Problemen met downloaden van banafschriften via de Rabobank

Meer
08 sep 2020 17:54 - 11 sep 2020 08:50 #5307 door Joop
In dit document wil ik weergeven hoe ik te werk ga bij mijn pogingen om gegevens van bankoverschrijvingen bij de Rabobank verwerkt te krijgen in Banktrans
Voor de goede orde: Ik heb ervaring met het downloaden en verwerken van CSV gegevens
Voor het downloaden en verwerken van de bankgegevens maak ik gebruik van de handleiding van Stefan Kleinekoort.
Er staat bij stap 4:
Als je dit gedaan hebt worden al je gegevens direct in BankTrans geïmporteerd.’’

Het downloaden geschiedt, maar dit:
‘Nu zie je ook dat er een hele lange lijst van bankafschriften tevoorschijn wordt getoverd’ GEBEURT NIET.
Wat ik wél zie is dit plaatje: Zie Knipsel 2

Verder gebeurt er niets
Als ik ( in een poging om tóch érgens te komen) vervolgens op het vak ‘openen’ klik,

verschijnt afbeelding Knipsel 1
Hier kan ik niets mee; waar ik ook klik, ik kom niet verder, bestanden worden niet geimporteerd
Nu ben ik over, ik weet niet wat ik verder moet doen
Kunt U me uit de brand helpen?

Opm: Ik ben een onervaren forum-deelnemer/gebruiker.; wellicht komt bovenstaande wellicht wat chaotisch over
Indien e.e.a. onduidelijk is,heb ik 'voor de liefhebber' een teE-mailkst-document, waarin het hele verhaal wellicht duidelijker wordt weergegeven
Wil ik U desgevraagd graag toesturen: email adres verwijderd door de administrator
Bijlagen:
Laatst bewerkt 11 sep 2020 08:50 doorTonnie. Reden: E-mailadres en bijlage verwijderd ivm privacy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 sep 2020 12:47 - 28 nov 2020 12:34 #5308 door Kees
Dag Joop,
Ben even verbaasd als jij dat het 'ergens onderweg' mis gaat. Wat ik zie is dat je goed bezig bent, maar dat er vervolgens, op onverklaarbare wijze, niets gebeurt in jouw woorden.
Voor jouw geruststelling: tot en met het punt in afbeelding 1 is het perfect. Wellicht dat je vanaf dat punt de situatie nader kunt verduidelijken?

Laat ik resumeren wat allemaal goed gegaan is:
- Downloaden en installeren van BT (BankTrans) is gelukt;
- De download van de Rabobank is goed gegaan, je hebt 44 mutaties gedownload;
- Het belangrijkste: Deze 44 mutaties zijn ingelezen in BT! Perfect. Dit kun je controleren in de pop-up melding: 44 mutaties ingelezen, 0 Dubbel, 0 Afgekeurd. En BT herkent dat het Rabo-mutaties zijn.
Als je op Close drukt, kom je terug in BT en moet je deze 44 mutaties zien. Blijkbaar niet.

Zie nu dat jij knipsel 2 noemt voor knipsel 1? Neem aan dat dit niet abuis is? De correcte volgorde zou precies andersom moeten zijn. Kan dit de fout zijn?
Dit moet je doen volgens de handleiding van Stefan Kleinekoort:
- Open BT;
- Klik in de werkbalk op de groene knop om de Rabo-mutaties te importeren;
- Je krijgt dan de pop-up van afbeelding 1, dat 44 mutaties ingelezen zijn;
- Klik op Close, zodat je terug in BT komt en zie je de mutaties.

Openen is in dit verband niet van toepassing. Openen is bedoeld om een ander BT-bestand te kunnen openen. Als je slechts één administratie voert, hoef je nooit Openen te gebruiken.
Hopelijk lukt het met deze extra uitleg.

Niet echt relevant, maar de handleiding van Stefan Kleinekoort is op bepaalde plaatsen verwarrend. Hij heeft het steeds over afschriften (afschriften downloaden en afschriften importeren). Dagafschriften zijn de ouderwetse papieren afschriften, die nu als PDF beschikbaar worden gesteld. Geen programma zal deze inlezen. Wat jij gedownload hebt, zijn transacties.
Maar daarin ben je al bedreven.
Succes.

Aanvulling:
Nog eens gekeken naar Knipsel2, maar je doet alles goed. Dit is het juiste scherm om transacties in te lezen. Onderaan klikken op Openen, of dubbelklikken op het bestand dat je wilt inlezen. Dan moet het goed komen en verschijnt het pop-up scherm van Knipsel1.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 28 nov 2020 12:34 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
09 sep 2020 13:47 - 29 nov 2020 12:36 #5309 door Kees
Ter informatie (en niet bedoelt als reclame).
Als je internetbankiert bij de Rabobank beschik je over de functie Financieel inzicht. Hierbij krijg je heel basaal inzicht in je inkomsten en uitgaven. Waarschijnlijk beschikken meer banken over een soortgelijke functie.
Voor sommigen kan dit voldoende zijn. Anders kan ik van harte BT aanbevelen. Maar moet je regelmatig transactiebestanden downloaden en inlezen in BT om up-to-date te blijven.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 29 nov 2020 12:36 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie