Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check rekeningen

  • Jan Oldenziel
  • Jan Oldenziel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
Lees meer
13 dec 2020 23:07 #5449 door Jan Oldenziel
rekeningen werd gestart door Jan Oldenziel
hoe voeg ik een nieuwe rekening toe?
kan ik robeco/roparco ook als rekening invoeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 dec 2020 12:22 #5450 door KeesN
Beantwoord door KeesN in topic rekeningen
  1. hoe voeg ik een nieuwe rekening toe?
    Twee mogelijkheden:
    - Handmatig door Bewerken, Transacties, Toevoegen.
    Door te klikken op het plusje, kun je een nieuw rekeningnummer toevoegen:

    - Automatisch door het importeren van transactiebestand(en).

  2. kan ik robeco/roparco ook als rekening invoeren?
    Bij de ondersteunde importformaten, zie Importeren , komt Robeco voor.

Growing a better world together
Empowering us all
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Jan Oldenziel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 dec 2020 15:47 #5455 door Lex Molenbroek
Beantwoord door Lex Molenbroek in topic rekeningen
Nu het tegenovergestelde:
Hoe kan ik een rekening deleten?
Saldo is nu 0 en rekening bestaat niet meer.

MvG, SciFi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 dec 2020 16:27 #5456 door KeesN
Beantwoord door KeesN in topic rekeningen
Volgens mij kan dit niet, maar Tonnie kan uitsluitsel geven.
Hiermee gedraagt BT zich als een 'volwaardig' boekhoudprogramma.

Snap niet helemaal waarom je een rekening zou willen verwijderen? Had zelf een Moneyou spaarrekening die beëindigd is, zie post Ter informatie: Moneyou stopt
De transacties hierin kunnen altijd van pas komen, bijv. bij belastingaangifte.

Zou het zo laten. De andere oplossing is alle transacties exporteren en in een nieuw, leeg bestand (een selectie) importeren.

Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 dec 2020 16:36 #5457 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic rekeningen
Hallo,

Verwijderen van een rekening is inderdaad niet mogelijk, maar... Als je alle transacties van de betreffende rekening verwijderd en daarna BankTrans herstart is de rekening verdwenen.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KeesN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Oldenziel
  • Jan Oldenziel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
Lees meer
26 dec 2020 14:46 #5474 door Jan Oldenziel
Beantwoord door Jan Oldenziel in topic rekeningen
Het lukt mij niet om een rekening toe te voegen met de naam Roparco. Dit is een spaarrekening bij Robeco zonder transactiegegevens, dus ik wil handmatig transacties in kunnen voeren en ik wil mijn overboekingen vanuit mijn bankrekening toevoegen om mijn spaarrekening op BankTrans bij te houden. Ik volg daarbij het voorbeeld uit de handleiding voor Kas en Chipknip. Maar ik krijg steeds de reactie dat er een filter is ingesteld waardoor de rekening niet zal worden weergegeven. En wat zou er gebeuren nadat ik de transactie zou hebben overgeboekt? Verdwijnt die dan uit mijn bankgegevens? Dat moet dus niet, want het is een overboeking naar een andere rekening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26 dec 2020 16:27 #5476 door NaViGAr
Beantwoord door NaViGAr in topic rekeningen
Als je een transactie hebt staan van je bankrekening naar je spaarrekening, kan je het vak 'Tegenrekening' verwijderen en dan kan je rechts klikken op de transactie en die dan zo overboeken naar een nieuwe rekening.
BT maakt dan een nieuwe rekening aan en deze kan je dan gebruiken zoals je gewoon bent.
Als je geen filter hebt ingesteld, zullen beide transacties weergegeven worden: de uitgaande transactie van je bankrekening + de inkomen transactie van je spaarrekening.
Je kan ook een filter instellen per rekening, dan zie je natuurlijk maar 1 van de 2 transacties.

NaViGAr

Ik gebruik Belfius Bank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Jan Oldenziel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26 dec 2020 16:56 #5477 door KeesN
Beantwoord door KeesN in topic rekeningen
Goedendag Jan,

Krijg niet precies de vinger achter het probleem/problemen waar je tegenaan loopt.
Het toevoegen van transacties zal normaliter probleemloos verlopen. Als er een melding komt van een ingesteld filter kun je links in het deelvenster Filter op Wissen klikken om alle filters uit te schakelen.
Lees anders voor de zekerheid dit topic Inlezen banktransactie's of je niet toevallig ook last van dit probleem hebt.

Als je handmatig een nieuwe rekening toevoegt door op het Plusje te klikken, zal je deze eenmalig van een beschrijvende naam moeten voorzien via Bewerken, Rekeningen en dubbelklikken op Omschrijving:


De handleiding uit Kas en Chipknip ken ik niet. Weet alleen dat de Chipknip sinds 2015 uit roulatie is. Hopelijk is deze handleiding recenter.

Zolang je niet expliciet handmatig transacties verwijdert, zullen deze niet verdwijnen. Zou mij hier geen zorgen over maken.

Growing a better world together
Empowering us all
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Oldenziel
  • Jan Oldenziel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
Lees meer
26 dec 2020 18:16 #5482 door Jan Oldenziel
Beantwoord door Jan Oldenziel in topic rekeningen
tegenrekening veranderen lukt wel maar rechts klikken heeft geen resultaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26 dec 2020 18:21 #5483 door NaViGAr
Beantwoord door NaViGAr in topic rekeningen
Als je de tegenrekening hebt verwijderd, vergeet niet om op 'Opslaan' te klikken.
Daarna kan je op de transactieregel rechts klikken en zou 'Overboeken...' moeten werken.

NaViGAr

Ik gebruik Belfius Bank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Jan Oldenziel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena