Wijizging CSV-formaat van ING

Meer
06 sep 2020 22:12 - 06 sep 2020 22:13 #5304 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Wijizging CSV-formaat van ING

H.J. wrote: Hallo Kees,
Dank voor de suggestie, echter om wat voor reden dan ook heb ik die optie niet (W10 Pro):
Henk-Jan

Hoi Kees, Het ligt niet aan je OS, maar aan welke type indeling je schijf gebruik maakt.
Als je DL naar een FAT32 of exFAT partitie of schijf gaat verlies je de extra NTFS rechten die dan op het bestand zitten.
Het is ook veiliger om je DL map niet op een NTFS partitie te houden. USB, SD-kaartje of extra partitie gebruiken is aan te bevelen.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 06 sep 2020 22:13 doorMachiel de Wit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 sep 2020 23:28 - 06 sep 2020 23:30 #5305 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hoi Machiel,
Dit forum is bestemd voor vragen m.b.t. BT. Wellicht moeten wij deze discussie elders voeren? Of Tonnie moet mee willen doen, dan mag het altijd.
Heel kort:
OS: We hebben het over de ADS-flag (Alternate Data Stream). Het OS moet dit ondersteunen; Windows doet dit, maar Ubuntu en macOS bijv. niet. Ook mijn NAS met NTFS-indeling ondersteunt het niet. Daarom voegde ik deze zinsnede toe.
NTFS: Jouw voorkeur voor DL op niet-NTFS partities ontgaat me. Wellicht dat je dit op een andere plek kunt onderbouwen.
a) NTFS is het veiligste bestandssysteem omdat er betere beschermingsmiddelen ingebouwd zijn dan bij FAT32;
b) FAT32 ondersteunt max. 4 GB. Heb diverse ISO-bestanden die groter zijn;
c) De extra beveiligingsbit zal voor de meeste (gewone) gebruikers toegevoegde waarde hebben.
Maar iedereen staat vrij zijn eigen voorkeur te gebruiken.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 06 sep 2020 23:30 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
07 sep 2020 22:02 #5306 door felkers
Beantwoord door felkers in topic Wijizging CSV-formaat van ING
bedankt voor deze tip. gelukkig werkt het weer

Meer
17 sep 2020 00:01 #5313 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Zou het mogelijk zijn om de nieuwste versie van BankTrans 2.80 geschikt te maken voor Mac OS 10.12.6 ?
Ik zou hier zeer mee geholpen zijn.

Meer
03 okt 2020 13:19 #5337 door Pieter
En hier wordt verder niet meer op gereageerd??

Meer
03 okt 2020 14:40 #5338 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hallo Pieter,

Mijn excuses. Deze was bij mij uit het zicht verdwenen. Helaas vrees ik dat ik geen goed nieuws heb. Ik kan maar een beperkt aantal versies van Mac OS ondersteunen. Ik ben daarbij afhankelijk van het ontwikkelplatform dat ik momenteel gebruik. Daarvan komt regelmatig een nieuwe versie uit en ik wil hier niet teveel versies achterlopen. Ik moet wel mee om ook de nieuwste versies van het OS te kunnen ondersteunen. Helaas is het gevolg hiervan dat oudere versies van het OS niet meer ondersteund worden. Het enige dat ik daar aan zou kunnen doen is verschillende versies van BankTrans gaan onderhouden voor oudere versies van een OS en dat gaat me te ver. Daar heb ik gewoon de tijd niet voor. Hopelijk is het voor jou mogelijk om Mac OS te upgraden naar een nieuwere versie.

Mvg., Tonnie

Meer
03 okt 2020 15:03 #5339 door Pieter
Hallo Tonnie,

Dat is op mijn iMac uit 2011 niet meer mogelijk, laatste OS versie die wordt ondersteund is OS 10.12.6. Ik heb ook geprobeerd om vanaf een Windows laptop met Banktrans 2.80 het bestand te openen met versie 2.79 op mijn iMac. Dat wordt helaas geweigerd omdat de versie niet overeen komt. Kortom ik moet op mijn iMac het ING csv bestand converteren door de laatste 2 velden te verwijderen en de ; door een , te veranderen. Dat is de enige optie die voor mij over blijft.

Er zullen meerdere Mac gebruikers hier tegenaan gaan lopen, een Mac is nu eenmaal een computer die een langer leven heeft dan een Windows PC. Maar goed ik begrijp ergens wel je overweging.

Pieter

Meer
03 okt 2020 15:08 #5340 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Hallo Pieter,

Ik ben het helemaal met je eens dat een Mac veel langer meegaat dan een Windows laptop. Ik was nog niet eerder tegen dit probleem aangelopen en ik snap dat het erg vervelend voor jou (en wellicht ook nog andere gebruikers) is. Ik zal er nog eens naar zoeken. Wellicht is er nog een andere oplossing mogelijk waar ik nog niet aan gedacht heb. Kan je hiervoor wellicht een nieuw wijzigingsverzoek aanmaken? Nu staat dit in een topic wat er eigenlijk niets mee te maken heeft en waardoor ik het ook uit het oog verloren was.

Mvg., Tonnie

Meer
03 okt 2020 15:14 #5341 door Pieter
Hallo Tonnie,

Dat zou erg fijn zijn, ik zal hiervoor een wijzigingsverzoek aanmaken. Alvast bedankt voor de moeite die je wil nemen.

Pieter

Meer
03 okt 2020 15:22 #5342 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Wijizging CSV-formaat van ING
Tonnie,
Volgens mij is de vraag niet uit het zicht verdwenen, maar reeds beantwoord op 2 september:
  • Betreffende de ondersteuning van macOS. BankTrans wordt ontwikkeld met QT en ik probeer zo veel mogelijk in de buurt te blijven van de laatste release. Als ik dat niet doe krijg ik problemen met gebruikers die altijd de meest recente versie van macOS gebruiken. De laatste stabiele versie van QT is 5.15 (deze gebruik ik nu) en deze werkt vanaf macOS 10.13. Ik heb bekeken of ik de controle op macOS zou kunnen omzeilen maar dat lukt zo te zien niet. Leveren van een nieuwe versie van BankTrans die werkt op een versie van macOS voor 10.13 wordt daardoor erg lastig.
    Is er een reden om macOS niet te upgraden?

• Dit is een platform voor BT-gebruikers; wil daarom niet teveel van deze doelstelling afwijken én ik ben geen Apple-guru (heb enkel met de Apple II gewerkt, mooi machientje), maar met mijn Windows-kennis raad ik iedereen af om met verouderde software (waaronder het OS) te werken. Stop met Windows XP, of eerdere versies, m.u.v. als deze niet met internet verbonden is en je geen nieuwe software meer installeert. Ook hier met uitzondering van BT. :)
    Wellicht dat forumlezers met Apple-kennis dit kunnen aanvullen.

Een zoektocht van één seconde op internet levert dit al op:
  • In keeping with Apple's release cycle, macOS 10.13 High Sierra will no longer be receiving security updates as of November 2020. ... As a result, we are phasing out software support for all computers running macOS 10.13 High Sierra and will end support on November 30th, 2020.

• Growing a better world together
    Empowering us all