credit card
- Verbaan
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 dec 2020 10:17 #5486
door Verbaan
credit card werd gestart door Verbaan
Bericht van DavyCash dat dit programma niet meer ondersteund gaat worden. In BankTrans denk ik een prima vervanger te hebben gevonden.
Bij het analyseren van de mogelijkheden kwam ik een moeilijkheid tegen waar bik nog geen oplossing voor heb gevonden. Hoe te handelen met de transacties via credit card.
Het saldo van mijn creditcard wordt één keer per maand afgeschreven van mijn bankrekening. De transacties op deze credit card worden dus eens in de maand in zijn totaal in banktrans ingevoerd.
Wil ik tussentijds bekijken wat de saldi zijn van het budget, dan moeten de transacties van de creditcard meegenomen worden. Maar hoe krijg ik tussen tijds de transacties ingevoerd in Banktrans?
Heeft iemand de oplossing?
Bvd
Bij het analyseren van de mogelijkheden kwam ik een moeilijkheid tegen waar bik nog geen oplossing voor heb gevonden. Hoe te handelen met de transacties via credit card.
Het saldo van mijn creditcard wordt één keer per maand afgeschreven van mijn bankrekening. De transacties op deze credit card worden dus eens in de maand in zijn totaal in banktrans ingevoerd.
Wil ik tussentijds bekijken wat de saldi zijn van het budget, dan moeten de transacties van de creditcard meegenomen worden. Maar hoe krijg ik tussen tijds de transacties ingevoerd in Banktrans?
Heeft iemand de oplossing?
Bvd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
Minder
Meer
27 dec 2020 13:31 #5491
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic credit card
Je creditcard heeft een eigen rekeningnummer. Deze kun je als separate rekening opvoeren in BT. En vervolgens de maandelijkse verrekening als overboeking naar elkaar laten verwijzen. Zover de theorie.
Als antwoord op jouw vraag: BT kan pas correct budgetteren als ALLE informatie beschikbaar is. De creditcard transacties moeten dus tussentijds in BT ingevoerd worden. Als jouw bank* deze beschikbaar stelt, kun je deze inlezen. Anders zal je handmatig aan de slag moeten.
* O.a. de Rabobank stelt creditcard transacties tussentijds beschikbaar, wellicht ook jouw bank?
Ben benieuwd hoe je converteert van Davilex Cash Personal naar BT? Zij stellen namelijk [strike]de[/strike] (jouw) inhoud niet beschikbaar. Vraag me af of dit wettelijk toegestaan is. Gebruik je een workaround?
Deze opstelling van Davilex deed mij in het verleden afzien van dit pakket. Ben toentertijd van Davi-Cash direct overgestapt naar BT.
Als antwoord op jouw vraag: BT kan pas correct budgetteren als ALLE informatie beschikbaar is. De creditcard transacties moeten dus tussentijds in BT ingevoerd worden. Als jouw bank* deze beschikbaar stelt, kun je deze inlezen. Anders zal je handmatig aan de slag moeten.
* O.a. de Rabobank stelt creditcard transacties tussentijds beschikbaar, wellicht ook jouw bank?
Ben benieuwd hoe je converteert van Davilex Cash Personal naar BT? Zij stellen namelijk [strike]de[/strike] (jouw) inhoud niet beschikbaar. Vraag me af of dit wettelijk toegestaan is. Gebruik je een workaround?
Deze opstelling van Davilex deed mij in het verleden afzien van dit pakket. Ben toentertijd van Davi-Cash direct overgestapt naar BT.
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Verbaan
- Verbaan
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 dec 2020 15:01 #5493
door Verbaan
Beantwoord door Verbaan in topic credit card
Bedankt voor je antwoord.'Het is inderdaad zo dat mijn bank (ABNAMRO) voor zover ik weet de tranacties van de creditcard niet beschikbaar stelt voor downloaden.
Zou ik dus tussentijds de transacties moeten invoeren. In de beschikbare handleiding heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik tussentijds kosten (transacties) kan invoeren..
Overigens co0nventeer ik niet van Davilex naar Banktrans. IK begin maar een nieuwe administratie en bewaar de gegevens uit Davilex op pdf. Gebruik geebn workaround.
vr. gr. Wim Verbaan
Zou ik dus tussentijds de transacties moeten invoeren. In de beschikbare handleiding heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik tussentijds kosten (transacties) kan invoeren..
Overigens co0nventeer ik niet van Davilex naar Banktrans. IK begin maar een nieuwe administratie en bewaar de gegevens uit Davilex op pdf. Gebruik geebn workaround.
vr. gr. Wim Verbaan
- Kees
Minder
Meer
27 dec 2020 16:20 #5495
door Kees
Empowering us all
Oké, het handigst lijkt mij om eerst een creditcard transactie op de betaalrekening als download beschikbaar te hebben. Op het moment dat deze ingelezen is in BT kun je deze overboeken. Zie hiervoor Help, Geavanceerd, Transacties overboeken.
Als dit gelukt is, heb je een afboeking in je betaalrekening en een bijboeking in de creditcard rekening.
Vervolgens kun je handmatig in deze rekening de afzonderlijke afschrijvingen toevoegen. Dit kan op diverse manieren:
Gaat het op deze manier lukken?
Zou bij ABN AMRO eens navraag doen waarom zij deze niet als download beschikbaar stellen; scheelt een hoop werk.
Jammer dat je vanaf nul begint. Het wordt moeilijk om vanuit PDF-bestanden iets snel terug te vinden.
Wellicht komen er andere overstappers van Davilex Cash Personal op dit forum. Wil ze graag helpen.
Als dit gelukt is, heb je een afboeking in je betaalrekening en een bijboeking in de creditcard rekening.
Vervolgens kun je handmatig in deze rekening de afzonderlijke afschrijvingen toevoegen. Dit kan op diverse manieren:
- In het Details scherm staat een knop Toevoegen,
- In de Gereedschapsbalk is hiervoor een knop beschikbaar
- Via Bewerken, Transacties, Toevoegen.
Gaat het op deze manier lukken?
Zou bij ABN AMRO eens navraag doen waarom zij deze niet als download beschikbaar stellen; scheelt een hoop werk.
Jammer dat je vanaf nul begint. Het wordt moeilijk om vanuit PDF-bestanden iets snel terug te vinden.
Wellicht komen er andere overstappers van Davilex Cash Personal op dit forum. Wil ze graag helpen.
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Verbaan
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 dec 2020 09:19 #5498
door Verbaan
Beantwoord door Verbaan in topic credit card
Bedankt voor de begeleiding. Het gaat lukken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees
- Kees
Minder
Meer
30 dec 2020 14:53 - 30 dec 2020 14:56 #5499
door Kees
Empowering us all
Je mag altijd, geheel vrijblijvend, dit topic lezen:
Van Davilex Cash Personal naar BankTrans
Commentaar is welkom.
Commentaar is welkom.
Empowering us all
Laatst bewerkt 30 dec 2020 14:56 doorKees.
- Robert
Minder
Meer
31 dec 2020 23:46 #5501
door Robert
Van de betaalrekening wordt dan een bedrag van type 'cc' afgeschreven naar Rabobank Nederland (zonder tegenrekeningnummer of een rekeningnummer van de Rabobank zelf) en op het overzicht van de creditcard staat een overboeking met omschrijving "Verrekening vorig overzicht" waarbij de tegenrekening wel mijn eigen betaalrekening is.
Mijn totaalsaldo verandert er niet door en na de verrekening is het saldo van de creditcard'rekening' netjes 0, dus het is geen heel groot probleem, maar eigenlijk zouden ze niet in de overzichten hoeven verschijnen als betaling maar gewoon als overboeking.
Beantwoord door Robert in topic credit card
Kan dit ook geautomatiseerd of d.m.v. een categorie/filter? Bij Rabobank kan je inderdaad zowel de betaal- en spaarrekening en de creditcard-details als csv downloaden en inlezen.KeesN wrote: Je creditcard heeft een eigen rekeningnummer. Deze kun je als separate rekening opvoeren in BT. En vervolgens de maandelijkse verrekening als overboeking naar elkaar laten verwijzen.
Van de betaalrekening wordt dan een bedrag van type 'cc' afgeschreven naar Rabobank Nederland (zonder tegenrekeningnummer of een rekeningnummer van de Rabobank zelf) en op het overzicht van de creditcard staat een overboeking met omschrijving "Verrekening vorig overzicht" waarbij de tegenrekening wel mijn eigen betaalrekening is.
Mijn totaalsaldo verandert er niet door en na de verrekening is het saldo van de creditcard'rekening' netjes 0, dus het is geen heel groot probleem, maar eigenlijk zouden ze niet in de overzichten hoeven verschijnen als betaling maar gewoon als overboeking.