Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check Start Venstergrootte niet correct

Lees meer
10 dec 2020 19:26 #5437 door Jan
Beantwoord door Jan in topic Start Venstergrootte niet correct
op de 2e laptop had ik eerst een kopie van het bav-bestand gezet
dat wilde 2.80 niet openen

na upgrade 2.81 (uiteraard) wel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 dec 2020 19:36 #5438 door Jan
uninstall
RevoUninstaller ruimt alles op uit de registry :-)

install
venster is nu juiste grootte

Grtn

Lees meer
10 dec 2020 20:28 - 11 dec 2020 11:55 #5439 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Start Venstergrootte niet correct
Mag ik concluderen dat het probleem hiermee opgelost is?
Voornamelijk door niet mijn instructies te volgen. :blink:

Het niet kunnen inlezen van een 2.81 transactiebestand door BT 2.80 is verklaarbaar: Als je aanpassingen verricht in BT 2.81 wordt een 'modificatie' verricht, waardoor deze niet meer in een oudere versie geopend kan worden. Heb BT 2.81 getest, maar zónder nieuwe transacties te bewaren.
Het niet kunnen openen in een oudere versie is een hobbeltje, maar heeft niets met dit topic te maken.

Tijdens het testen viel iets anders mij op: Toen versie 2.81 op 6 december beschikbaar kwam, kon je deze met Google Chrome probleemloos downloaden; nu wordt deze geblokkeerd. Versie 2.80 daarentegen wordt in een zucht gedownload. Google heeft tijd nodig om zijn veiligheidsfilters up-to-date te krijgen.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 11 dec 2020 11:55 door Kees.

Lees meer
10 dec 2020 21:01 #5440 door Jan

Mag ik concluderen dat het probleem hiermee opgelost is?
Voornamelijk door niet mijn instructies te volgen. :blink:

Er zit niet heel veel tussen mijn bericht van17:53 en jouw bericht van 18:20, slechts nuances, toch?

Ik kreeg idd een foutmelding van Windows, maar dat kun je gelukkig negeren

Grtn

Lees meer
12 dec 2020 14:00 #5441 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Start Venstergrootte niet correct
Ik heb net ook e.e.a. getest en ik krijg het op mijn systemen niet voor elkaar op de problemen met de venstergrootte te reproduceren (meerdere malen 2.80 geïnstalleerd en de upgrade naar 2.81 gedaan). In 2.81 is de nieuwste versie van Qt gebruikt en deze geeft blijkbaar problemen op sommige systemen. Andere gebruikers hebben echter nog geen problemen gemeld waardoor het (momenteel) nog lijkt alsof het bijna nooit voorkomt. De venstergrootte instellingen worden in de registry bewaard en het lijkt alsof die in dit geval corrupt zijn geraakt. Ik heb begrepen dat het probleem na het wissen van deze instellingen dan ook is opgelost.

Ik weet nu dan ook niet waar ik het zou moeten zoeken. Ik ga even afwachten of er nog problemen worden gemeld en of ik daardoor een idee krijg waar het veroorzaakt wordt. Mijn excuses voor het ongemak.

Betreffende de instellingen van BankTrans, deze worden grotendeels in de registry bewaard en kunnen altijd handmatig worden gewist via regedit (HKCU/Software/BankTrans). De gewenste instellingen moeten dan uiteraard via BankTrans weer wel opnieuw worden ingesteld.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan

Lees meer
14 jan 2021 11:41 #5561 door Ericoo
Beantwoord door Ericoo in topic Start Venstergrootte niet correct
Dag Tonnie,

Heb nog steeds het probleem met het venster van alle transacties. Ik kan de tussenruimte tussen de transacties en het lettertype niet veranderen zowel in 2.81 als 2.82. Revouninstaller en Cceaner oplossing geprobeerd. Heb het getest op de laptop van mijn dochter en exact hetzelfde probleem. Werk nu weer met 2.80.

M.v.g. Eric

Gemaakt door Kunena