Wijizging CSV-formaat van ING

Meer
04 sep 2020 18:15 - 04 sep 2020 23:15 #5289 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Ik heb versie 2.80 op mijn Windows 10 laptop geïnstalleerd en succesvol ING transacties geïmporteerd maar krijg bij het afsluiten van het programma onderstaande foutmelding.

Lijkt erop dat het saven van het bestand niet goed gaat, rechten kwestie of een installatie issue?
Bijlagen:
Laatst bewerkt 04 sep 2020 23:15 doorPieter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 sep 2020 09:02 #5290 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hallo Pieter,

Dit komt doordat er bij de instelling voor de backupmap wellicht verwezen wordt naar een niet bestaande map. Je kan dit oplossen door een aanpassing te doen in de instellingen. Ga hiervoor naar Menu / Bewerken / Instellingen / Tabblad Gegevens. Pas daar onderin de map aan die bij de Backupmap is ingesteld of maak dit veldje leeg.

Hopelijk lukt het zo.

Mvg., Tonnie

Meer
05 sep 2020 10:30 #5291 door HaVe
Beantwoord door HaVe in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hallo Tonnie,
Misschien is dit niet de goede plek om een vraag te stellen, maar probeer het toch.
Kom net terug van vakantie en had vlak daarvoor het ING probleem ontdekt. Probeer nu de nieuwe versie 2.80 te downloaden, maar zodra het bestand binnen is wordt het geblokkeerd.
Dit omdat het niet ondertekend is en dus van onbekende uitgever afkomstig. Ik heb al enkelen malen aan Microsoft gerapporteerd dat het programma betrouwbaar is.
Er verandert echter niets, het bestand blijft niet te openen. Ik heb ook al mijn Kaspersky Internet Security uitgeschakeld en 2.80 opnieuw gedownload, zonder resultaat.
Vraag is dus hoe kom ik hier uit?

Meer
05 sep 2020 11:19 #5292 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Wijizging CSV-formaat van ING
@Hans Verroen
Als je terug scrolt naar pagina 2 van dit topic vind je een (mogelijke) oplossing.

Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
05 sep 2020 12:15 #5293 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hallo Tonnie,

Dank voor je snelle reactie, dit is inderdaad de oplossing voor het probleem.

Met vriendelijke groeten,
Pieter

Meer
05 sep 2020 14:27 #5295 door HaVe
Bedankt voor de tip.
Helaas werkt niet.
2.80 wordt gedownload en na voltooiing geblokkeerd.
In de verkenner is het bestand opgenomen als: Niet bevestigd 868016 met als bestandstype : CRDOWNLOAD.
Op internet ontdekt dat het bestand niet compleet is.... en dan houdt het voor mij helaas op.

Meer
05 sep 2020 20:38 #5297 door Kees
Uiteraard respecteer ik de beslissing om dit probleem niet verder te onderzoeken.
Voor mij als (oud)-ICT'er is dit het sein om er dieper in te duiken; volgens mij is de uitdrukking hiervoor beroepsdeformatie. :)
Wellicht dat anderen tegen hetzelfde probleem aanlopen en verder willen zoeken hoe op te lossen.

Wat mij intrigeert is waarom dit gedrag anders is dan bij mij. Downloaden gaat bij mij probleemloos; pas bij uitvoering komt de beveiligingswaarschuwing.
Iets moet er verschillend zijn:
- Contact met MS impliceert Windows; hebben we het over W10?
- CRDOWNLOAD wordt gebruikt door Google Chrome. Check, gebruik ik ook. Versie 85.0.4183.83 (Officiële build) (64-bits).

Hoe groot is het gedownloade bestand? Rechtsklikken op het bestand en kiezen voor Eigenschappen.
Als het identiek is aan de schermafbeelding op pagina 2: Grootte: 10,5 MB (11.070.992 bytes) dan is het volledig gedownload.
Zo ja, dan kun je probleemloos de bestandsnaam aanpassen door CRDOWNLOAD weg te halen, zodat er banktrans_setup_2_80.exe overblijft.
Tevens het vinkje aanzetten bij Blokkering opheffen.
Dan moet het werken.
Zo niet, dan moet er een andere dwarsligger zijn. Niet Windows Defender (staat bij mij aan) en niet Kaspersky (omdat die uitgezet is). Wellicht een extensie in Google Chrome geïnstalleerd?

Empowering us all

Meer
06 sep 2020 00:23 #5299 door HaVe
Probleem is opgelost als volgt:
Ik maak gebruik van Microsoft Edge als browser.
Heb in de instellingen Microsoft Defender Smartscreen uiotgeschakeld en vervolgens 2.80 gedownload. Werkt dan prima.
Nogmaals bedankt voor het meedenken o.b.v. de "beroepsdeformatie".
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Kees

Meer
06 sep 2020 12:55 - 06 sep 2020 13:06 #5301 door Kees
Dank voor de terugkoppeling. Anderen kunnen hiermee voordeel hebben.
Ook voor mij een leermomentje: MS Edge is gebouwd op het Chromium platform, hetzelfde als Google Chrome. De extensie crdownload is dus niet langer voorbehouden aan Chrome, maar wordt ook door Edge gebruikt. (Al zal de verhouding Chrome vs Edge 99 tegen 1 zijn.) :)
Eén advies: Zet het SmartScreen filter weer aan! Helpt je beschermen.
De volgende keer als deze melding komt - en je weet zeker dat het vertrouwd is - klik dan op de drie puntjes en kies Behouden:

Vervolgens klikken op Meer weergeven en Toch behouden.

Heb eveneens dit programma als veilig gerapporteerd. (De MS helpdesk zal verschieten van het aantal Edge-gebruikers.)

Empowering us all
Bijlagen:
Laatst bewerkt 06 sep 2020 13:06 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Machiel de Wit

Meer
06 sep 2020 22:00 - 06 sep 2020 22:03 #5303 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Wijizging CSV-formaat van ING

KeesN wrote: Vervolgens klikken op Meer weergeven en Toch behouden.
Heb eveneens dit programma als veilig gerapporteerd. (De MS helpdesk zal verschieten van het aantal Edge-gebruikers.)

Hier exact zo hetzelfde gedaan.
Info bij MS leert dat men het als onveilig beschouwd omdat nog niet veel mensen het gedownload heeft.
Alternatief is misschien voor Tonnie om de DL in een ZIP te zetten en die dan te publiceren want dit zal je anders iedere keer houden.

Aan de andere kant is het ook een leertraject voor de gebruikers.

P.s., Microsoft Defender Smartscreen uitschakelen is niet verstandig. Goede opmerking om die weer in te schakelen.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 06 sep 2020 22:03 doorMachiel de Wit.