Lloyd Bank
- Dick
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 okt 2020 09:56 #5354
door Dick
Lloyd Bank werd gestart door Dick
Mutaties van Lloyd Bank krijg ik niet ingelezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
Minder
Meer
07 okt 2020 12:55 - 07 okt 2020 12:56 #5355
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Lloyd Bank
Als de lijst met ondersteunde banken actueel is (zie
www.banktrans.nl/8-importeren
) dan staat daar Lloyds niet bij. Kan dus kloppen dat deze niet ingelezen worden.
Dit is dus eigenlijk een wijzigingsverzoek?
Dit is dus eigenlijk een wijzigingsverzoek?
Empowering us all
Laatst bewerkt 07 okt 2020 12:56 doorKees.
- Dick
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 okt 2020 13:05 #5356
door Dick
Beantwoord door Dick in topic Lloyd Bank
Dan inderdaad een wijzigingsverzoek.
- Kees
-
Minder
Meer
07 okt 2020 13:45 #5358
door Kees
Empowering us all
In dat geval kun je het beste een mail sturen naar info@banktrans.nl met als bijlage een geanonimiseerd voorbeeld van het Lloyds transactiebestand.
Belangrijk is de kopregel, en wellicht één, of enkele, geanonimiseerde transacties. (Haal persoonlijke gegevens weg!)
Neem aan dat het csv-bestand gedownload is en niet het qif-bestand?
Op internet kan ik geen voorbeelden vinden, enkel tientallen mogelijkheden om transacties aan Lloyds aan te leveren.
Je mag ook hier de kopregel plaatsen, misschien kan het met simpele aanpassingen wél ingelezen worden - maar dit is vrijblijvend.
Belangrijk is de kopregel, en wellicht één, of enkele, geanonimiseerde transacties. (Haal persoonlijke gegevens weg!)
Neem aan dat het csv-bestand gedownload is en niet het qif-bestand?
Op internet kan ik geen voorbeelden vinden, enkel tientallen mogelijkheden om transacties aan Lloyds aan te leveren.
Je mag ook hier de kopregel plaatsen, misschien kan het met simpele aanpassingen wél ingelezen worden - maar dit is vrijblijvend.
Empowering us all
- Dick
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 okt 2020 10:53 #5359
door Dick
Hierbij als bijlage de kopregel.
- Kees
-
Minder
Meer
08 okt 2020 16:24 - 08 okt 2020 16:28 #5360
door Kees
Empowering us all
Zag opmerkelijke overeenkomsten tussen jouw wijzigingsverzoek en mijn bovenstaand antwoord. Alleen is jouw verzoek eerder geplaatst dan mijn antwoord. Heb niet afgekeken, maar was volop bezig internet af te struinen naar specificaties van het downloadbare bestand. 
Is het mogelijk om, in plaats van het Excelbestand, een komma-gescheiden (csv) bestand te downloaden? Op de Engelstalige website zag ik deze wel:
- Een Excelbestand is fabrikant (Microsoft) gebonden en wordt vaak/meestal niet ondersteund - Tonnie kan uitsluitsel geven of BT dit aankan;
- Weet niet of je het zelf ook ontdekte, maar een Excel spreadsheet opslaan als csv-bestand is meestal geen succes: De transactie van één regel wordt weggeschreven over twee regels. Daar word je niet vrolijk van.
Laat maar weten of, en hoe je verder wilt gaan?
De betreffende transactie(s) in het (voorbeeld) spreadsheet zijn minimaal qua informatie:
- Een Boekings- en Rentedatum (zonder kopregel, hopelijk zijn beide data altijd hetzelfde?);
- Bij- en afschrijvingen (commentaar, maar oké);
- Omschrijving (verdeeld over 2 regels. Zeker niet oké, je moet een apart veld met het rekeningnummer (NL00KNAB0000000000) hebben. Waar wil je het anders op boeken?);
- Bedrag (zeker oké).
Nog niet afgehaakt? Dit zijn de obstakels:
- Beide data (datums, om verwarring met computerdata te voorkomen) zijn niet onderscheidend door het ontbreken van een koptekst en gebruiken een punt ( . ) als scheidingsteken. Dit is zelfs voor Excel onbekend; moet bijv. een streepje ( - ) zijn.
- De omschrijving, over 2 regels, moet over 2 velden verdeeld worden.
Denk dat het hier ophoudt. Om het verschil te laten zien heb ik twee bijlages toegevoegd:
Het csv-bestand zoals Excel het opslaat, maar deze heb je zelf al. En een voorbeeld van een bestand dat BT inleest. Als je A omtovert naar B, kun je transacties inlezen.

Is het mogelijk om, in plaats van het Excelbestand, een komma-gescheiden (csv) bestand te downloaden? Op de Engelstalige website zag ik deze wel:
Code:
Can I export statement and balance data?
Yes, a number of formats are available:
CSV
A comma delimited file with a description on the first line of the fields included. Two separate CSV formats are supported, one of which will split larger narrative fields into separate lines and one of which will keep them on a single line.
Spreadsheet
Though most spreadsheets can read CSV files, native Microsoft Excel, Lotus 123 and Quattro Pro formats are also supported.
...
- Weet niet of je het zelf ook ontdekte, maar een Excel spreadsheet opslaan als csv-bestand is meestal geen succes: De transactie van één regel wordt weggeschreven over twee regels. Daar word je niet vrolijk van.
Laat maar weten of, en hoe je verder wilt gaan?
De betreffende transactie(s) in het (voorbeeld) spreadsheet zijn minimaal qua informatie:
- Een Boekings- en Rentedatum (zonder kopregel, hopelijk zijn beide data altijd hetzelfde?);
- Bij- en afschrijvingen (commentaar, maar oké);
- Omschrijving (verdeeld over 2 regels. Zeker niet oké, je moet een apart veld met het rekeningnummer (NL00KNAB0000000000) hebben. Waar wil je het anders op boeken?);
- Bedrag (zeker oké).
Nog niet afgehaakt? Dit zijn de obstakels:
- Beide data (datums, om verwarring met computerdata te voorkomen) zijn niet onderscheidend door het ontbreken van een koptekst en gebruiken een punt ( . ) als scheidingsteken. Dit is zelfs voor Excel onbekend; moet bijv. een streepje ( - ) zijn.
- De omschrijving, over 2 regels, moet over 2 velden verdeeld worden.
Denk dat het hier ophoudt. Om het verschil te laten zien heb ik twee bijlages toegevoegd:
Het csv-bestand zoals Excel het opslaat, maar deze heb je zelf al. En een voorbeeld van een bestand dat BT inleest. Als je A omtovert naar B, kun je transacties inlezen.
Empowering us all
Laatst bewerkt 08 okt 2020 16:28 doorKees.
- Dick
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 okt 2020 16:55 #5361
door Dick
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Vanuit Lloyd kan ik mutaties alleen downloaden als Excel en PDF. Een cvs-bestand is niet te downloaden. Het Excelbestand heb ik je eerder gestuurd.
Het excelbestand wegschrijven als cvs-bestand werkt inderdaad niet heb ik gemerkt.
Dus als ik het goed begrijp moet ik iedere download omzetten in het formaat dat je mij hebt gestuurd? Zo ja, wel een klus iedere keer.
Vanuit Lloyd kan ik mutaties alleen downloaden als Excel en PDF. Een cvs-bestand is niet te downloaden. Het Excelbestand heb ik je eerder gestuurd.
Het excelbestand wegschrijven als cvs-bestand werkt inderdaad niet heb ik gemerkt.
Dus als ik het goed begrijp moet ik iedere download omzetten in het formaat dat je mij hebt gestuurd? Zo ja, wel een klus iedere keer.
- Kees
-
Minder
Meer
08 okt 2020 17:49 #5362
door Kees
Empowering us all
N.a.v.
Vond mijn antwoord al lang genoeg, stopte gewoon in de hoop dat dit niet zou opvallen. Jouw conclusie komt verrassend snel.
M.i. zijn er minstens drie oplossingen:
- Tonnie past BT aan, zodat Lloyds transacties in Excel-formaat vlekkeloos worden ingelezen. Vooruit Tonnie, alleen jij kunt dit;
- In Excel kan geprogrammeerd worden middels macro en/of VBA om de transacties in het juiste formaat op te slaan;
- Jouw sublieme conclusie. Zie het als een mooie uitdaging.
Alle gekheid op een stokje, doe dit zelf met enige rekeningen waarop niet al te veel transacties plaatsvinden. Spaarrekeningen, bijvoorbeeld.
Toen Moneyou (ondersteund door BT) stopte met rente vergoeden, overwoog ik Lloyds Bank, maar werd het uiteindelijk LeasePlan.Bank (enkel PDF download). Door het repeterend karakter - je stort er geld op, je boekt het terug, en je ontvangt rente - kun je snel een csv-bestand creëren. Het is meer een exercitie in copy/paste.
Tip: nieuwe transacties kun je gewoon toevoegen aan het bestaande bestand; BT zal geen transacties dubbel verwerken.
Als je dit bestand elders bewaard, heb je zelfs een back-up van deze rekening.
En ik herhaal, Excel is geen goede kandidaat. Gebruik zelf, onder Windows, NotePad++.
Zo dacht ik er ook over, maar wist de juiste woorden niet te vinden. Mooie uitdaging, noemden wij dit altijd op het werk. Of, alleen jij kunt dit, als we er zelf geen zin in hadden.Zo ja, wel een klus iedere keer.
Vond mijn antwoord al lang genoeg, stopte gewoon in de hoop dat dit niet zou opvallen. Jouw conclusie komt verrassend snel.
M.i. zijn er minstens drie oplossingen:
- Tonnie past BT aan, zodat Lloyds transacties in Excel-formaat vlekkeloos worden ingelezen. Vooruit Tonnie, alleen jij kunt dit;
- In Excel kan geprogrammeerd worden middels macro en/of VBA om de transacties in het juiste formaat op te slaan;
- Jouw sublieme conclusie. Zie het als een mooie uitdaging.

Alle gekheid op een stokje, doe dit zelf met enige rekeningen waarop niet al te veel transacties plaatsvinden. Spaarrekeningen, bijvoorbeeld.
Toen Moneyou (ondersteund door BT) stopte met rente vergoeden, overwoog ik Lloyds Bank, maar werd het uiteindelijk LeasePlan.Bank (enkel PDF download). Door het repeterend karakter - je stort er geld op, je boekt het terug, en je ontvangt rente - kun je snel een csv-bestand creëren. Het is meer een exercitie in copy/paste.
Tip: nieuwe transacties kun je gewoon toevoegen aan het bestaande bestand; BT zal geen transacties dubbel verwerken.
Als je dit bestand elders bewaard, heb je zelfs een back-up van deze rekening.
En ik herhaal, Excel is geen goede kandidaat. Gebruik zelf, onder Windows, NotePad++.
Empowering us all
- Dick
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 okt 2020 18:20 #5363
door Dick
Bedankt weer. Ben gek op uitdagingen. Niet dus.:ohmy:
Ook ik heb een Leaseplanrekening. Mutaties daarvan, beperkt gelukkig, voer ik handmatig in.
Ook ik heb een Leaseplanrekening. Mutaties daarvan, beperkt gelukkig, voer ik handmatig in.
- Kees
-
Minder
Meer
08 okt 2020 18:58 - 08 okt 2020 19:29 #5364
door Kees
Empowering us all
Toch nog een aanvulling (om mij aan alle kanten in te dekken).
Mocht je gebruik willen maken van het bijgevoegde csv-bestand, dan zit er waarschijnlijk een denkfoutje in.
Heb amper naar jouw bijgevoegde Excel-bestand gekeken, maar klopt het dat het Lloyds rekeningnummer niet vermeld wordt? Is het KNAB-nummer het tegenrekeningnummer?
Wat een pr---werk levert Lloyds in dat geval, zou mij ervoor schamen: géén rekeningnummer, géén onderscheid boekings- en rentedatum.
Is dit het geval, dan kun je bijgevoegde (aangepaste) template gebruiken.
Mocht je gebruik willen maken van het bijgevoegde csv-bestand, dan zit er waarschijnlijk een denkfoutje in.
Heb amper naar jouw bijgevoegde Excel-bestand gekeken, maar klopt het dat het Lloyds rekeningnummer niet vermeld wordt? Is het KNAB-nummer het tegenrekeningnummer?
Wat een pr---werk levert Lloyds in dat geval, zou mij ervoor schamen: géén rekeningnummer, géén onderscheid boekings- en rentedatum.
Is dit het geval, dan kun je bijgevoegde (aangepaste) template gebruiken.
Empowering us all
Laatst bewerkt 08 okt 2020 19:29 doorKees.