ik minimale hinder ondervind. Het programma is zelf al top en blijkbaar de support ook.
- Aad
Minder
Meer
30 aug 2020 13:32 #5260
door Aad
Beantwoord door Aad in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Tonnie, werkt uitstekend. Dank voor deze supersnelle service!
- H.J.
-
Minder
Meer
30 aug 2020 13:57 - 30 aug 2020 14:03 #5261
door H.J.
Beantwoord door H.J. in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hoi Tonnie, dank voor de snelle update.
Zowel Windows Defender als Panda vinden je file verdacht (W32/Exploit.gen virus).
Ik vertrouw je wel maar net nog even versie 2.79 geprobeerd en die installeert probleemloos. Kan het aan de file liggen of zijn Windows Defender en Panda antivirus in de war?
Zowel Windows Defender als Panda vinden je file verdacht (W32/Exploit.gen virus).
Ik vertrouw je wel maar net nog even versie 2.79 geprobeerd en die installeert probleemloos. Kan het aan de file liggen of zijn Windows Defender en Panda antivirus in de war?
Laatst bewerkt 30 aug 2020 14:03 doorH.J..
- Kees
-
Minder
Meer
30 aug 2020 14:11 - 30 aug 2020 14:17 #5262
door Kees
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Wijizging CSV-formaat van ING
(tijdelijke) Oplossing is simpel: alle gedownloade bestanden worden door Windows gemarkeerd als potentieel onveilig. In dit geval kun je het vinkje aanzetten bij de eigenschappen van het setup-bestand <zie bijlage>.
Dit geldt voor W10; in W7 werkt het precies andersom: moet je het vinkje weghalen. (Heb Microsoft nooit kunnen betrappen op enige consistentie.)
Rechtsklikken op het bestand en kiezen voor Eigenschappen.
Dit geldt voor W10; in W7 werkt het precies andersom: moet je het vinkje weghalen. (Heb Microsoft nooit kunnen betrappen op enige consistentie.)
Rechtsklikken op het bestand en kiezen voor Eigenschappen.
Empowering us all
Laatst bewerkt 30 aug 2020 14:17 doorKees.
- H.J.
-
Minder
Meer
30 aug 2020 14:27 #5263
door H.J.
Beantwoord door H.J. in topic Wijizging CSV-formaat van ING
- Rogier Scheltes
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 aug 2020 14:35 #5264
door Rogier Scheltes
Beantwoord door Rogier Scheltes in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Tonnie,
Werkt zowel met particuliere als zakelijke rekeningen bij ING weer als vanouds. Hartelijk dank voor de razendsnelle service!
Overigens bevestigde de klantenservice van ING dat alleen de boekhoudprogramma's met wie ING een overeenkomst heeft, van tevoren worden ingelicht over wijzigingen aan het formaat. Ik heb daartegen mijn bezwaren geuit, maar dat zet , vrees ik, geen zoden aan de dijk.
Werkt zowel met particuliere als zakelijke rekeningen bij ING weer als vanouds. Hartelijk dank voor de razendsnelle service!
Overigens bevestigde de klantenservice van ING dat alleen de boekhoudprogramma's met wie ING een overeenkomst heeft, van tevoren worden ingelicht over wijzigingen aan het formaat. Ik heb daartegen mijn bezwaren geuit, maar dat zet , vrees ik, geen zoden aan de dijk.
- Rogier Scheltes
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 aug 2020 14:44 #5265
door Rogier Scheltes
Beantwoord door Rogier Scheltes in topic Wijizging CSV-formaat van ING
@KeesN
In Libreoffice Calc kun je zowel bij importeren van een csv-bestand als bij exporteren naar een csv-bestand ervoor kiezen welk veldscheidingsteken wordt gewenst. Dus een klein beetje dwarsigheid van Microsoft is toch wel aanwezig.
In Libreoffice Calc kun je zowel bij importeren van een csv-bestand als bij exporteren naar een csv-bestand ervoor kiezen welk veldscheidingsteken wordt gewenst. Dus een klein beetje dwarsigheid van Microsoft is toch wel aanwezig.

- Klaas
Minder
Meer
30 aug 2020 15:42 #5266
door Klaas
Beantwoord door Klaas in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hoi Tonnie , dat heb je idd snel opgelost , alleen Linux is dit blijkbaar nog niet opgelost en/of nog geen tijd gehad !? ( enig idee in wat voor termijn !? ) , Bij wat intern puzzel zag ik de ING niet (meer?) in de import format lijst staan klopt dat ? ( Dan maar "new" format en "new" velden toegevoegd t.b.v ING , maar die worden niet "gesaved"
,en kon derhalve dus ook niet getest worden ) , let wel dit alles is geconstateerd/(naar voren) gekomen met versie ( 2.79 Linux environment )