Wijizging CSV-formaat van ING

Meer
30 aug 2020 17:12 #5267 door van Drongelen
Beantwoord door van Drongelen in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Gelukkig even gewacht op de nieuwe versie. Alles werkt weer als van ouds :) :) :) :)
Tonnie, bedankt voor de snelle service

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 aug 2020 17:53 #5268 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hallo,

De Linux-versie is inmiddels ook beschikbaar.

En betreffende download in Windows. Indien een programma nog niet vaak is gedownload geven bijna alle virusscanners tegenwoordig een waarschuwing. Daar kan ik helaas weinig aan doen. 'Ondertekenen' van BankTrans zou helpen maar dan moet je ingeschreven zijn bij de KvK (en dus een bedrijf hebben). Bovendien kost dat ondertekenen +/- 100 Euro per jaar. Niet echt stimulerend om iets gratis op de markt te zetten :-(.

Mvg., Tonnie

Meer
30 aug 2020 18:58 #5269 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Wijizging CSV-formaat van ING
@H.J.
Dat je de waarschuwing niet ziet, betekent enkel dat de beveiligingsbit uitgezet is; niets mis met je W10 Pro.
Uitzetten gebeurt programmatisch (waarschijnlijk), of door de plek waar de executable staat (minder waarschijnlijk).
Programmatisch: Doordat je, na het uit quarantaine halen, het programma uitvoerde, werd tevens de beveiligingsbit uitgezet - je gaf namelijk toestemming tot uitvoeren.
Hetzelfde gebeurt onder Windows Defender: Als je kiest voor Toch uitvoeren, wordt de beveiligingsbit aangepast.
Voor de volledigheid: De beveiligingsbit is Windows en NTFS afhankelijk; plaats je het bestand bijv. op een FAT32-partitie, dan werkt dit mechanisme niet meer.

@Rogier Scheltes
Voel mij absoluut niet geroepen om MS te verdedigen (ben wel chantabel), maar uiteraard werkt het ook in MS Excel. Alleen iets omslachtiger - uiteraard bij MS.
De indeling is namelijk Windows-regio afhankelijk... Je kunt het dus niet in Excel aanpassen, maar Excel kijkt naar de regio-instellingen. En die geldt voor alle programma's, niet enkel Excel.
Daarom wordt ook gesproken over Lijstscheidingsteken. En die kun je aanpassen. <zie bijlage>
Twee zaken moet je aanpassen: Het Decimaalteken mag geen komma zijn, dus bijv. een punt, en het Lijstscheidingsteken verander je van ; naar ,
En klaar is Kees. :)

@Tonnie
Sorry, heeft niets meer met BT te maken, maar ik geef enkel antwoord op gestelde vragen.

En sorry voor de verlate reactie, ben Max-fan en wil niet gestoord worden tussen 3 en 5 uur.

Growing a better world together
Empowering us all
Bijlagen:

Meer
31 aug 2020 10:26 #5270 door Constance Leijdekkers
Beantwoord door Constance Leijdekkers in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Na de update naar 2.80 is alles weer correct ingelezen.

Meer
31 aug 2020 11:20 #5271 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Goede workaround, bij mij werkt dit ook. En nu maar wachten op de nieuwe versie van BankTrans.

Meer
31 aug 2020 11:29 #5272 door Bekenkamp
Beantwoord door Bekenkamp in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Die is er al!

Meer
31 aug 2020 11:31 - 31 aug 2020 11:31 #5273 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Jammer dat de nieuwe BankTrans versie 2.80 niet compatible is met macOs 10.12.6, vereist versie 10.13 of hoger.

Bijlagen:
Laatst bewerkt 31 aug 2020 11:31 doorPieter.

Meer
31 aug 2020 15:19 #5274 door Arend
Beantwoord door Arend in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Gebruik CSVed (zie: csved.sjfrancke.nl/index.html ), zet de separator op puntkomma en open het nieuwe bestand.
Ga naar de tweede TAB Colum Edit 1, verwijder de laatste twee kolommen.
Verander nu de separator van puntkomma naar komma (op de eerste TAB) en sla het bestand op en importeer in BankTrans.

Meer
01 sep 2020 22:42 #5276 door J,J, de Gruijter
Beantwoord door J,J, de Gruijter in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Ik ben er vandaag ook tegenaan gelopen. Overal de puntkomma vervangen door een komma werkte ook bij mij niet.
Tot nu toe werkte mijn versie van BankTrans vlekkeloos samen met OSX versie 10.10.5
Zal een nieuwe versie van BankTrans niet compatibel zijn?

Meer
02 sep 2020 08:54 #5277 door Nanette
Beantwoord door Nanette in topic Wijizging CSV-formaat van ING
@ J,J, de Gruijter
Er is al een nieuwe gemaakt; die moet je even downloaden van de website. :-)