Totaalsaldo afwijkend

Meer
04 dec 2020 11:05 #5416 door Maarten
Totaalsaldo afwijkend werd gestart door Maarten
Beste iedereen,

Ik loop al een tijdje aan tegen het volgende probleem: Mijn totaalsaldo wijkt af van het saldo van 'alle rekeningen tezamen'. Het wijkt exact €2000 af. Hoe kan dat? Dacht zelf dat het wellicht aan het beginsaldo van één van mijn rekeningen lag, maar dat is niet het geval. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 dec 2020 23:17 - 20 dec 2020 23:17 #5463 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Totaalsaldo afwijkend
In het ene is het totaal van de rekening te zien en in het ander het totaal van alle rekeningen samen. Ergo er zijn nog andere transacties die kennelijk onder een anderen rekening vallen.
Om de controle per rekening te kunnen doen heb ik daarom niet het beginsaldo aangepast maar heb ik per rekening een handmatige transactie toegevoegd voor de oudste transactie die het zelfde bewerkstelligd. Je kan dan vanuit het Elementenbeheer (dubbelklik) alleen op het rekeningnummer filteren en dat moet dan kloppen met de huidige stand van de bankrekening online.
Wel even opletten of alle transacties online ook verwerkt zijn en niet in het saldo getruukt bij reserveringen zoals veel banken tegenwoordig doen.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 20 dec 2020 23:17 doorMachiel de Wit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.